POLECAMY
-32%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Książka poświęcona jest zjawisku ściągania w szkole, które stało się stałym elementem życia szkolnego. Niestety, zjawisko to w Polsce nie jest traktowane w kategorii problemu, a co gorsza mało kto postrzega ten czyn jako zjawisko patologiczne.
Ściąganie jest sprzeczne z ideą uczenia się, a o tym jak bardzo jest rozpowszechnione, świadczy prezentowana publikacja.
Celem książki jest uświadomienie władzom oświatowym, nauczycielom, rodzicom skali problemu oraz skutków, jakie ściąganie za sobą niesie. Warto się przyjrzeć wnikliwie tej patologii, by odpowiedzieć sobie na pytanie: czy jest jeszcze szansa i miejsce na uczciwą edukację w polskiej szkole?
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 288 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7308-601-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Słowo wstępne od promotora | 9 |
Wstęp | 15 |
Rozdział I. Szkoła jako miejsce uczenia się między prawdą a kłamstwem | 25 |
Proces uczenia się | 25 |
Szkoła a sukces | 28 |
Osiągnięcia szkolne | 33 |
Ocenianie a osiągnięcia szkolne uczniów | 34 |
Formy egzaminów | 38 |
Prawda – jedna z nadrzędnych wartości w edukacji | 40 |
Kłamstwo antywartością w edukacji szkolnej | 42 |
Rodzaje kłamstw | 44 |
Rozdział II. Zjawisko ściągania na tle literatury przedmiotu | 51 |
Ściąga i plagiat | 51 |
Psychologiczne aspekty ściągania przez uczniów w szkole | 54 |
Przesłanki ściągania zgodnie z behawiorystyczną koncepcją człowieka | 54 |
Ściągający uczeń w świetle koncepcji psychoanalitycznej | 57 |
Aspekty ściągania w poznawczej koncepcji człowieka | 60 |
Prakseologiczne aspekty ściągania w szkole | 62 |
Przedsiębiorczość | 66 |
Ekonomiczność | 67 |
Współzawodnictwo | 69 |
Ściąganie w aspekcie etycznym | 70 |
Wymiar prawny ściągania | 72 |
Uwarunkowania ściągania | 74 |
Motywy ściągania | 81 |
Ściąganie jako sposób radzenia sobie w sytuacji egzaminacyjnej | 84 |
Rodzaje ściąg | 86 |
Techniki ściągania jako sposób na nieuczenie się | 88 |
Tradycyjne techniki ściągania | 89 |
Techniki ściągania wykorzystujące pomoc człowieka | 92 |
Elektroniczne techniki ściągania | 95 |
Innowacyjne techniki ściągania | 97 |
Postawy nauczycieli wobec ściągania | 98 |
Rozdział III. Raport z badań nad ściąganiem w szkołach | 105 |
Cele i metody badań | 105 |
Teren badań | 105 |
Charakterystyka badanej populacji | 106 |
Podmioty ściągające | 114 |
Deklarowane przyczyny ściągania | 129 |
Częstotliwość ściągania | 159 |
Zakres treściowy ściągania | 182 |
Techniki i metody ściągania | 190 |
Źródła ściągania | 198 |
Rodzaje ściąg | 203 |
Możliwości redukcji ściągania w szkołach w opinii uczniów | 209 |
Ocena zjawiska ściągania w kategoriach moralnych | 215 |
Postawy nauczycieli wobec ściągania | 228 |
Wizja szkoły bez ściągania | 231 |
Sądy i wypowiedzi młodzieży na temat ściągania | 248 |
Opinie dyrektorów i nauczycieli szkół na temat ściągania | 254 |
Zakończenie | 261 |
Bibliografia | 263 |
Spis tabel i schematów | 273 |
Aneks | 281 |