EBOOKI WYDAWCY
-22%
Redakcja:
Format:
pdf, ibuk
Książka składa się z pięciu rozdziałów, w których zostały omówione strony dialogu chrześcijańsko-muzułmańskiego, których autorami są znawcy tematu z rozmaitych polskich i zagranicznych uczelni i ośrodków naukowych. Należy podkreślić, że wszyscy z nich mają w swym dorobku liczne publikacje na ten temat, są więc publikowane materiały efektem głębokich przemyśleń ich Autorów, a nie doraźnymi uwagami pozbawionymi silnych podstaw merytorycznych i doświadczenia badawczego. Redaktorom udało się zebrać doskonały zespół autorski, reprezentatywny dla tematyki podejmowanej w poszczególnych rozdziałów nie tylko od strony czysto naukowej, ale także w kontekście religijnym – mamy tu bowiem zarówno chrześcijan, jak i muzułmanów, co wydaje się wyjątkowo ważne – w ten bowiem sposób uzyskujemy wgląd w problematykę z rozmaitych stron, przynajmniej teoretycznie (ale w wielu przypadkach także i praktycznie) będących przedstawicielem obu stron rzeczonego dialogu.
Z recenzji prof. dr hab. Marka Dziekana
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 240 |
Kategoria | Etnografia |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika |
ISBN-13 | 978-83-231-2644-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Od redaktorów /7 | |
Wprowadzenie /13 | |
JAN PAWEŁ II A DIALOG CHRZEŚCIJAŃSKO-MUZUŁMAŃSKI | |
Eugeniusz Sakowicz, Pedagogiczny wymiar dialogu chrześcijańsko-muzułmańskiego w świetle nauczania Jana Pawła II /29 | |
Dorota Rudnicka-Kassem, „Wojna nie jest rozwiązaniem": dialog międzyreligijny Jana Pawła II jako program pokoju i stabilizacji na Bliskim Wschodzie /47 | |
FETHULLAH GÜLEN A DIALOG CHRZEŚCIJAŃSKO-MUZUŁMAŃSKI | |
Jill Carroll, Dialog według koncepcji Fethullaha Gülena /63 | |
Arhan Kardaș, Praktyczny wymiar dialogu w nauczaniu Fethullaha Gülena /81 | |
DIALOG CHRZEŚCIJAŃSKO-MUZUŁMAŃSKI W POLSCE | |
Selim Chazbijewicz, Dialog chrześcijan i muzułmanów w Polsce - jego początki i instytucjonalizacja | 95 |
Musa Czachorowski, Tatarzy-muzułmanie we współczesnej Polsce /111 | |
Magdalena Lewicka, Rada Wspólna Katolików i Muzułmanów jako forum dialogu chrześcijańsko-muzułmańskiego w Polsce /123 | |
DIALOG CHRZEŚCIJAŃSKO-MUZUŁMAŃSKI W WIELKIM KSIĘSTWIE LITEWSKIM | |
Artur Konopacki, Wzajemne przenikanie się islamu i chrześcijaństwa na przykładzie miejsc modlitw na ziemiach dawnego Wielkiego Księstwa Litewskiego /139 | |
Stanisław Dumin, Problem chrystianizacji Tatarów Wielkiego Księstwa Litewskiego w świetle źródeł /149 | |
Czesław Łapicz, Z jakich źródeł muzułmanie Wielkiego Księstwa Litewskiego czerpali wiedzę o religii chrześcijańskiej? /165 | |
DIALOG CHRZEŚCIJAŃSKO-MUZUŁMAŃSKI NA PRZYKŁADZIE SYRII I NIEMIEC | |
Marta Woźniak, Dajr Mar Musa. Chrześcijańsko-muzułmański dialog na syryjskiej pustyni /189 | |
Monika Ryszewska, Dialog chrześcijańsko-muzułmański w Niemczech /203 | |
DIALOG CHRZEŚCIJAŃSKO-MUZUŁMAŃSKI - TEKSTY | |
Marcin Grodzki, Tajemnicze litery Koranu odczytane na nowo. Przyczynek do dialogu chrześcijańsko-muzułmańskiego /219 | |
Noty o autorach /235 | |