INNE EBOOKI AUTORA
Praca zbiorowa
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 212 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Forma |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Virginia Woolf | |
Magdalena Gałkowska, Dziennik XI | |
Andrzej Turczyński, Fenomena | |
Paweł Batory, W poszukiwaniu własnego głosu. O debiutanckiej powieści Virginii Woolf | |
Karol Samsel, Miss Eyre, Miss Dalloway. Virginia Woolf i zniszczenie wyobraźni metonimicznej | |
Marek Brzeziński, Najprościej byłoby wyjść na szosę… jeszcze raz | |
Krystyna Sakowicz, Z księgi wielkich zniknięć | |
Dorota Sech, Życiorysy wyobrażone. Zwielokrotnienie istnienia ludzi i przedmiotów w opowiadaniach Virginii Woolf | |
Miłka O. Malzahn, Spotkałam panią Dalloway i… | |
Agata Balsamo, Z perspektywy Virginii Woolf, czyli przemierzając przestrzenie Poniedziałku lub wtorku | |
Marek Brzeziński, Zawsze było: Virginia i Leonard, Leonard i Virginia, i nikt zbyt wiele o nim nie wiedział… | |
Damian Romaniak, Czy kino nadal boi się Virginii Woolf? Dwanaście lat po premierze ,,The Hours” Stephena Daldry’ego | |
proza: | |
Robert Louis Stevenson, Pochwała próżniaków | |
Joanna Lech, To, co zostaje z marzeń żołnierzy | |
poezja: | |
Anna Frajlich, Nagrobek, *** (Już wiem…) | |
Samantha Kitsch, staje na rękach/piorun, głupstwa, konfiskata konfetti | |
proza: | |
Ninette Nerval, Spassverderber (fragment) | |
Elżbieta Stankiewicz-Daleszyńska, Trattoria „siedem światów” | |
poezja: | |
Wojciech Stamm, Einen Kugelschreiber Haette ich gern! | |
Adam Wiedemann, Metro na Żerań | |
epistoły: | |
Henryk Bereza, Listy do poetów: do Adama Wiedemanna (2) | |
dziennik: | |
Maciej Cisło, Błędnik. Ciąg dalszy | |
z Kijowa: | |
Łeś Bełej, Ukraina, Majdan, Sztuka | |
z Londynu: | |
Noil Branc, Koncert Życzeń z Dorotą | |
sztuki plastyczne i architektura: | |
13 Muz | |
Trafostacja Sztuki | |
Piotr Głowacki, Catharsis. Katarzyna Lipecka, rzeźbiarka | |
krytyka literacka: | |
Grzegorz Pertek, Multiwersalna Homepage Boga (Dariusz Muszer, Hompage Boga) | |
Leszek Engelking, Łatwo usłyszeć, trudno odczytać (J.L. Hart, Oddech i pył) | |
Paweł Orzeł, Celnie o Afryce bez Afryki (Michał Chojecki, A New Map of Africa (from the latest authorities)) | |
Maciej Pieczyński, Jak zatruto rosyjską błękitną krew (Douglas Smith, Skazani. Ostatnie dni rosyjskiej arystokracji) | |
Joanna Bierejszyk, Śmierci zagrać na nosie (Waldemar Bawołek, Humoreska) | |
Justyna Kasperek, Okolice znaczeń (Grzegorz Wróblewski, Wanna Hansenów) | |
Małgorzata Stadnik, Prywatne – publiczne – artystyczne. Erotyczne wyznania młodej malarki (Karolina Kułakowska, Puste muzea) | |
Agnieszka Kosmecka, Kilkanaście scen z życia (Lech M. Jakób, Ciemna materia) | |
Marek Olszewski, W smudze, w powidoku (Krzysztof Karasek, Słoneczna balia dzieciństwa) | |
Wiktoria Klera, O ile cokolwiek można powiedzieć o wszystkim (Mariusz Grzebalski, W innych okolicznościach) | |
Józef Krzyżanowski, Odzieranie osobowości (Marian Pilot, Osobnik) | |
Maja Staśko, Rzeczywiste i nierzeczywiste staje się jednym ciałem (Andrzej Turczyński, Bruliony Starej Ziemi) | |
Agnieszka Polachowska, Utarte ścieżki historii (Marcin Wolski, Jedna przegrana bitwa) | |
Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 2 (Oksana Zabużko, Iza Chruślińska, Ukraiński palimpsest) | |
Paweł Orzeł, Przed wojną: Monstrualna ruina książki (Karol Irzykowski, Pałuba. Sny Maryi Dunin) | |
nadesłano | |
komiks: | |
Marcin Bałczewski, Pamiętnik z burdeli (Chester Brown, Na własny koszt. Komiksowy pamiętnik bywalca burdeli) | |
Krzysztof Lichtblau, Uciec od Auschwitz (Jérémie Dres, Nie pojedziemy zobaczyć Auschwitz) | |
muzyka: | |
Monika Petryczko, Organiczne dźwięki, ukryta melodia (Jon Hopkins, Immunity) | |
Monika Petryczko, Recycling muzyczny vs autorskie produkcje, czyli o tym, jak Chet Faker urzeka w każdej postaci (Chet Faker, Built on Glass) | |
Are you a rebel? Z Irinel Anghel rozmawia Tadeusz Hnat | |
stałe felietony: | |
„szpargalia odzyskana” – Paweł Dunin-Wąsowicz, Tajemnica Don Pedro | |
„poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Weronika Górska. Wnikliwie, uważnie, cierpliwie | |
„w swoim tempie” – Krzysztof Hoffmann, Przed książką | |
„dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Istnienie bez istnienia | |
„bez przesady” – Edward Balcerzan, Bukom buki | |
VI Ogólnopolski Konkurs Poetycki „Refleksy” | |