Wizerunek obszaru recepcji turystycznej jako przedmiot badań

Wizerunek obszaru recepcji turystycznej jako przedmiot badań

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Efektem rozważań zawartych w niniejszej książce jest wkład pracy w rozwój nauki w dziedzinie nauk ekonomicznych, w dyscyplinie ekonomia i dyscyplinie szczegółowej ekonomika turystyki, a dotyczący: twórczej systematyzacji istniejącego dorobku naukowego oraz próby jego krytycznej oceny, czego zwieńczeniem są autorskie definicje wizerunku i obszaru recepcji turystycznej, zastosowania teorii ekonomii do rozwiązania złożonych problemów, odnoszących się do funkcjonowania rynku i obszaru recepcji turystycznej, pogłębienia wiedzy naukowej na temat kształtowania wizerunku obszaru recepcji turystycznej i sformułowania rekomendacji dla polityki turystycznej, zaproponowania metodyki pomiaru wizerunku obszaru recepcji turystycznej z punktu widzenia jego podstawowych atrybutów – potencjału wzrostowego i siły oddziaływania.


Rok wydania2013
Liczba stron333
KategoriaTurystyka
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-380-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  1. Wizerunek obszaru recepcji turystycznej jako przedmiot badań    17
  
  1.1. Proces podejmowania decyzji i teoria postaw podstawą badań i koncepcji wizerunku    17
  1.2. Istota wizerunku obszaru recepcji turystycznej    20
  1.2.1. Stereotyp poznawczy wizerunku obszaru i sposób jego przezwyciężania    20
  1.2.2. Relacje pomiędzy wizerunkiem obszaru a tożsamością, reputacją i marką    30
  1.2.3. Zróżnicowanie wewnętrzne wizerunku obszaru i jego cykl życia    48
  1.2.4. Ekonomiczna interpretacja wizerunku obszaru    60
  1.2.5. Podstawowe atrybuty wizerunku obszaru    69
  1.3. Przedmiot i podmiot wizerunku    73
  1.3.1. Obszar recepcji turystycznej przedmiotem wizerunku    73
  1.3.2. Interesariusze obszaru jako podmioty wizerunku    79
  
  2. Teoretyczno-empiryczna identyfikacja korzyści wizerunku obszaru recepcji turystycznej w świetle teorii i koncepcji ekonomicznych    86
  
  2.1. Zachowania podmiotów rynkowych a problem wiedzy niedoskonałej    86
  2.2. Wartościowanie wizerunku obszaru recepcji turystycznej    97
  2.2.1. Wartość a cena, użyteczność i preferencje    97
  2.2.2. Istota i formy przejawiania się wartości ekonomicznej wizerunku obszaru    102
  2.3. Korzyści z wizerunku i ich związek z konkurencyjnością obszaru recepcji turystycznej i rozwojem turystyki    107
  2.4. Koncepcja marketingu terytorialnego w badaniu korzyści wizerunku obszaru    124
  2.5. Funkcje wizerunku obszaru w świetle teorii struktur rynkowych i koncepcji konkurencji    130
  2.6. Metafora gry rynkowej jako narzędzie analizy korzyści wizerunku obszaru    136
  2.7. Przydatność teorii kosztów transakcyjnych do rozpoznania korzyści z wizerunku obszaru    142
  
  3. Czynniki kreowania wizerunku obszaru recepcji turystycznej    151
  
  3.1. Klasyfikacja czynników kształtujących wizerunek obszaru    151
  3.2. Czynniki zewnętrzne kreowania wizerunku obszaru recepcji turystycznej    164
  3.2.1. Wpływ globalizacji gospodarki turystycznej i kryzysu ekonomicznego na kreowanie wizerunku obszaru    164
  3.2.2. Znaczenie Internetu i innych mediów w procesie kreowania wizerunku obszaru    174
  3.2.3. Polityczno-prawne warunki kształtowania wizerunku obszaru    178
  3.2.4. Wpływ trendów społeczno-kulturowych i wiedzy turystów na kreowanie wizerunku obszaru    184
  3.3. Czynniki wewnętrzne kreowania wizerunku obszaru recepcji turystycznej    191
  3.3.1. Implikacje instytucjonalizacji dla procesu kreowania wizerunku obszaru    191
  3.3.2. Współpraca podmiotów i rola mieszkańców w kreowaniu wizerunku obszaru    200
  
  4. Empiryczna egzemplifikacja kształtowania wizerunku obszaru recepcji turystycznej    212
  
  4.1. Przegląd metodologii badań wizerunku obszaru    212
  4.2. Metodologia badań własnych    216
  4.3. Kreowanie wizerunku obszaru recepcji turystycznej w świetle badań własnych    224
  4.3.1. Wizerunek obszaru w opinii przedstawicieli władz lokalnych    224
  4.3.2. Kreowanie wizerunku obszaru w opinii ekspertów    232
  4.3.3. Formy uczestnictwa przedsiębiorstw turystycznych w kreowaniu wizerunku obszaru    235
  4.4. Model kreowania wizerunku i kierunki badań nad wizerunkiem obszaru    239
  4.5. Dyfuzja wizerunku obszaru recepcji turystycznej w warunkach gospodarki opartej na wiedzy    253
  4.5.1. Istota procesu dyfuzji wizerunku obszaru    253
  4.5.2. Podejście zintegrowane w dyfuzji wizerunku obszaru    259
  4.5.3. Etapy dyfuzji wizerunku obszaru    263
  
  Zakończenie    271
  
  Załączniki    277
  Literatura    297
  Spis rysunków    331
  Spis tabel    332
  Summary    333
RozwińZwiń