Praca grupowa w edukacji wczesnoszkolnej. Problemy - badania - rozwiązania praktyczne

Praca grupowa w edukacji wczesnoszkolnej. Problemy - badania - rozwiązania praktyczne

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

6,00

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Umiejętność współdziałania i pracy w zespole jest kompetencją wysoko cenioną w wielu dziedzinach naszego życia. Warunki do nabywania wymienionej kompetencji obowiązani są stwarzać nauczyciele wszystkich szczebli kształcenia i wszystkich specjalności, ale zadanie zainicjowania procesu jej kształtowania przypada pedagogom pracującym z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym. I właśnie zagadnienie realizacji tej powinności na pierwszym etapie edukacji znalazło się w centrum zainteresowania Autorki. Praca adresowana jest do dwóch grup: studentów kierunków pedagogicznych i nauczycieli.


Rok wydania2009
Liczba stron122
KategoriaEdukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
WydawcaUniwersytet Pedagogiczny Kraków
ISBN-13978-83-7271-560-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA


PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    5
  
  UMIEJĘTNOŚĆ WSPÓŁDZIAŁANIA I PRACY W GRUPIE JAKO JEDNA Z KLUCZOWYCH KOMPETENCJI WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA    8
    Grupa, jej struktura, dynamika i wymiary funkcjonowania    8
    Praca w grupie i warunkujące ją kompetencje    14
    Etapy rozwoju umiejętności współdziałania    21
  
  GRUPOWA PRACA UCZNIÓW W PROCESIE SZKOLNEJ EDUKACJI    27
    Nauka w parach - diadach, uczenie się wzajemne, uczenie się przez mówienie    27
    Nauczanie grupowe, metody uczenia kooperatywnego i uczenie się we współpracy, edukacyjna aktywność grupowa    31
    Praca grupowa formą organizacyjną procesu kształcenia    36
  
  PRACA GRUPOWA JAKO PRZEDMIOT BADAN    42
    Badania nad optymalizacją grupowego nauczania    42
    Kontrowersje wokół pracy grupowej uczniów w wieku wczesnoszkolnym    46
    Praca grupowa uczniów kształcenia zintegrowanego w świetle wyników własnych badań    50
  
  MOŻLIWOŚCI ROZWIJANIA UMIEJĘTNOŚCI EFEKTYWNEGO WSPÓŁDZIAŁANIA W ZESPOLE I PRACY W GRUPIE W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ    72
    Miejsce pracy grupowej w wybranych współczesnych koncepcjach kształcenia zintegrowanego    73
    Projektowanie pracy grupowej uczniów klas i-iii w wymiarze społecznym    76
    Projektowanie pracy grupowej uczniów klas i-iii w wymiarze zadaniowym    90
  
  KIEROWANIE GRUPOWĄ PRACĄ UCZNIÓW W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM WYZWANIEM DLA NAUCZYCIELI    101
    Zadania, funkcje i kompetencje nauczycielskie sprzyjające kierowaniu pracą grupową uczniów    102
    Zasady komunikacji ułatwiające zespołową formę pracy    108
    Organizowanie przestrzeni edukacyjnej dla pracy grupowej uczniów    110
  
  Zakończenie    115
  Literatura    117
  Spis tabel, wykresów i schematów    121
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia