X

  Wstęp 11
  Część I. Teoretyczne podstawy badań 15
    Rozdział I. Wyjaśnienia terminologiczne 15
      1. Współdziałanie pedagogiczne 15
      2. Środowisko lokalne 25
    Rozdział II. Kształcenie i wychowanie we współczesnej szkole 33
      1. Tendencje w funkcjonowaniu współczesnej szkoły 33
      2. Główne zakresy działalności szkoły 38
        2.1. Działalność wychowawcza 38
        2.2. Działalność dydaktyczna 42
        2.3. Działalność opiekuńcza 43
        2.4. Działalność profilaktyczna 45
      3. Rola nauczyciela we współczesnej szkole 49
    Rozdział III. Reformowana szkoła podstawowa 55
      1. Założenia reformy systemu oświaty 55
      2. Realia funkcjonowania reformowanej szkoły 60
    Rozdział IV. Społeczne uwarunkowania funkcjonowania szkoły 65
      1. Szkoła jako centralne ogniwo systemu oświaty 65
      2. Rola szkoły w społeczeństwie 70
      3. Społeczny kontekst funkcjonowania szkoły 74
    Rozdział V. Współdziałanie pedagogiczne szkoły ze środowiskiem lokalnym 81
      1. Składniki środowiska lokalnego warunkujące pracę szkoły 81
      2. Współdziałanie pedagogiczne szkoły ze środowiskiem lokalnym 87
        2.1. Współdziałanie w zakresie wychowania 87
        2.2. Współdziałanie w zakresie kształcenia 92
        2.3. Współdziałanie w zakresie opieki 94
        2.4. Współdziałanie w zakresie profilaktyki 96
  Część II. Metodologiczne podstawy badań 101
    Rozdział VI. Metodologia badań własnych 101
      1. Problematyka badań 101
      2. Zmienne i wskaźniki 102
      3. Metody i narzędzia badawcze 104
      4. Miejsce i czas badań 106
      5. Charakterystyka badanych grup 109
      6. Organizacja i przebieg badań 112
      7. Charakterystyka zgromadzonych materiałów 112
  Część III. Współdziałanie pedagogiczne szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym – analiza wyników badań 117
    Rozdział VII. Stan współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym 117
      1. Waga przywiązywana do współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym 117
      2. Instytucje współdziałania pedagogicznego szkoły ze środowiskiem lokalnym 126
      3. Dziedziny współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym 130
    Rozdział VIII. Proces realizacji współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym 161
      1. Szczegółowe cele współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym 161
      2. Treści współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym 179
      3. Metody i formy organizacyjne współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym 188
    Rozdział IX. Efekty współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym 209
      1. Ocena wyników współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym 209
      2. Wyniki współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym 220
    Rozdział X. Uwarunkowania efektów współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym 239
      1. Czynniki ułatwiające i czynniki utrudniające współdziałanie pedagogiczne szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym 239
      2. Możliwości efektywniejszego współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym 263
    Rozdział XI. Uogólnienia i wnioski z badań 269
      1. Uogólnienia wyników badań 269
      2. Wnioski dla praktyki 274
  Bibliografia 277
  Aneksy 291
  Streszczenie 331
  Summary 333
Współdziałanie pedagogiczne szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym
- 30%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron  

334

Kategoria

Edukacja

ISBN-13

978-83-7850-327-9

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 4,97 MB

Słowa kluczowe

Pedagogika, Impuls, Edukacja, Wychowanie

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

0.0 / 5 (0 głosów)
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

38,00

26,60

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

    Książka Współdziałanie pedagogiczne szkoły ze środowiskiem lokalnym składa się z trzech części.


Część pierwsza zawiera wyjaśnienia terminów związanych z pojęciami „środowisko lokalne" i „współdziałanie pedagogiczne". Przedstawia również rozważania na temat działalności wychowawczej, dydaktycznej, opiekuńczej i profilaktycznej szkoły podstawowej jako najważniejszego ogniwa systemu oświatowego. Ponadto prezentuje rolę i zadania nauczyciela we współczesnej szkole na tle realiów wdrażania reformy oświatowej.


    W części drugiej znajduje się opis metodologii badań własnych autorki. W szczególności przedstawia ona: problematykę badań (współdziałanie szkoły ze środowiskiem lokalnym w zakresie wychowania, kształcenia, opieki i profilaktyki), zmienne i określone wskaźniki, charakterystykę metod i narzędzi badawczych, miejsca i czasu badań oraz badanych grup. Badania przeprowadzono na terenie szkół podstawowych oraz środowiska lokalnego Tarnowa i okolic. Zastosowano następujące metody: wywiad, ankietę, skalowanie, analizę dokumentacji, obserwacje. Badaniami objęto 103 nauczycieli, 202 rodziców oraz 20 przedstawicieli instytucji i organizacji środowiska lokalnego.


    Trzecia część książki zawiera analizę wyników badań. Koncentruje się przede wszystkim na takich zagadnieniach, jak: stan współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym (z określeniem m.in. instytucji i dziedzin współdziałania), realizacja współdziałania pedagogicznego (cele, treści, metody, formy), efekty współdziałania oraz ich uwarunkowania. Podsumowanie tej części stanowią uogólnienia wyników badań oraz wnioski dla praktyki.


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!