EBOOKI WYDAWCY
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Publikacja dotyczy kategorii współdziałania w obrębie profesji społecznych i medycznych, także w kontekście kształcenia do tych zawodów. Autorka. dysponująca obszerną wiedzą teoretyczną oraz bogatym doświadczeniem praktycznym, stawia tezę, że współdziałanie w praktyce społecznej i medycznej jest realizowane w ograniczonym zakresie. Rozumiane jest bowiem bardziej jako sporadyczna współpraca niż aktywność równoprawnych partnerów. W toku analizy autorka wskazuje na znaczenie i możliwości współdziałania, podkreśla walory jego uczestników, omawia warunki przygotowania do współdziałania reprezentantów profesji społecznych i medycznych. a także wskazuje na przeszkody w realizacji tego zadania. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy twierdzą. że współdziałają albo chcieliby profesjonalnie współdziałać.
„Język monografii jest na tyle komunikatywny, że praca będzie czytelna dla osób spoza środowiska akademickiego, a działających w profesjach społecznych i medycznych oraz innych służbach ukierunkowanych na pomoc człowiekowi […]. Publikacja z pewnością zainteresuje nie tylko środowiska akademickie - nauczycieli kształcących pedagogów, pracowników socjalnych i nauczycieli kształcących w zawodach medycznych - lecz także studentów kierunków humanistyczno-społecznych. Może być wykorzystywana w procesie kształcenia na studiach podyplomowych i kursach podnoszących kwalifikacje zawodowe w zawodach społecznych i medycznych. Z pewnością będzie służyć wszystkim, którzy decydują o treściach kształcenia przyszłych specjalistów działających w tych dwóch obszarach.”
Z recenzji prof. dr hab. Ewy Syrek
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 228 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-943-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 7 |
Rozdział I. Odkrywanie instytucji działania profesjonalnego | 15 |
1.1. Metodologiczne aspekty analizy działania i współdziałania | 18 |
1.1.1. Spotkanie interdyscyplinarne podczas wywiadu | 22 |
1.1.2. Wykorzystanie refleksji studentów w badaniu współdziałania | 26 |
1.2. Działanie profesjonalne | 28 |
1.3. Podmioty działania. Podmiotowość w działaniu | 34 |
1.3.1. Relacje specjalista – podopieczny | 37 |
1.3.2. Relacje pomiędzy specjalistami. Praca w zespole | 43 |
Rozdział II. Współdziałanie jako „zjawisko” niemożliwe (?) | 47 |
2.1. Istota współdziałania | 48 |
2.2. Walory uczestników współdziałania | 53 |
2.3. Koordynowanie współdziałania | 59 |
Rozdział III. Przygotowanie do działań złożonych | 65 |
3.1. Wąski lub szeroki profil kształcenia | 67 |
3.2. Innowacyjność w kształceniu. Wizja człowieka kreatywnego | 74 |
3.3. Rozbudzanie postaw. W kierunku gotowości do współdziałania | 81 |
3.4. Kształcenie do profesji społecznych. Przygotowanie do działania w obszarze zdrowia | 88 |
3.4.1. Projektowanie socjalne. Metoda kształcenia do działań złożonych | 97 |
3.4.2. Potrzeba kształcenia medycznego pedagogów | 104 |
3.5. Kształcenie do profesji medycznych. Przygotowanie do działania społeczno-wychowawczego | 106 |
3.5.1. Przedmioty niemedyczne w ofercie dydaktycznej | 113 |
3.5.2. Wymiary integracji w kształceniu | 119 |
3.5.3. „Socjalizowanie” przyszłych lekarzy | 124 |
Rozdział IV. Wspólne pola działania reprezentantów profesji społecznych i medycznych – egzemplifikacja współistnienia | 127 |
4.1. Oczekiwania pacjentów – zachowania lekarzy | 130 |
4.2. Wspólne pola działania związane z chorobą | 134 |
4.3. Wspólne pola działania związane ze zdrowiem | 140 |
4.4. Wielcy reprezentanci działania interdyscyplinarnego | 148 |
Rozdział V. Podejście w kształceniu – nadawanie znaczeń i konstruowanie sensu współdziałania | 159 |
5.1. Nadawanie znaczeń w sytuacjach kształcenia | 163 |
5.2. Udział nauczyciela w konstruowaniu sensu współdziałania przez studenta | 170 |
5.3. Przygotowanie nauczycieli | 175 |
Rozdział VI. Przeszkody w tworzeniu atmosfery do współdziałania | 181 |
6.1. Przeszkody tkwiące w kształceniu | 182 |
6.2. Trudności ze stowarzyszaniem się wykładowców | 195 |
6.3. Rozchwianie w świecie wartości | 201 |
Zakończenie | 205 |
Bibliografia | 211 |
Co-Activity in the Field of Social and Medical Professions. Preparation – Conditions – Opportunities (Summary) | 223 |
Od Redakcji | 227 |