Hip-hop w Polsce

Od blokowisk do kultury popularnej

1 opinia

Format:

epub, mobi, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

9,24  12,00

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

9,2412,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W niniejszej publikacji ukazano znaczenie kultury hip-hopowej dla kultury popularnej w Polsce oraz opisano reguły i konteksty hip-hopu oraz sposoby ich badania naukowego. Autorzy, reprezentujący różne dyscypliny naukowe (socjologia, antropologia kulturowa, językoznawstwo, literaturoznawstwo) podejmują się interpretacji wybranych fragmentów kultury hip-hopowej, używając specyficznych dla swoich dyscyplin aparatów teoretycznych i metodologicznych.


Publikacja daje tym samym różnorodny obraz zjawiska, które od połowy lat 90. XX wieku ugruntowuje swoją rolę w polskiej kulturze. Większość tekstów w tym tomie powstała przy intensywnej współpracy ze środowiskiem hip-hopowym, przy czym sami artyści stanowili nie tylko przedmiot badań, ale także występowali jako eksperci, krytycy czy doradcy. Odpowiedź na pytanie o zakres wpływu hip-hopu na język czy kulturę popularną i o to, jakie funkcje spełnia on w konstrukcji współczesnej tożsamości, redaktor tomu pozostawia otwarte, zachęcając przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych do dalszych badań.


Nie ulega wątpliwości, że mamy w tym wypadku do czynienia z pracą interdyscyplinarną, przełamującą ograniczenia (ale także dobrodziejstwa) funkcjonowania w ramach pojedynczej dyscypliny. Sąsiadują ze sobą ujęcia socjologiczne, kulturoznawcze, filologiczne, etnografizujące i politologizujące. Wielość perspektyw to z pewnością walor tej książki. Połączenie rzetelnego warsztatu naukowego z autentyczną fascynacją zaowocowało w rezultacie tym, że "Hip-hop w Polsce" jawi się jako pierwsza, tak przemyślana, konsekwentna, wielopoziomowa akademicka praca poświęcona tytułowemu zjawisku. Jest to praca prezentująca wysokie walory merytoryczne, przynosząca wiele oryginalnych ujęć i wyników samodzielnych badań. Wypełnia dotkliwą lukę nie tylko na rynku książki naukowej, ale także lukę w rozpowszechnionym myśleniu o hip-hopie. Powinna znaleźć czytelników wśród studentów kierunków humanistycznych i społecznych, ale także w środowiskach fanów hip-hopu – a tych, jak wskazuje praca, nie tylko jest bardzo wielu, ale i są oni na odbiór takiej książki przygotowani.
Dr hab. Waldemar Kuligowski, prof. UAM, Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej


*********


Hip-hop in Poland. From the inner city to the popular culture


The book shows the importance of hip-hop culture for popular culture in Poland and describes the rules and contexts of hip-hop, as well as the methods of their scientific research. Authors representing various scientific disciplines (sociology, cultural anthropology, linguistics, literary studies) try to interpret selected fragments of hip-hop culture, using theoretical and methodological devices specific to their disciplines. Most of the texts were written in intensive cooperation with the hip-hop community.


Liczba stron224
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-1769-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY


PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp: Hip-hop w Polsce: od blokowisk do kultury popularnej (Miłosz Miszczyński)    7
  I. Reguły kultury hip-hopowej    19
  1. Pętle, sample i podbicia: techniki kompozycji i struktura utworu hip-hopowego (Tomasz Kukołowicz)     21
  2. Obelga jako rytuał w rap bitwie (Sabina Deditius)    39
  3. Disowanie: socjologiczna analiza konfliktów w hip-hopie (Krzysztof Krakowski)     58
  4. Buty Nike w służbie tożsamości: marki w polskim hip-hopie (Miłosz Miszczyński, Przemysław Tomaszewski)     84
  II. Konteksty kultury hip-hopowej     103
  5. Rap jako rodzaj współczesnej melorecytacji (Arkadiusz S. Mastalski)     105
  6. Rapowe teologie: poszukiwania sacrum w polskim hip-hopie (Ewa Drygalska)     124
  7. „Dziś w moim mieście”. Społeczna i polityczna przestrzeń codzienna w hip-hopie (Karol Kurnicki)     144
  8. Seks i kapitalizm. Polski przypadek kultury hip-hopowej (Justyna Struzik)     165
  III. Badania nad hip-hopem    181
  9. O kierunkach w polskich badaniach literaturoznawczych nad hip-hopem (Stanisław Wójtowicz)     183
  10. Hip-hop jako przedmiot badań: przegląd inspiracji teoretycznych i metodologicznych (Miłosz Miszczyński)     199
  Indeks     211
  Autorzy     221
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia