„Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 4: Nauczyciel wartością w edukacji

„Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 4: Nauczyciel wartością w edukacji

1 opinia

Format:

ibuk

Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom IV Almanachu na temat Nauczyciel wartością w edukacji.


W części recenzje omówiono publikację Elżbiety Marek Koncepcje kształcenia dzieci i nauczycieli w twórczości Ryszrda Więckowskiego (Piotrków Trybunalski 2013). Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom IV) jest skierowany do teoretyków i praktyków historii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, historii, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych problematyką pedagogiczną.


Liczba stron174
WydawcaUniwersytet Śląski
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie (Urszula Szuścik) /    7
  Model kariery polskiego nauczyciela na Śląsku Cieszyńskim w czasach austriackich /    11
  Pozostały – ślad i pamięć (Z życia i działalności trzech górnośląskich nauczycieli) /    29
  Kształcenie nauczycieli klas początkowych w Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej /    41
  Niedoceniona rola nauczyciela. Na podstawie własnych obserwacji /    62
  Jakość pomiaru dydaktycznego oraz procedur ewaluacyjnych w poprawie jakości kształcenia /    72
  Znaczenie oceny nauczyciela akademickiego /    82
  Wyzwalanie odwagi dzieci do szerszych wypowiedzi ustnych. O znaczeniu stylu pracy nauczyciela /    91
  Nauczyciel w diagnozie aktywności fizycznej ucznia /    102
  Władysław Skoczylas (1883–1934) – wybitny nauczyciel kształcenia artystycznego /    111
  Bronisława Dymara – charyzmatyczny pedagog, „człowiek ducha”, naukowy przewodnik /    121
  Refleksje lingwistyczne o znaczeniu i kontekstach frazemów sztuka bycia nauczycielem, sztuka uczenia /    126
  Використання start‑up проектів для формування підприємницької компе-тентності майбутніх інформатиків /    139
  Elżbieta Marek: Koncepcje kształcenia dzieci i ich nauczycieli w twórczości Ryszarda Więckowskiego. Piotrków Trybunalski: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Filia w Piotrkowie Trybunalskim, 2013, ss. 347 (Urszula Szuścik) /    155
  Kronika naukowa 2014 (oprac. Urszula Szuścik) /    163
  Noty o autorach /    165
  Indeks osobowy (oprac. Urszula Szuścik) /    167
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia