Skarbiec nauczyciela-terapeuty (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej)

- czyli od programu do realizacji - propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnym o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych

1 opinia

Format:

epub, mobi

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,00  30,00

Format: epub, mobi

21,0030,00

cena zawiera podatek VAT

[...] mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi [...] – zachęcał Janusz Korczak. Proces uczenia się małego dziecka, w tym również dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, polega na dążeniu do wiedzy, rozwijaniu umiejętności i gromadzeniu doświadczeń. Każde dziecko musi mieć określone miejsce w społeczeństwie, swoje prawa i obowiązki, w tym prawo do rozwoju, który dorośli powinni wspomagać.
Chcąc zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania zarówno dziecka, jak i środowiska, autorki zgromadziły materiały, które mogą być pomocne dla nauczycieli, terapeutów i rodziców podczas prowadzenia zajęć terapeutycznych o charakterze ogólnorozwojowym, stymulacyjnym, korekcyjnym lub kompensacyjnym. Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym.


W pierwszej części książki znajdują się materiały, przy pomocy których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka. Druga część opracowania zawiera przykładowe opisy przypadków oraz programy terapeutyczne dostosowane do określonego przez terapeutę poziomu. W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeutycznej oraz przykładowe indywidualne plany pracy terapeutycznej. Proponowane ćwiczenia i zabawy w poszczególnych planach okresowych mogą zarówno być wykorzystane w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak i stanowić część zajęć z niezbyt licznymi grupami dzieci.


Część czwarta książki zawiera podsumowanie pracy terapeutycznej. Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego postępów. W piątej i szóstej części autorki umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, przyporządkowane do danego poziomu, oraz zestawy pomocy dydaktycznych i karty pracy, opracowane i wykorzystywane przez autorki w codziennej pracy z dziećmi.


Dwie ostatnie części książki stanowią zawartość płyty CD.


Wersja ebook zawiera całą zawartość płyty CD. 120 stron scenariuszy plus cała książka zostały zawarte w jednym ebooku! Polecamy!


Liczba stron256
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-863-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  Przedmowa
  Część I
  DIAGNOZA
  Wybrane narzędzia diagnostyczne (zabawy, ćwiczenia, karty pracy wykorzystywane podczas diagnozowania umiejętności i możliwości dziecka)
  Poznajmy się
  Bawimy się razem
  Zabawy z klockami
  Zabawy manualne
  Zabawy z wykorzystaniem figur geometrycznych
  Zabawy ze zwierzętami
  Zabawy z literami
  Kwestionariusze obserwacyjne rozwoju dziecka
  Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - poziom zmysłowy.
  Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - poziom poznawczy
  Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - poziom odkrywczo-badawczy.
  Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - abstrakcyjno-symboliczny.
  Część II
  WYNIKI DIAGNOZY
  Przykładowy wzór opisu z zeszytu indywidualnej pracy terapeutycznej.
  Opis przypadku - praca na poziomie zmysłowym.
  Opis przypadku - praca na poziomie poznawczym z wybranymi elementami poziomu zmysłowego.
  Opis przypadku - praca na poziomie poznawczym.
  Opis przypadku - praca na poziomie poznawczym i odkrywczo-badawczym wzbogaconym o wybrane elementy zawarte na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym.
  Opis przypadku - praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym z wybranymi elementami poziomu odkrywczo-badawczego.
  Opis przypadku - praca na poziomie odkrywczo-badawczym i abstrakcyjno-symbolicznym.
  Część III
  PLANOWANIE PRACY DYDAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNEJ
  Przykładowy okresowy plan pracy dydaktyczno-terapeutycznej - praca na poziomie zmysłowym.
  Pierwszy czasookres
  Drugi czasookres
  Trzeci czasookres
  Przykładowy okresowy plan pracy dydaktyczno-terapeutycznej - praca na poziomie odkrywczo-badawczym.
  Pierwszy czasookres
  Drugi czasookres
  Trzeci czasookres
  Przykładowy okresowy plan pracy dydaktyczno-terapeutycznej - praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym.
  Pierwszy czasookres
  Drugi czasookres
  Trzeci czasookres
  Część IV
  PODSUMOWANIE PRACY DYDAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNEJ
  Przykładowe opisy postępów rozwoju psychomotorycznego dziecka.
  Bibliografia
  
  ZAWARTOŚĆ PŁYTY CD:
  PRZYKŁADOWE SCENARIUSZE ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNYCH ORAZ WYBRANE KARTY PRACY
  Wzory wybranych scenariuszy zajęć dydaktyczno-terapeutycznych:
  
  1. Scenariusz (praca na poziomie zmysłowym)
  2. Scenariusz (praca na poziomie zmysłowym)
  3. Scenariusz (praca na poziomie zmysłowym)
  4. Scenariusz (praca na poziomie poznawczym)
  5. Scenariusz (praca na poziomie poznawczym)
  6. Scenariusz (praca na poziomie poznawczym)
  7. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym)
  8. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym)
  9. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym)
  10. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym i abstrakcyjno-symbolicznym)
  11. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym i abstrakcyjno-symbolicznym)
  12. Scenariusz (praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym)
  13. Scenariusz (praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym)
  14. Scenariusz (praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym)
  15. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym i abstrakcyjno-symbolicznym)
  16. Scenariusz (relaksacja do zastosowania na każdym poziomie)
  
  Wzory wybranych kart pracy:
  1. Zabawy z figurami
  2. jakie to figury?
  3. Policz, ile
  4. Ile?
  5. Połącz
  6. Uzupełnij
  7. Ile teraz jest?
  8. Układanie zapasów w spiżarni wiewiórki (1)
  9. Układanie zapasów w spiżarni wiewiórki (2)
  10. W spiżarni wiewiórki (1)
  11. W spiżarni wiewiórki (2)
  12. "Gdy wiosna na świecie"
  13. Gra "wiosenne domino"
  14. Co tu nie pasuje
  15. Zabawy i sporty zimowe
  16. Wielkanoc
  17. Przeczytaj, wytnij i ułóż
  18. Przeczytaj, pokoloruj pisanki według poleceń z wiersza
  19. Ola robi porządki w pokoju
  20. Obrazki zwierząt
  21. Dźwięk i obrazki
  22. Pory roku
  23. Prawda czy fałsz?
  24. Jesienne zabawy słuchowe
  25. Zabawy rytmiczne
  26. Zwierzęta mieszkające w lesie
  27. "Poranek Kasi"
  28. Warzywna wykreślanka
  29. Rebusy
  30. Obrazkowe zabawy
  31. Co tu nie pasuje?
  
  Część VI
  POMOCE DYDAKTYCZNE WYKORZYSTYWANE W PRACY DYDAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNEJ Z DZIEĆMI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
  Puzzle całoroczne
  Loteryjka "w ciemno"
  Kolorowy drapacz chmur
  Przestrzenne klocki dydaktyczne "Gigant"
  Pizza obrazkowo-sylabowa
  Kolorowe mozaiki geometryczne
  Podróże małe i duże
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia