Ściąganie w szkole

-32%

Ściąganie w szkole

Raport z badań

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

23,66  34,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 34,80 zł (-32%)

Najniższa cena z 30 dni: 22,62 zł  


23,66

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

 Książka poświęcona jest zjawisku ściągania w szkole, które stało się stałym elementem życia szkolnego. Niestety, zjawisko to w Polsce nie jest traktowane w kategorii problemu, a co gorsza mało kto postrzega ten czyn jako zjawisko patologiczne.


 Ściąganie jest sprzeczne z ideą uczenia się, a o tym jak bardzo jest rozpowszechnione, świadczy prezentowana publikacja.


 Celem książki jest uświadomienie władzom oświatowym, nauczycielom, rodzicom skali problemu oraz skutków, jakie ściąganie za sobą niesie. Warto się przyjrzeć wnikliwie tej patologii, by odpowiedzieć sobie na pytanie: czy jest jeszcze szansa i miejsce na uczciwą edukację w polskiej szkole?


Rok wydania2014
Liczba stron288
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7308-601-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Słowo wstępne od promotora    9
  Wstęp    15
  Rozdział I. Szkoła jako miejsce uczenia się między prawdą a kłamstwem    25
    Proces uczenia się    25
    Szkoła a sukces    28
      Osiągnięcia szkolne    33
      Ocenianie a osiągnięcia szkolne uczniów    34
      Formy egzaminów    38
    Prawda – jedna z nadrzędnych wartości w edukacji    40
    Kłamstwo antywartością w edukacji szkolnej    42
    Rodzaje kłamstw    44
  Rozdział II. Zjawisko ściągania na tle literatury przedmiotu    51
    Ściąga i plagiat    51
    Psychologiczne aspekty ściągania przez uczniów w szkole    54
      Przesłanki ściągania zgodnie z behawiorystyczną koncepcją człowieka    54
      Ściągający uczeń w świetle koncepcji psychoanalitycznej    57
      Aspekty ściągania w poznawczej koncepcji człowieka    60
    Prakseologiczne aspekty ściągania w szkole    62
      Przedsiębiorczość    66
      Ekonomiczność    67
      Współzawodnictwo    69
    Ściąganie w aspekcie etycznym    70
    Wymiar prawny ściągania    72
    Uwarunkowania ściągania    74
      Motywy ściągania    81
      Ściąganie jako sposób radzenia sobie w sytuacji egzaminacyjnej    84
        Rodzaje ściąg    86
      Techniki ściągania jako sposób na nieuczenie się    88
        Tradycyjne techniki ściągania    89
        Techniki ściągania wykorzystujące pomoc człowieka    92
        Elektroniczne techniki ściągania    95
        Innowacyjne techniki ściągania    97
    Postawy nauczycieli wobec ściągania    98
  Rozdział III. Raport z badań nad ściąganiem w szkołach    105
    Cele i metody badań    105
    Teren badań    105
    Charakterystyka badanej populacji    106
    Podmioty ściągające    114
    Deklarowane przyczyny ściągania    129
    Częstotliwość ściągania    159
    Zakres treściowy ściągania    182
    Techniki i metody ściągania    190
    Źródła ściągania    198
    Rodzaje ściąg    203
    Możliwości redukcji ściągania w szkołach w opinii uczniów    209
    Ocena zjawiska ściągania w kategoriach moralnych    215
    Postawy nauczycieli wobec ściągania    228
    Wizja szkoły bez ściągania    231
    Sądy i wypowiedzi młodzieży na temat ściągania    248
    Opinie dyrektorów i nauczycieli szkół na temat ściągania    254
  Zakończenie    261
  Bibliografia    263
  Spis tabel i schematów    273
  Aneks    281
RozwińZwiń