„Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 4: Nauczyciel wartością w edukacji

„Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 4: Nauczyciel wartością w edukacji

1 opinia

Format:

ibuk

Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom IV Almanachu na temat Nauczyciel wartością w edukacji.


W części recenzje omówiono publikację Elżbiety Marek Koncepcje kształcenia dzieci i nauczycieli w twórczości Ryszrda Więckowskiego (Piotrków Trybunalski 2013). Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom IV) jest skierowany do teoretyków i praktyków historii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, historii, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych problematyką pedagogiczną.


Rok wydania2018
Liczba stron174
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaUniwersytet Śląski
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis Treści
  
  Wprowadzenie (Urszula Szuścik) /    7
  
  Artykuły
  
  Marzena Bogus
  Model kariery polskiego nauczyciela na Śląsku Cieszyńskim w czasach austriackich /    11
  
  Wiesława Korzeniowska
  Pozostały – ślad i pamięć (Z życia i działalności trzech górnośląskich nauczycieli) /    29
  
  Elżbieta Marek
  Kształcenie nauczycieli klas początkowych w Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej /    41
  
  Krzysztof Śleziński
  Niedoceniona rola nauczyciela. Na podstawie własnych obserwacji /    62
  
  Krzysztof Zajdel
  Jakość pomiaru dydaktycznego oraz procedur ewaluacyjnych w poprawie jakości kształcenia /    72
  
  Krzysztof Zajdel
  Znaczenie oceny nauczyciela akademickiego /    82
  
  Emilia Olejnik‑Krupa
  Wyzwalanie odwagi dzieci do szerszych wypowiedzi ustnych. O znaczeniu stylu pracy nauczyciela /    91
  
  Marek Jagusz, Katarzyna Sojka‑Krawiec
  Nauczyciel w diagnozie aktywności fizycznej ucznia /    102
  
  Anna Boguszewska
  Władysław Skoczylas (1883–1934) – wybitny nauczyciel kształcenia artystycznego /    111
  
  Alina Górniok‑Naglik
  Bronisława Dymara – charyzmatyczny pedagog, „człowiek ducha”, naukowy przewodnik /    121
  
  Małgorzata Bortliczek
  Refleksje lingwistyczne o znaczeniu i kontekstach frazemów sztuka bycia nauczycielem, sztuka uczenia /    126
  
  Natalia V. Morse, Nadia R. Baltyk
  Використання start‑up проектів для формування підприємницької компе-тентності майбутніх інформатиків /    139
  
  Nowości, recenzje i omówienia
  
  Elżbieta Marek: Koncepcje kształcenia dzieci i ich nauczycieli w twórczości Ryszarda Więckowskiego. Piotrków Trybunalski: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Filia w Piotrkowie Trybunalskim, 2013, ss. 347 (Urszula Szuścik) /    155
  
  Kronika
  
  Kronika naukowa 2014 (oprac. Urszula Szuścik) /    163
  
  Noty o autorach /    165
  
  Indeks osobowy (oprac. Urszula Szuścik) /    167
RozwińZwiń