INNE EBOOKI AUTORA
Praca zbiorowa
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 208 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Forma |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
intro: | |
Wojciech Brzoska, najdłuższe światła świata | |
Witold Wirpsza: | |
Cecylia Judek, Idylla na Głębokiem | |
Bogusław Kierc, Jedyny taki | |
Maciej Libich, Epistolograficzny nośnik poezji. Osiem notatek o Listach z oflagu Witolda Wirpszy | |
Zbigniew Chojnowski, Rozczytywanie Wirpszy | |
Katarzyna Rembacka, Wawrzyniec Wspaniały czy snobistyczny wojewoda? | |
Istnieje porządek nieodgadniony. O Witoldzie Wirpszy z Leszkiem Szarugą rozmawia Karol Samsel | |
Listy Witolda Wirpszy do Edwarda Balcerzana | |
Piotr Matywiecki, Przypisy do poematu Witolda Wirpszy Grzech pierworodny | |
Beata Patrycja Klary, Tam w wysokich niebiosach skrzypią nieustannie anielskie pióra | |
Piotr Michałowski, Powiew historii, czyli Witolda Wirpszy instrukcja obsługi chaosu | |
Ewa Solska, Ars creationis – ars combinatoria. W stronę Traktatu skłamanego | |
Karol Samsel, „Lecz nawa jest niewzruszona”. Witold Wirpsza – próba samookreślenia | |
Damian Romaniak, Na nieobcej obczyźnie. O listach Witolda Wirpszy do Heinricha Kunstmanna | |
poezja: | |
Cristina Peri Rossi, Literatura II, Sztuka kochania, Randka na Orly (przeł. Magdalena Szkwarek) | |
Bogusława Latawiec, Do świtu, Stare klisze, W bezświetlu życia | |
proza: | |
Beso Chwedelidze, Trzynasta łata (przeł. Anna Ursulenko) | |
kartoteka: | |
Justyna Kasperek, Poezja multiinstrumentalna | |
Henryk Bereza, Nowość artystyczna | |
Grzegorz Wróblewski, Tut, Boone, U Jensa przy kominku, Początek okresu wielkiego wymierania, Nie ma zgody na nacjonalizm, Gustavito, Rzeka, Sanatorium, Donato, Plażowa ornamentyka, 44 rocznica narodzin hip-hopu | |
Marta Zelwan, Coś za coś | |
Wojciech Wilczyk, Szkice, zapisy, figury | |
proza: | |
Henryk Waniek, Projekt tatuażu | |
film: | |
Konrad Liskowacki, Promyk nadziei czy wieczny blask? O filmach Satyajita Raya | |
z Hanoweru: | |
Dariusz Muszer, Niezła artystka | |
z Ciężkowic: | |
Waldemar Bawołek, Święty Polikarpie, zmiłuj się nade mną | |
krytyka literacka: | |
Marek Czuku, Prawda nie jest ruchoma (Krzysztof Kuczkowski, Ruchome święta) | |
Anna Łozowska-Patynowska, Pod warstwą „krwi” (Halszka Olsińska, Złota żyła) | |
Justyna Kasperek, Być… jak? (Grzegorz Tomicki, Być jak John Irving) | |
Ewa Sonnenberg, Poezja jako sposób na wyrażenie Milczenia (Artur Daniel Liskowacki, Późne popołudnie) | |
Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 17 (Algis Kalėda, W poszukiwaniu poetyckiej tożsamości Wilna, Kazimierz Brakoniecki, Notes kurlandzki, Sándor Márai, Siostra) | |
Damian Romaniak, Zło przeciw złu (William Peter Blatty, Egzorcysta) | |
Bartosz Suwiński, Szpula z ostatnią taśmą (Waldemar Bawołek, Echo słońca) | |
Edward Kula, Powroty do przeszłości (Zbigniew Kosiorowski, Kamień podróżny) | |
Anna Pietras, Człowiek nie z tej ziemi (Wojciech Orliński, Lem. Życie nie z tej ziemi) | |
Joanna Crettenand, Życie z nosem w książkach (Paweł Dunin-Wąsowicz, Dzika biblioteka) | |
Patrycja Chajęcka, Mit końca (Joanna Czeczott, Petersburg. Miasto snu) | |
JSM, Zaczytać się na śmierć (Peter Boxall, 1001 książek które musisz przeczytać) | |
Beata Patrycja Klary, Gorące bułki 3 (Haruki Murakami, Zawód powieściopisarz, Piotr Mosoń, Hejtsbuk, James Wallman, Rzeczo-zmęczenie. Jak żyć pełniej, posiadając mniej, Tullio Avoledo, Krucjata dzieci, Martin Seay, Złodziej luster, Jorn Lier Horst, Felicia zaginęła, Leszek Żuliński, Moje podróże literackie, Mario Giordano, Ciotka Poldi i sycylijskie lwy, Barbara Janas-Dudek, Za wcześnie na rytuały, Andrzej Wasilewski, Teoria literatury Stanisława Lema) | |
komiks: | |
Jarosław Kozłowski, Z bibliotecznej teki. 10 | |
Marcin Bałczewski, Obrazkowa tęsknota za ojczyzną (Monika Szydłowska, Do you miss your country?) | |
nadesłano | |
muzyka: | |
Radek Bruch, Muzyka nad horyzontem zdarzeń (Pogodno, Sokiści chcą miłości) | |
Adam Mańkowski, Rytuał o światowym zasięgu (Brodka, Clashes) | |
Radek Bruch, Ważne jest znaczenie (Outsider, Waiting For The Night, Broken, Tanger, Between Heart and Mind) | |
stałe felietony: | |
„poniewczasie” – Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Czernik Stanisław, Promiński Marian, Sandecka Irena, Konarska-Łosiowa Krystyna | |
„dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Smoczy tryptyk | |
„esoesy” – ADL, Dwunaste | |
„poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Jak dobrze dać się uwieść Stasysowi, czyli debiut Adama Marka | |
„bez przesady” – Edward Balcerzan, Kłębowiska dyscyplinarne | |