Terapia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną

Programy i metody

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

48,30  69,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 69,00 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 48,30 zł  


48,30

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka Hanny Olechnowicz ¦ jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie ¦ podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy rówieśnikami, a także działania mające na celu budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie aktywności twórczej. Prezentowane eksperymenty ukazują potencjał dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sposoby jego rozwijania przez nauczycieli i terapeutów.


Książka jest kopalnią pomysłów, jak pobudzać aktywność dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie interakcji z rodzicami i rówieśnikami, jak budować ich samoocenę i poczucie własnej wartości, jak wyrywać z apatii, bezczynności, łagodzić zaburzenia emocjonalne, uczyć sprawstwa i płynącej z tego satysfakcji oraz rozwijać twórczość i chęć działania.


(Z recenzji prof. dr hab. Anny Firkowskiej-Mankiewicz)


Rok wydania2010
Liczba stron420
KategoriaPedagogika specjalna
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-17661-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp do wydania drugiego    7
  Wstęp do wydania pierwszego    11
  CZĘŚĆ I. Sposoby animowania więzi dziecka z jego rodziną    13
    1. List jako łącznik między dzieckiem wychowywanym w zakładzie a jego rodziną    15
    2. Fotografia – element pośredniczący w kontaktach między rodzicami a dziećmi    31
    3. Dziecko jako strona obdarzająca w kontaktach z rodzicami    56
    4. Rozmowy diagnostyczno-terapeutyczne o rodzinie dziecka    66
  CZĘŚĆ II. Doznawanie siebie jako wartości społecznej i osoby znaczącej    73
    5. Indywidualne obdarzanie uwagą niewartościującą    75
    6. Przeciwdziałanie niepohamowanej impulsywności przez zrytualizowany kontakt znaczący z nauczycielem    93
    7. Przezrocza z wizerunkami uczniów jako materiał poglądowy    118
    8. Wygłaszanie tekstów mówiących o własnej osobie jako metoda kształtowania uspołecznienia, asertywności i płynności wymowy    132
    9. Wypowiadanie własnych uczuć jako pomoc w kierowaniu sobą    147
  CZĘŚĆ III. Współpraca w parach w obecności uważnego i nieingerującego nauczyciela    171
    10. Malowanie palcami na wspólnym arkuszu    173
    11. Lepienie na wspólnym terytorium    212
    12. Kompozycje krajobrazowe w piaskownicy    219
    13. Współdziałanie w diadach przedstawione w teatrzyku kukiełkowym    226
  CZĘŚĆ IV. Zabawy sprzyjające socjalizacji w małych grupach rówieśniczych    253
    14. Rola zabawy w rozwoju gatunkowym człowieka    255
    15. Spontaniczne, niekierowane zabawy w grupach czteroosobowych    266
    16. Wspólne zabawy dzieci upośledzonych i normalnych w grupach czteroosobowych    303
    17. Różnicowanie się ról społecznych w pięcioosobowych grupach młodzieży    318
    18. Sesje klubowe dla pięcioosobowych grup dziewcząt wychowywanych w zakładzie    341
    19. Wychowanek instruktorem w pięcioosobowej grupie dziewcząt głębiej upośledzonych umysłowo    353
  CZĘŚĆ V. Samorzutna aktywność twórcza dzieci    373
    20. Założenia teoretyczne kształcenia twórczej, samorzutnej aktywności uczniów    375
    21. Metodyka kształtowania samorzutnej aktywności uczniów głębiej upośledzonych umysłowo    383
    22. Swobodne malowanie plam barwnych pędzlem    394
  Podsumowanie    406
  Arkusz zapisu programu socjalizacji    415
  Kwestionariusz „Sytuacja osobista i społeczna dziecka”    416
RozwińZwiń