Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 2: Wielokulturowość – doświadczanie Innego

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,91  24,60

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

20,9124,60

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie to inicjatywa wydawnicza pracowników i studentów Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, nawiązująca do wielowiekowych cieszyńskich tradycji kształceniowych i publikacyjnych. Redaktorem serii Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie jest Alina Szczurek-Boruta.
Drugi tom pt. Wielokulturowość – doświadczanie Innego to interdyscyplinarne forum wymiany myśli studentów i początkujących naukowców. Praca zbiorowa stworzona m.in. przez pedagogów, etnologów, psychologów, filozofów, filologów podejmuje tematykę wielokulturowości w wymiarze społecznym, edukacyjnym, filozoficznym i kulturowym. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują temat wielokulturowości jako fenomenu naszych czasów, jak również zwracają uwagę na wybrane grupy społeczne, które na co dzień doświadczają własnej inności, będąc zarazem źródłem doświadczania inności dla swego otoczenia.
Publikacja zawiera artykuły naukowe, komunikaty z badań, sprawozdania z konferencji, recenzję pracy naukowej, materiały pomocnicze dla studentów, a także prezentuje doświadczenia krajowe i zagraniczne studentów oraz ukazuje działalność studencką.
Praca jest adresowana do studentów i badaczy dyscyplin z obszaru nauk społecznych i humanistycznych. Zainteresować może pedagogów, psychologów, socjologów, filozofów, kulturoznawców oraz osoby zaangażowane praktycznie w budowanie społeczeństwa międzykulturowego – nauczycieli, wychowawców, dziennikarzy, działaczy i aktywistów społecznych.


Liczba stron172
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-226-3058-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały


Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 2: Wielokulturowość – doświadczanie Innego - 01 Współczesna idea wielokulturowości w kontekście tradycji myślenia utopijnego »

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 2: Wielokulturowość – doświadczanie Innego - 02 Tolerancja a kulturowa tożsamość Europy »

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 2: Wielokulturowość – doświadczanie Innego - 03 Globalna Universitas »

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 2: Wielokulturowość – doświadczanie Innego - 04 Funkcjonowanie społeczne Romów w Polsce »

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 2: Wielokulturowość – doświadczanie Innego - 05 Streetworking w pracy z osobami bezdomnymi »

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 2: Wielokulturowość – doświadczanie Innego - 06 Drwale i miśki zadomawiają się w Polsce »

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 2: Wielokulturowość – doświadczanie Innego - 07 Dziecięce marzenia na przykładzie historii uczniów ze szkół w Biharamulo (Tanzania), Laare (Kenia) i Czaplinku (Polska)  »

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 2: Wielokulturowość – doświadczanie Innego - 08 Cudzoziemiec w poznańskim środowisku akademickim. Wzajemne relacje, obawy, oczekiwania  »

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 2: Wielokulturowość – doświadczanie Innego - 09 (Nie)męski mężczyzna, (nie)kobieca kobieta. O psychologicznej płci mózgu, empatii i skłonności do ryzyka wśród współczesnych studentów »

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 2: Wielokulturowość – doświadczanie Innego - 10 Wielokulturowość w Aveiro w Portugalii. Własne doświadczenia z udziału w programie Erasmus »

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 2: Wielokulturowość – doświadczanie Innego - 11 Bliska-daleka Ostrawa. O nauczaniu języka angielskiego – refleksje z praktyk w polskich oraz czeskich przedszkolach i szkołach »

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 2: Wielokulturowość – doświadczanie Innego - 12 Terminologia medyczna na Ukrainie i w Polsce »

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 2: Wielokulturowość – doświadczanie Innego - 13 Międzywydziałowy Zespół Folkowy FolkUŚ  »

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 2: Wielokulturowość – doświadczanie Innego - 14 Współpraca studentów Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego ze środowisk iem lokalnym »

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 2: Wielokulturowość – doświadczanie Innego - 15 I Kongres Strefa Interakcji. Warszawa, 7–9 listopada 2014 roku »

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 2: Wielokulturowość – doświadczanie Innego - 16 Szkoła – kultura– środowisko lokalne. Cieszyn, 19–20 października 2015 roku »

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 2: Wielokulturowość – doświadczanie Innego - 17 Recenzja - Aksjologiczne konteksty edukacji międzykulturowej »

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 2: Wielokulturowość – doświadczanie Innego - 18 Kim jest Inny? Scenariusz zajęć dla dzieci z edukacji międzykulturowej  »


EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Alina Szczurek-Boruta: Przedmowa /    9
  Aleksandra Gancarz: Wstęp /    13
  Paulina Baś-Michalska: Współczesna idea wielokulturowości w kontekście tradycji myślenia utopijnego /    19
  Arkadiusz Mirosław Jasiński: Tolerancja a kulturowa tożsamość Europy. Problem wielokulturowości w europejskich państwach narodowych /    29
  Wojciech Kadłubiec: Globalna Universitas /    43
  Łukasz Matusiak: Funkcjonowanie społeczne Romów w Polsce /    48
  Agnieszka Cieślar: Streetworking w pracy z osobami bezdomnymi /    56
  Sonia Kropiowska: „Drwale” i „miśki” zadomawiają się w Polsce, czyli o zróżnicowaniu kulturowych przedstawień homoseksualności mężczyzn w odniesieniu do heteronormatywnych ujęć męskości /    65
  Michalina Kasprzak, Beata Latos, Jonasz Pawlaczyk: Dziecięce marzenia na przykładzie uczniów ze szkół w Biharamulo (Tanzania), Laare (Kenia) i Czaplinku (Polska) /    79
  Katarzyna Bogucka, Joanna Nowicka: Cudzoziemiec w poznańskim środowisku akademickim. Wzajemne relacje, obawy, oczekiwania /    90
  Dominika Grzegorczyk: (Nie)męski mężczyzna, (nie)kobieca kobieta. O psychologicznej płci mózgu, empatii i skłonności do ryzyka wśród współczesnych studentów /    99
  w programie Erasmus /    109
  Justyna Lorek, Beata Kobis: Bliska-daleka Ostrawa. O nauczaniu języka angielskiego – refleksje z praktyk w polskich oraz czeskich przedszkolach i szkołach /    115
  Bohdan Bieliński: Terminologia medyczna na Ukrainie i w Polsce /    122
  Patrycja Figura: Międzywydziałowy Zespół Folkowy „FolkUŚ” /    129
  lokalnym w działaniach na rzecz osób z niepełnosprawnością /    136
  Santana Murawska: I Kongres „Strefa Inter@kcji”. Warszawa, 7–9 listopada 2014 roku    143
  Justyna Pilch: „Szkoła – kultura – środowisko lokalne”. Cieszyn, 19–20 października 2015 roku    147
  Monika Dąbrowska: Recenzja. Aksjologiczne konteksty edukacji międzykulturowej. Red. Tadeusz Lewowicki, Barbara Chojnacka-Synaszko, Łukasz Kwadrans    152
  Karolina Sibiga, Aleksandra Sowa: Kim jest Inny? Scenariusz zajęć dla dzieci z edukacji międzykulturowej /    159
  Noty o autorach /    165
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia