eleWator 35 (1/2021) – Cyprian Kamil Norwid

eleWator 35 (1/2021) – Cyprian Kamil Norwid

1 ocena

Praca zbiorowa

Wydawca:

Forma

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,50

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 19,50 zł  


19,50

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.


Rok wydania2021
Liczba stron208
KategoriaInne
WydawcaForma
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  intro:
  Artur Daniel Liskowacki, Słowiczek
  
  Cyprian Kamil Norwid:
  Wiesław Rzońca, Norwid w łonie XIX-wiecznej literatury polskiej
  Aleksandra Musiałowicz, Wokół Francji Cypriana Norwida
  Bogusław Kierc, „Rozpatrywanie papierków klozetowych pod kątem wieczności”
  „Ta paralela nie miała charakteru retorycznego”. Z Ewą Bieńkowską o książce Dwie twarze losu. Nietzsche – Norwid rozmawia Karol Samsel
  Agnieszka Bałdyga, Sokrates Herberta, Tyrtej Norwida. Próba porównania
  Kazimierz Brakoniecki, Norwid i Ratoń
  Dariusz Pniewski, Revival Norwida. O jednym słowie w Tajemnicy Lorda Singelworth
  „Papierek lakmusowy naszej głupoty”. Z Elizą Kącką rozmawia Maciej Libich
  Kinga Borzęcka-Wojciechewicz, Cyprian Norwid dell’arte?
  Wojciech Zamysłowski, patchwork in progress
  Michał Trusewicz, Hrymanie i branie Norwida w usta. Norwid Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego
  „Z sześciu tych krzeseł które najszczęśliwsze będzie?”. Z Wiesławem Rzońcą rozmawia Karol Samsel
  Natalia Szerszeń, „Biję się w piersi wszystkich nagradzanych poetów – i moje”. Norwid w korespondencji Tadeusza Różewicza z Ryszardem Przybylskim
  Radek Bruch, Pomimo różnicy epok. Fonograficzne dowody na istnienie Norwida
  Karol Samsel, „Przestąpić, mówię, nie przesadzić”. Cyprian Norwid a Nietzscheańskie Umwertung aller Werte
  Damian Romaniak, „Przykryjcie mnie lepiej”. O filmie Dom świętego Kazimierza
  
  sprostowanie
  
  poezja:
  Cezary Domarus, Tydzień przed proroctwem, Tysiąc pierwsza ewangelia w ciasteczku z wróżbami, Plankton
  Andrzej Niewiadomski, Epoka. Era. Eon, Serio, Kurlandia, Romania, Wiedza
  
  proza:
  Kazimierz Kyrcz Jr, Dobroczyńca
  Łukasz Suskiewicz, Izolacja
  
  poezja:
  Rafał Gawin, Nowy reżim sanitarny. Klaudia gotuje zupę, Odmowa w duchu świętym, Jakby zaangażowanie nie mogło być wieczne. Studium przedmiotowości, Miej pustkę i patrzaj w pustkę, Chłopiec chłopcu chłopcem. Wielki las dwa
  Agnieszka Pietruszka, Narodziny, My, Czym jest Dusza, Nie denerwuj się
  Maciej Melecki, Załom, Koniec skali, Sztorc
  
  epistoły:
  Henryk Bereza, Listy do pisarzy: do Bogusława Kierca. 2
  
  z Poznania:
  Jerzy Beniamin Zimny, Liryczna kwarantanna
  
  z Hanoweru:
  Dariusz Muszer, Rapsodia polska 1
  
  krytyka literacka:
  Anna Łozowska-Patynowska, Paciorki 4 (Marek Maj, Teorie naiwne; Łukasz Jarosz, Dzień Liczby Pi; Marzena Orczyk-Wiczkowska, Ranne pieśni; Anna Błasiak, Lisa Kalloo, Kawiarnia przy St James’s Wrena w porze lunchu (Café by Wren’s St James-in-the-Fields, lunchtime); Ryszard Grzyb, Ja chrząszcz (1978-2002))
  Marek Czuku, Ona i on wirtualnie (Wojciech Banach, Warkocz)
  Agnieszka Sroczyńska Kostuch, Nie taki krytyk straszny (Jerzy Beniamin Zimny, Nie jestem sam)
  Marek Czuku, Od groteski do apokalipsy (Jarosław Jakubowski, Czerwony autobus. Didaskalia)
  Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 27 (Ołeksij Czupa, Piędź; Natalka Babina, Bodaj Budka)
  Anna Łozowska-Patynowska, Przeczuleni ochotnicy czytania? (Henryk Waniek, Notatnik i modlitewnik drogowy II (1994-2004))
  Bartosz Suwiński, Między wierszami. Przypadki Janusza Drzewuckiego (Janusz Drzewucki, Muzyka sfer. Teksty o poetkach i poetach)
  Damian Romaniak, Beksiński i Apokalipsa (Piotr Dmochowski, Zapiski z przedednia apokalipsy)
  Anna Pietras, W życiu zawodowym mam szczęście (Woody Allen, À propos niczego. Autobiografia)
  Beata Patrycja Klary, Gorące bułki 13 (Anna Koszuba-Dębska, Bruno. Epoka genialna; Nieswojość; Małgorzata Żerwe, Życie grobowe. Grave life; Adam Korzeniowski, Spotkacie Go na Lampedusie; Sylwia Chwedorczuk, Kowalska ta od Dąbrowskiej; Paweł Łęczuk, Jakub Jabłonka, Andrzej Grabowski, Jestem jak motyl; Christopher Wylie, Mindf*ck Cambridge Analytica, czyli jak popsuć demokrację; Jerzy Ptakowski, Auschwitz bez cenzury i bez legend)
  
  komiks:
  Jarosław Kozłowski, Z bibliotecznej teki. 22
  
  muzyka:
  Adam Mańkowski, Sesje pandemiczne (Chris Jussell, Chaz Prymek, Matthew Sage, Patrick Shiroishi, Fuubutsushi)
  Radek Bruch, Bardzo zajmująca konfrontacja (Adam Bałdych / Vincent Courtois / Rogier Telderman, Clouds)
  Adam Mańkowski, Trudne kółka 8 [Molly Pease, Inner Astronomy; Tristan Perich, Drift Multiply; Sinfonietta Cracovia, Penderecki’s Sinfonietta(s)]
  
  nadesłano
  
  stałe felietony:
  „poniewczasie” – Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Skwarnicki Marek, Marianowicz Antoni, Niewieski Stanisław Jan, Niepokólczycka Anna
  „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Sztuka przywracania
  „esoesy” – ADL, Dwudzieste czwarte
  „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Na wiosnę wszystko odbywa się po raz pierwszy, czyli o dojrzałym optymizmie Ryszarda Biberstajna
  „bez przesady” – Edward Balcerzan, Regale, otwórz się (3)
  
  Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy:
  ADL, Rzeki popiołu. Andrzej Turczyński (1938-2020)
RozwińZwiń