Diagnozowanie kompetencji społecznych

Dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym

1 ocena

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

27,30  39,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

27,3039,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka dostarcza rzetelnej wiedzy na temat kompetencji społecznych i ich znaczenia dla funkcjonowania dziecka w otoczeniu społecznym. Omówiono w niej narzędzia ułatwiające nauczycielom diagnozę kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.
Przedstawiono także propozycję sposobów poznawania umiejętności współpracy dzieci w młodszym wieku szkolnym z perspektywy dziecka, rówieśników i nauczyciela.
Diagnoza kompetencji społecznych dzieci może być punktem wyjścia w planowaniu pracy wychowawczej lub sposobem sprawdzenia efektów działań już podjętych.


Liczba stron226
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19052-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział 1. Kompetencje społeczne dziecka, ich znaczenie dla jego rozwoju i funkcjonowania w grupie przedszkolnej i klasie szkolnej     11
    1.1. Pojęcie kompetencji społecznych     12
    1.2. Znaczenie kompetencji społecznych dla rozwoju i funkcjonowania dziecka w relacjach z rówieśnikami     19
    1.3. Znaczenie posiadania kompetencji społecznych dla realizacji zadania rozwojowego przypadającego na młodszy wiek szkolny     32
  
  Rozdział 2. Umiejętność współpracy     40
    2.1. Komunikowanie się     46
    2.2. Orientacja na działanie     52
    2.3. Udzielanie i przyjmowanie pomocy     57
    2.4. Empatyczne reagowanie na emocje innego dziecka     64
    2.5. Zachowanie się w sytuacjach konfliktowych     68
  
  Rozdział 3. Poznawanie kompetencji społecznych dziecka w przedszkolu i klasie szkolnej     72
    3.1. Socjometria     72
      3.1.1. Technika Jacoba L. Moreno – klasyczny test socjometryczny     73
      3.1.2. Skala socjometryczna (Plebiscyt życzliwości i niechęci)     80
      3.1.3. Technika „Zgadnij kto?”     86
    3.2. Obserwacja atrakcyjności dziecka dla rówieśników i jego kompetencji społecznych     92
      3.2.1. Obserwacja bezpośrednia     92
      3.2.2. Obserwacja pośrednia     118
    3.3. Wywiad     122
      3.3.1. Poznawanie wiedzy dzieci o programach działania w sytuacjach społecznych     123
      3.3.2. Poznawanie rozumienia sytuacji społecznych przez dziecko     130
    3.4. Poznawanie kompetencji społecznych dziecka z jego perspektywy     136
    3.5. Łączenie pochodzących z różnych źródeł informacji o kompetencjach społecznych dzieci w celu wyodrębnienia dzieci potrzebujących pomocy     140
  
  Rozdział 4. Model diagnozy umiejętności współpracy dzieci w młodszym wieku szkolnym oparty na socjometrii, obserwacji i wywiadzie     150
    4.1. Dane o spójności obrazu umiejętności współpracy uzyskanego za pomocą socjometrii i obserwacji     158
    4.2. Poznawanie umiejętności współpracy z perspektywy dziecka     163
  
  Rozdział 5. Zalecenia etyczne     169
    5.1. Podstawowe standardy etyczne w badaniach z udziałem dzieci     169
    5.2. Zasady prowadzenia badań socjometrycznych     177
  
  Zakończenie     185
  Spis tabel i rycin     190
  Bibliografia     192
  Aneks     206
  Indeks nazwisk     215
  Indeks rzeczowy     218
  O Autorkach     225
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia