Próby i Szkice Humanistyczne 6. Wartości symbole i znaki dobra w pedagogice społecznej. Tom dedykowany Profesorowi Tomaszowi Frąckowiakowi Twórcy 'pedagogiki nadziei'

Próby i Szkice Humanistyczne 6. Wartości symbole i znaki dobra w pedagogice społecznej. Tom dedykowany Profesorowi Tomaszowi Frąckowiakowi Twórcy 'pedagogiki nadziei'

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka wydana w 65. rocznicę urodzin profesora Tadeusza Frąckowiaka skupia się wokół problemów szczególnie mu bliskich, podejmowanych w czasie jego wieloletniej pracy. Prace te, doskonale znane psychologom, pedagogom, filozofom i socjologom, stały się inspiracją dla autorów tego tomu. Zdrowie, starość, feminizm – to nieliczne spośród poruszonych w zbiorze problemów, coraz częściej pojawiających się w kontekście współczesnej oświaty. Autorzy ukazują, że edukacja jest procesem różnokierunkowym, na który składa się wiele czynników natury politycznej, historycznej, socjologicznej, i w taki też sposób powinna być rozpatrywana.


Rok wydania2012
Liczba stron310
KategoriaPedagogika społeczna
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2417-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Andrzej Radziewicz-Winnicki, Zamiast wstępu. Pożegnanie z moim Przyjacielem     11
  
  CZĘŚĆ PIERWSZA. Osoba i twórczość Profesora Tadeusza Frąckowiaka
  
  Przemysław Frąckowiak, Anna Kubiak, Bibliografia prac Profesora Tadeusza Frąckowiaka     17
  Krystyna Marzec-Holka, Andrzej Radziewicz-Winnicki, Ireneusz Kubiaczyk, Przemysław Frąckowiak, Czas, Przestrzeń i Droga w wędrowaniu ku Prawdzie     27
  Piotr Stępniak, Katarzyna Segiet, Astrid Tokaj, Kamila Słupska, Danuta Krzysztofiak, Anna Kubiak, Justyna Wardęcka, Przemysław Frąckowiak, Profesor Tadeusz Frąckowiak – Mistrz życia i słowa     33
  Wiesław Ambrozik, Jerzy Modrzewski, Wspomnienie o Profesorze Tadeuszu Frąckowiaku – naszym koledze, przyjacielu i współpracowniku     39
  Andrzej Radziewicz-Winnicki, Przykład kreacji i ekspresji w naukach społecznych. Wielki romantyk doby współczesnej przejawiający apoteozę rozumu, wiary i nadziei     45
  Andrzej Olubiński, O pisarstwie naukowym Tadeusza Frąckowiaka. Garść refleksji czytelnika     53
  Teresa Wilk, Agata Rzymełka-Frąckiewicz, O współpracy naukowej i przyjaźni między Poznaniem a Katowicami w perspektywie pedagogiki społecznej     59
  Astrid Tokaj, Danuta Krzysztofiak, O potrzebie niecodziennych spotkań     65
  Katarzyna Borzucka-Sitkiewicz, Monika Noszczyk-Bernasiewicz, Wyznaczniki tożsamości naukowej, czyli kilka słów o tym, z czego najbardziej znamy Profesora     75
  
  CZĘŚĆ DRUGA. Paradygmat Dobra, Prawdy i Piękna w pedagogice społecznej
  
  Profesora Tadeusza Frąckowiaka, Krystyna Marzec-Holka, O wychowaniu w czasie marnym, czyli Profesora Tadeusza Frąckowiaka spojrzenie na dylematy współczesnej pedagogiki aksjologicznej     81
  Ewa Marynowicz-Hetka, Inspiracje filozoficzne w kształtowaniu pedagogiki społecznej     89
  Wojciech Pasterniak, Nadświadomość i edukacja. Jakości metafizyczne, przeżycia „szczytowe”, medytacja     101
  Krystyna Ferenz, Elitaryzm i egalitaryzm jako idee w środowiskach edukacyjnych     109
  Barbara Kromolicka, Doświadczenie człowieczeństwa – rozważania w pigułce     115
  Ewa Kantowicz, Aksjologiczno-prakseologiczne aspekty ochrony praw dziecka (refleksja pedagoga społecznego)     121
  Elżbieta Górnikowska-Zwolak, Zaangażowanie w imię wartości. Pedagog i feministka – wspólne uczestnictwo w projekcie „nadzieja”     127
  Jolanta Spętana, Myśl wiodąca w życiu uczonego. Przyczynek do idei wspólnoty     135
  Andrzej Czerkawski, Adam Roter, Humanista w czasach technopolu – postindustrialna rzeczywistość a poszukiwanie drogi naukowej     143
  Ewa Bielska, Społeczeństwo obywatelskie i wspólnota jako kategorie pedagogiki społecznej w refleksji naukowej Profesora Tadeusza Frąckowiaka     149
  
  CZĘŚĆ TRZECIA. Pedagogika społeczna wobec problemów człowieka i świata współczesnego
  
  Wiesław Theiss, Pamięć Hiroszimy i edukacja globalna     157
  Zbyszko Melosik, Pedagogiki życia codziennego: teoria i praktyka     163
  Jerzy Modrzewski, Konformizm i dewiacja w doświadczeniu socjalizacyjnym jednostek i w ich społecznej kwalifikacji     181
  Mariusz Cichosz, Środowisko i środowisko wychowawcze w refleksji nauk społecznych i pedagogiki społecznej     197
  Piotr Stępniak, Probacyjne procedury postępowania z przestępcami jako rozbudowa przestrzeni wolności współczesnego człowieka     203
  Halina Guzy-Steinke, Wzajemność – perspektywa procesu wychowania     213
  Ewa Jarosz, Przemoc i jej ofiary – perspektywa indywidualna i społeczna     219
  Zdzisław Wołk, Praca zawodowa w życiu pokolenia cywilizacji poprzemysłowej     227
  Ewa Syrek, Środowiskowe konteksty zdrowia i jego promocji     235
  Małgorzata Biedroń, Rozwój kompetencji komunikacyjnych jednostek i grup – nowy obszar zadań dla pedagogiki społecznej XXI wieku     247
  Kazimierz Kotlarski, Wschodząca i zachodząca dorosłość – rozwój czy tylko zmiany?     253
  Katarzyna Segiet, Kamila Słupska, Dzieciństwo i młodość w kontekście realizacji szans życiowych. O potrzebie troski o młode pokolenia     263
  Dorota Rondalska, Rozwój probacji w kontekście arytmii życia codziennego w Polsce     273
  Barbara Toroń, Wpływ kulturotechniki na konstrukcję społecznie akceptowanej tożsamości osób przebywających w jednostkach totalnych     283
  Przemysław Frąckowiak, Czy resocjalizacja ma program naprawy niepoprawnej młodzieży? O spotkaniu trzech dylematów: skuteczności, oczekiwań i możliwości     293
  
  CZĘŚĆ CZWARTA. Listy gratulacyjne z okazji jubileuszu naukowego
  
  Anna Nowak, List gratulacyjny     303
  Zbigniew Kwieciński, List gratulacyjny     305
  Adam Stankowski, List gratulacyjny     306
  
  Informacja o autorach     307
RozwińZwiń