Rynek turystyczny. Ekonomiczne zagadnienia turystyki

-23%

Rynek turystyczny. Ekonomiczne zagadnienia turystyki

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

32,34  42,00

Format: pdf

Cena początkowa: 42,00 zł (-23%)

Najniższa cena z 30 dni: 33,60 zł (-4%)  


32,34

w tym VAT

Zamierzeniem autorów książki jest analiza najbardziej aktualnych zjawisk i tendencji obserwowanych na globalizującym się rynku turystycznym. Uwzględniona w niej zarówno dynamiczne zmiany zachodzące po stronie popytu i podaży turystycznej, jak i najnowsze osiągnięcia myśli ekonomicznej. Ważnym elementem publikacji są zamieszczone w każdym rozdziale studia przypadków przedsiębiorstw i regionów turystycznych, pokazujące, w jaki sposób można zastosować podejście ekonomiczne do analizy konkretnych zjawisk rynku turystycznego.


Omówiono mi.in. tak złożone zagadnienia jak:


kolonizacja turystyczna i enklawizacja turystyki,
rola państwa w obszarze redukcji załamań i niedoskonałości rynku turystycznego,
problematyka zrównoważonego rozwoju turystyki.


Z punktu widzenia potrzeb wykładowców, studentów i doktorantów największą zaletą opracowania jest kompleksowość i przejrzystość omawianych zagadnień, Badacze rynku turystycznego znajdą w nim omówienie najważniejszych aktualnych tendencji i trendów na rynku turystycznym. Praktycy z powodzeniem wykorzystają analizę zagrożeń i czynników konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów turystycznych. Książka powinna wzbudzić refleksją na temat niepohamowanego rozwoju turystyki, która w wielu regionach stała się wężem pożerającym własny ogon i przyczyną konfliktów, podczas gdy jej potencjał rozwojowy, rozumnie wykorzystany, może służyć tworzeniu dobrobytu społeczności lokalnych.


Wejdź na stroną


www.rynek-turystyczny.eoficyna.com.pl


gdzie znajduje się blog prowadzony przez autorów książki oraz dostępny po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego zestaw testów on-line, dzięki którym sprawdzisz swoją wiedzę.


Rok wydania2012
Liczba stron312
KategoriaLogistyka
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-5250-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorach
   str.    7
  
  Wprowadzenie
   str.    11
  
  1.Turystyka jako przedmiot badań ekonomicznych
   str.    15
  
  Magdalena Kachniewska, Elżbieta Nawrocka
  
  1.1.Pojęcie turystyki w ujęciu ekonomicznym
   str.    15
  
  1.2.Ekonomika turystyki - pojęcie i przedmiot badań
   str.    17
  
  1.3.Rozwój turystyki w świetle koncepcji ekonomicznych
   str.    23
  
  2.Uwarunkowania popytu turystycznego
   str.    31
  
  Agnieszka Niezgoda
  
  2.1.Pojęcie popytu turystycznego
   str.    31
  
  2.2.Czynniki kształtujące popyt turystyczny
   str.    33
  
  2.3.Proces decyzyjny konsumentów na rynku turystycznym
   str.    43
  
  2.4.Cechy i zmienne kształtujące popyt turystyczny
   str.    49
  
  2.5.Trendy po stronie popytu turystycznego
   str.    54
  
  3.Ekonomika podaży turystycznej
   str.    57
  
  Magdalena Kachniewska, Elżbieta Nawrocka
  
  3.1.Pojęcie i przedmiot podaży turystycznej
   str.    57
  
  3.2.Podmioty podaży turystycznej
   str.    69
  
  3.3.Cel działalności przedsiębiorstwa turystycznego w świetle alternatywnych teorii firmy
   str.    78
  
  3.4.Czynniki kształtujące wielkość produkcji i ceny usług turystycznych
   str.    81
  
  3.5.Formy regulacji i integracja przedsiębiorstw turystycznych
   str.    95
  
  3.6.Przeobrażenia podaży turystycznej pod wpływem nowoczesnych technologii
   str.    102
  
  4.Równowaga i relacje konkurencyjne na rynku turystycznym
   str.    113
  
  Magdalena Kachniewska, Elżbieta Nawrocka, Agnieszka Niezgoda
  
  4.1.Pojęcia rynku, rynku turystycznego i mechanizmu rynkowego
   str.    113
  
  4.2.Równowaga na rynku turystycznym i przyczyny jej zakłóceń
   str.    116
  
  4.3.Zjawisko konkurencji i bariery wejścia na rynek
   str.    124
  
  4.4.Istota konkurencyjności i źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
   str.    133
  
  4.5.Konkurencyjność obszarów turystycznych i jej uwarunkowania
   str.    138
  
  4.6.Innowacyjność jako czynnik konkurencyjności na rynku turystycznym
   str.    147
  
  5.Miejsce turystyki w gospodarce narodowej
   str.    155
  
  Magdalena Kachniewska
  
  5.1.Mechanizm mnożnika turystycznego
   str.    155
  
  5.2.Wpływ turystyki na PKB
   str.    162
  
  5.3.Rachunek satelitarny turystyki (RST)
   str.    167
  
  5.4.Wymiana turystyczna z zagranicą jako eksport/import niewidzialny
   str.    175
  
  6.Globalizacja i internacjonalizacja działalności turystycznej
   str.    182
  
  Magdalena Kachniewska, Elżbieta Nawrocka, Adam Pawlicz
  
  6.1.Wielkość i czynniki rozwoju międzynarodowego ruchu turystycznego
   str.    182
  
  6.2.Przyczyny rozwoju międzynarodowej wymiany turystycznej w świetle teorii ekonomicznych
   str.    189
  
  6.3.Globalizacja jako czynnik przeobrażeń rynku turystycznego
   str.    195
  
  6.4.Motywy globalnej ekspansji przedsiębiorstw turystycznych
   str.    202
  
  6.5.Ekonomiczna ocena międzynarodowej wymiany turystycznej
   str.    208
  
  6.6.Gospodarki monokulturowe i zjawisko kolonizacji turystycznej
   str.    215
  
  7.Turystyka a środowisko społeczne i naturalne
   str.    223
  
  Magdalena Kachniewska, Agnieszka Niezgoda, Adam Pawlicz
  
  7.1.Współzależność turystyki i środowiska naturalnego
   str.    223
  
  7.2.Turystyka jako determinanta jakości życia w wymiarze społeczno-kulturowym
   str.    230
  
  7.3.Koncepcja zrównoważonego rozwoju turystyki
   str.    239
  
  7.4.Uwarunkowania wdrażania koncepcji rozwoju zrównoważonego na rynku turystycznym
   str.    240
  
  8.Miejsce państwa na rynku turystycznym
   str.    247
  
  Adam Pawlicz
  
  8.1.Pojęcie i typologia efektów zewnętrznych rozwoju turystyki
   str.    248
  
  8.2.Rozwiązania problemu efektów zewnętrznych
   str.    260
  
  8.3.Dobra publiczne na rynku turystycznym
   str.    270
  
  8.4.Dylematy dostarczania dóbr publicznych na rynku turystycznym
   str.    275
  
  8.5.Koszty transakcyjne i asymetria informacji
   str.    279
  
  8.6.Metody ograniczania asymetrii informacji i kosztów transakcyjnych na rynku turystycznym
   str.    282
  
  Bibliografia
   str.    289
  
  Indeks
   str.    307
RozwińZwiń