Współdziałanie w obszarze profesji społecznych i medycznych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,76  23,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

18,7623,45

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja dotyczy kategorii współdziałania w obrębie profesji społecznych i medycznych, także w kontekście kształcenia do tych zawodów. Autorka. dysponująca obszerną wiedzą teoretyczną oraz bogatym doświadczeniem praktycznym, stawia tezę, że współdziałanie w praktyce społecznej i medycznej jest realizowane w ograniczonym zakresie. Rozumiane jest bowiem bardziej jako sporadyczna współpraca niż aktywność równoprawnych partnerów. W toku analizy autorka wskazuje na znaczenie i możliwości współdziałania, podkreśla walory jego uczestników, omawia warunki przygotowania do współdziałania reprezentantów profesji społecznych i medycznych. a także wskazuje na przeszkody w realizacji tego zadania. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy twierdzą. że współdziałają albo chcieliby profesjonalnie współdziałać.
„Język monografii jest na tyle komunikatywny, że praca będzie czytelna dla osób spoza środowiska akademickiego, a działających w profesjach społecznych i medycznych oraz innych służbach ukierunkowanych na pomoc człowiekowi […]. Publikacja z pewnością zainteresuje nie tylko środowiska akademickie - nauczycieli kształcących pedagogów, pracowników socjalnych i nauczycieli kształcących w zawodach medycznych - lecz także studentów kierunków humanistyczno-społecznych. Może być wykorzystywana w procesie kształcenia na studiach podyplomowych i kursach podnoszących kwalifikacje zawodowe w zawodach społecznych i medycznych. Z pewnością będzie służyć wszystkim, którzy decydują o treściach kształcenia przyszłych specjalistów działających w tych dwóch obszarach.”
Z recenzji prof. dr hab. Ewy Syrek


Liczba stron228
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-943-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  
  Rozdział I. Odkrywanie instytucji działania profesjonalnego     15
  1.1. Metodologiczne aspekty analizy działania i współdziałania     18
  1.1.1. Spotkanie interdyscyplinarne podczas wywiadu     22
  1.1.2. Wykorzystanie refleksji studentów w badaniu współdziałania    26
  1.2. Działanie profesjonalne     28
  1.3. Podmioty działania. Podmiotowość w działaniu    34
  1.3.1. Relacje specjalista – podopieczny     37
  1.3.2. Relacje pomiędzy specjalistami. Praca w zespole     43
  
  Rozdział II. Współdziałanie jako „zjawisko” niemożliwe (?)     47
  2.1. Istota współdziałania     48
  2.2. Walory uczestników współdziałania     53
  2.3. Koordynowanie współdziałania     59
  
  Rozdział III. Przygotowanie do działań złożonych    65
  3.1. Wąski lub szeroki profil kształcenia     67
  3.2. Innowacyjność w kształceniu. Wizja człowieka kreatywnego    74
  3.3. Rozbudzanie postaw. W kierunku gotowości do współdziałania     81
  3.4. Kształcenie do profesji społecznych. Przygotowanie do działania w obszarze zdrowia    88
  3.4.1. Projektowanie socjalne. Metoda kształcenia do działań złożonych     97
  3.4.2. Potrzeba kształcenia medycznego pedagogów     104
  3.5. Kształcenie do profesji medycznych. Przygotowanie do działania społeczno-wychowawczego     106
  3.5.1. Przedmioty niemedyczne w ofercie dydaktycznej     113
  3.5.2. Wymiary integracji w kształceniu    119
  3.5.3. „Socjalizowanie” przyszłych lekarzy    124
  
  Rozdział IV. Wspólne pola działania reprezentantów profesji społecznych i medycznych – egzemplifikacja współistnienia    127
  4.1. Oczekiwania pacjentów – zachowania lekarzy     130
  4.2. Wspólne pola działania związane z chorobą    134
  4.3. Wspólne pola działania związane ze zdrowiem    140
  4.4. Wielcy reprezentanci działania interdyscyplinarnego    148
  
  Rozdział V. Podejście w kształceniu – nadawanie znaczeń i konstruowanie sensu współdziałania     159
  5.1. Nadawanie znaczeń w sytuacjach kształcenia    163
  5.2. Udział nauczyciela w konstruowaniu sensu współdziałania przez studenta     170
  5.3. Przygotowanie nauczycieli    175
  
  Rozdział VI. Przeszkody w tworzeniu atmosfery do współdziałania     181
  6.1. Przeszkody tkwiące w kształceniu    182
  6.2. Trudności ze stowarzyszaniem się wykładowców    195
  6.3. Rozchwianie w świecie wartości     201
  
  Zakończenie     205
  Bibliografia    211
  Co-Activity in the Field of Social and Medical Professions. Preparation – Conditions – Opportunities (Summary)     223
  Od Redakcji     227
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia