Inkluzja w perspektywie pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej

Pytania, konteksty, dyskusje

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

23,20

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

23,20

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorki zaprezentowały rolę inkluzji w życiu społecznym i w edukacji z perspektywy pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej. Przedstawiły wielość ujęć oraz podejść teoretycznych, badawczych i praktycznych, przeciwdziałających marginalizacji, dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu. Dokonały analizy strategii pomocowych służących integracji wykluczonych w różne segmenty życia społecznego.


Publikacja otwiera dyskusję nad wspólnymi obszarami wykluczania i inkluzji, jest próbą pokazania interdyscyplinarności tego problemu. Zainteresuje pedagogów, pedagogów specjalnych i społecznych, socjologów, studentów tych kierunków, nauczycieli, pracowników organizacji pozarządowych zajmujących się osobami wykluczonymi lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym.


A presentation of the role of inclusion in social life and in education from the point of view of special needs pedagogy and social pedagogy, as well as different concepts and theoretical approaches, research-based and practical, counteracting marginalization, discrimination and social exclusion. An analysis of support strategies aimed at including marginalized people in different areas of social life.


Liczba stron194
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-3672-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  Cele i założenia książki    11
  Struktura książki    17
  Grażyna Dryżałowska, Wykluczenie społeczne – (nie)zmienny problem pedagogiki    19
  Definicje i przyczyny wykluczenia społecznego    23
  Wykluczenie społeczne osób z niepełnosprawnością    26
  Współczesna pedagogika specjalna wobec wykluczania/wykluczenia osób z niepełnosprawnością    32
  Agnieszka Naumiuk, Rola pedagogiki nastawionej na inkluzje w warunkach demokracji    49
  Potrzeba inkluzji w świetle postulatów tworzenia demokratycznych warunków rozwoju społecznego wobec zagrożeń ekskluzją społeczną    51
  Zainteresowanie pedagogiki polityką i praktyką integracji    61
  Model partycypacyjny jako społeczna odpowiedź na mechanizmy wykluczania    66
  Metody i narzędzia kształtowania środowiska włączającego    69
  Monika Skura, Kilka uwag na temat pytania o integrację innego    78
  Kwestia innego    78
  Odmienność, która boli. Wymiary niechęci wobec różnicy i jej konsekwencje    80
  Separacja jako warunek stanowienia tożsamości i autentycznej relacji z innym    86
  Wolność w byciu sobą, czyli tożsamym (ja) i innym    92
  Magdalena Kuleta-Hulboj, Inkluzja z perspektywy globalnej edukacji obywatelskiej    98
  Inkluzja i globalna edukacja obywatelska – rozważania terminologiczne    100
  Globalna edukacja obywatelska a inkluzja    109
  Globalny obywatel jako „produkt” edukacji    117
  Aktywny (globalny) obywatel jako konstrukt neoliberalny    119
  Czy inkluzywna globalna edukacja obywatelska jest możliwa?    121
  Podsumowanie    123
  Anna Magdalena Steinhagen, Problematyka inkluzji szkolnej osób z zaburzeniami psychicznymi    125
  Uczeń z zaburzeniami psychicznymi    128
  Uczeń z zaburzeniami psychicznymi a prawo oświatowe    133
  Postulowane działania inkluzywne szkoły    137
  Zakończenie    145
  Bibliografia    149
  Indeks nazwisk    176
  Summary    181
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia