Polski teatr alternatywny po 1989 roku z perspektywy Akademickich/Alternatywnych Spotkań Teatralnych

-20%

Polski teatr alternatywny po 1989 roku z perspektywy Akademickich/Alternatywnych Spotkań Teatralnych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,68  24,60

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

19,6824,60

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Jest to pierwsza książka poświęcona Akademickim/Alternatywnym Spotkaniom Teatralnym „Klamra” organizowanym w klubie Od Nowa od dwudziestu lat. Sympatycy teatru alternatywnego w całej Polsce, uczniowie, studenci i teatromani w każdym wieku znajdą w niej wyczerpujące informacje o organizatorach festiwalu, najważniejszych wydarzeniach i – nade wszystko – zespołach goszczących w Toruniu: legendach teatru alternatywnego (Teatr Ósmego Dnia), nowej alternatywie (Teatr im. Alberta Tison, Wierszalin, Cinema), przedstawicielach innych nurtów (teatry tańca, antropologiczne i lalkowe), dzięki którym Klamra jest zaliczana do najważniejszych festiwali teatru alternatywnego w Polsce.


Liczba stron340
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-2937-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp /    7
  Kalendarium Klamry: 1993–2012 /    13
  Narodziny i rozwój Klamry na tle „nowego otwarcia” teatru alternatywnego w Polsce po 1989 roku /    35
  Estetyki teatru alternatywnego /    57
  Teatr Ósmego Dnia – więcej niż teatr /    69
  Akademia Ruchu jako teatr akcji performatywnych /    85
  W przestrzeni multipikturalnej. Leszek Mądzik i Scena Plastyczna KUL /    101
  Między etosem a nową rzeczywistością. Teatr im. Alberta Tison ze Żnina /    117
  Teatr Porywacze Ciał – alternatywna siła komiczna    133
  Teatr Cinema – od teatru narracji plastycznej do teatru ekspresji cielesnej /    149
  Teatr Wierszalin – w ciągłym dialogu z tradycją /    167
  Komuna Otwock/Warszawa jako „anarchistyczna wspólnota działań” /    183
  "Grunt to bunt”. Teatr Wiczy jako teatr punkowy /    201
  Teatr Wiejski Węgajty jako teatr antropologiczny /    219
  Alternatywni lalkarze /    237
  Taniec na Klamrze /    257
  Klamra – programy festiwalu /    277
  Noty o Autorach /    285
  Spis fotografii /    287
  Wybrana bibliografia /    291
  Indeks osobowy /    305
  Indeks grup teatralnych /    315
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia