Przemoc symboliczna w przedszkolu

-40%

Przemoc symboliczna w przedszkolu

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

7,44  12,40

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

7,4412,40

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W procesie wychowania dzieci w rodzinie i przedszkolu zjawisko przemocy symbolicznej stanowi jeden z nieświadomych elementów socjalizacji. Autorka podjęła próbę odpowiedzi na pytania: jakie przejawy przemocy symbolicznej zróżnicowane ze względu na treść występują w edukacji przedszkolnej, jak dochodzi do inicjowania przemocy symbolicznej wobec dzieci?
Praca składa się z dwóch części. W pierwszej – teoretycznej – dokonano przeglądu literatury przedmiotu. W drugiej części książki skoncentrowano uwagę na prezentacji rzeczywistości przedszkolnej, w której zachodzą różne interakcje między podmiotami edukacji, uruchamiane przemocą symboliczną. Każdy z rozdziałów tej części zawiera opis zachowań nauczycielek i dzieci oraz rezultaty sprawowania władzy i autorytetu.
Jednym z powodów napisania tej książki była chęć zainspirowania nauczycieli, studentów pedagogiki oraz rodziców do poznania i zrozumienia zjawisk przemocy symbolicznej.


Liczba stron179
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-808-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  SPIS TREŚCI:
  Wstęp
  
  Część I
  Teoretyczne spojrzenie na przemoc symboliczną i przedmiot profesjonalnych działań nauczyciela
  
   Rozdział 1.
  
  Przemoc symboliczna w edukacji. Zarys problematyki
  
  Pojęcie przemocy symbolicznej
  
  Przedszkole jako instrument i miejsce przemocy symbolicznej
  
  Władza – nośnik p[przemocy symbolicznej
  
  Podsumowanie
  
  
   Rozdział 2.
  
  Przemoc symboliczna w perspektywie rozwoju dziecka i profesjonalnych działań nauczyciela
  
  Obecność przemocy symbolicznej w procesie socjalizacji dziecka
  
  Rozwój dziecka jako cel profesjonalnej działalności nauczyciela
  
  Profesjonalizm nauczyciela a przemoc symboliczna
  
  Podsumowanie
  
  
  Część II
  Przejawy przemocy symbolicznej w przedszkolu – klasyfikacja
  
  Wprowadzenie
  
   Rozdział 1.
  
  Komunikacja werbalna – akty językowe
  
  Komunikacyjny wymiar przemocy symbolicznej
  
  Przemoc symboliczna za pośrednictwem aktów językowych
  
  Pozytywne doświadczenia komunikacyjne dzieci w świetle przemocy symbolicznej
  
  Podsumowanie
  
   Rozdział 2.
  
  Komunikacja niewerbalna – akty kinetyczne
  
  Komunikacja niewerbalna jako przejaw przemocy symbolicznej
  
  Przemoc symboliczna w sferze aktów kinetycznych
  
  Możliwość łagodzenia przemocy symbolicznej na płaszczyźnie niewerbalnej
  
  Podsumowanie
  
   Rozdział 3.
  
  Reguły i system oceniania – akty ewaluacyjne
  
  Istota przemocy symbolicznej w procesie oceniania
  
  Przemoc symboliczna w zakresie aktów ewaluacyjnych
  
  Strategie wzmacniania prorozwojowej przemocy symbolicznej
  
  Podsumowanie
  
  
   Rozdział 4.
  
  Przestrzeń dydaktyczna: użytkownicy i dystrybucja
  
  Zagospodarowanie przestrzeni a przemoc symboliczna
  
  Użytkowanie i dystrybucja przestrzeni dydaktycznej w wymiarze symbolicznym
  
  Pozytywny wymiar przemocy symbolicznej w sferze zagospodarowania przestrzeni
  
  Podsumowanie
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia