eleWator 8 (2/2014) - Virginia Woolf

eleWator 8 (2/2014) - Virginia Woolf

1 opinia

Praca zbiorowa

Wydawca:

Forma

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 15,00 zł  


15,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.


Rok wydania2014
Liczba stron212
KategoriaInne
WydawcaForma
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Virginia Woolf
  Magdalena Gałkowska, Dziennik XI
  Andrzej Turczyński, Fenomena
  Paweł Batory, W poszukiwaniu własnego głosu. O debiutanckiej powieści Virginii Woolf
  Karol Samsel, Miss Eyre, Miss Dalloway. Virginia Woolf i zniszczenie wyobraźni metonimicznej
  Marek Brzeziński, Najprościej byłoby wyjść na szosę… jeszcze raz
  Krystyna Sakowicz, Z księgi wielkich zniknięć
  Dorota Sech, Życiorysy wyobrażone. Zwielokrotnienie istnienia ludzi i przedmiotów w opowiadaniach Virginii Woolf
  Miłka O. Malzahn, Spotkałam panią Dalloway i…
  Agata Balsamo, Z perspektywy Virginii Woolf, czyli przemierzając przestrzenie Poniedziałku lub wtorku
  Marek Brzeziński, Zawsze było: Virginia i Leonard, Leonard i Virginia, i nikt zbyt wiele o nim nie wiedział…
  Damian Romaniak, Czy kino nadal boi się Virginii Woolf? Dwanaście lat po premierze ,,The Hours” Stephena Daldry’ego
  
  proza:
  Robert Louis Stevenson, Pochwała próżniaków
  Joanna Lech, To, co zostaje z marzeń żołnierzy
  
  poezja:
  Anna Frajlich, Nagrobek, *** (Już wiem…)
  Samantha Kitsch, staje na rękach/piorun, głupstwa, konfiskata konfetti
  
  proza:
  Ninette Nerval, Spassverderber (fragment)
  Elżbieta Stankiewicz-Daleszyńska, Trattoria „siedem światów”
  
  poezja:
  Wojciech Stamm, Einen Kugelschreiber Haette ich gern!
  Adam Wiedemann, Metro na Żerań
  
  epistoły:
  Henryk Bereza, Listy do poetów: do Adama Wiedemanna (2)
  
  dziennik:
  Maciej Cisło, Błędnik. Ciąg dalszy
  
  z Kijowa:
  Łeś Bełej, Ukraina, Majdan, Sztuka
  
  z Londynu:
  Noil Branc, Koncert Życzeń z Dorotą
  
  sztuki plastyczne i architektura:
  13 Muz
  Trafostacja Sztuki
  Piotr Głowacki, Catharsis. Katarzyna Lipecka, rzeźbiarka
  
  krytyka literacka:
  Grzegorz Pertek, Multiwersalna Homepage Boga (Dariusz Muszer, Hompage Boga)
  Leszek Engelking, Łatwo usłyszeć, trudno odczytać (J.L. Hart, Oddech i pył)
  Paweł Orzeł, Celnie o Afryce bez Afryki (Michał Chojecki, A New Map of Africa (from the latest authorities))
  Maciej Pieczyński, Jak zatruto rosyjską błękitną krew (Douglas Smith, Skazani. Ostatnie dni rosyjskiej arystokracji)
  Joanna Bierejszyk, Śmierci zagrać na nosie (Waldemar Bawołek, Humoreska)
  Justyna Kasperek, Okolice znaczeń (Grzegorz Wróblewski, Wanna Hansenów)
  Małgorzata Stadnik, Prywatne – publiczne – artystyczne. Erotyczne wyznania młodej malarki (Karolina Kułakowska, Puste muzea)
  Agnieszka Kosmecka, Kilkanaście scen z życia (Lech M. Jakób, Ciemna materia)
  Marek Olszewski, W smudze, w powidoku (Krzysztof Karasek, Słoneczna balia dzieciństwa)
  Wiktoria Klera, O ile cokolwiek można powiedzieć o wszystkim (Mariusz Grzebalski, W innych okolicznościach)
  Józef Krzyżanowski, Odzieranie osobowości (Marian Pilot, Osobnik)
  Maja Staśko, Rzeczywiste i nierzeczywiste staje się jednym ciałem (Andrzej Turczyński, Bruliony Starej Ziemi)
  Agnieszka Polachowska, Utarte ścieżki historii (Marcin Wolski, Jedna przegrana bitwa)
  Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 2 (Oksana Zabużko, Iza Chruślińska, Ukraiński palimpsest)
  Paweł Orzeł, Przed wojną: Monstrualna ruina książki (Karol Irzykowski, Pałuba. Sny Maryi Dunin)
  
  nadesłano
  
  komiks:
  Marcin Bałczewski, Pamiętnik z burdeli (Chester Brown, Na własny koszt. Komiksowy pamiętnik bywalca burdeli)
  Krzysztof Lichtblau, Uciec od Auschwitz (Jérémie Dres, Nie pojedziemy zobaczyć Auschwitz)
  
  muzyka:
  Monika Petryczko, Organiczne dźwięki, ukryta melodia (Jon Hopkins, Immunity)
  Monika Petryczko, Recycling muzyczny vs autorskie produkcje, czyli o tym, jak Chet Faker urzeka w każdej postaci (Chet Faker, Built on Glass)
  Are you a rebel? Z Irinel Anghel rozmawia Tadeusz Hnat
  
  stałe felietony:
  „szpargalia odzyskana” – Paweł Dunin-Wąsowicz, Tajemnica Don Pedro
  „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Weronika Górska. Wnikliwie, uważnie, cierpliwie
  „w swoim tempie” – Krzysztof Hoffmann, Przed książką
  „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Istnienie bez istnienia
  „bez przesady” – Edward Balcerzan, Bukom buki
  
  VI Ogólnopolski Konkurs Poetycki „Refleksy”
RozwińZwiń