Wczesna edukacja dziecka

-20%

Wczesna edukacja dziecka

Rzeczywistość i perspektywa przemian

1 opinia

Redakcja:

Jolanta Maciąg

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

33,60  42,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 42,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 30,24 zł  


33,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W pracy zbiorowej zacne grono naukowców oraz nauczycieli, zainteresowanych problemami z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, podjęło się diagnozy jej zasadności i kondycji na podstawie ukazanych procesów edukacyjnych. Kalejdoskop wątków, różnorodność podejmowanych, znaczących tematów stały się ważną zaletą tego tomu. Poziom monografii jest wysoki, zarówno pod względem merytorycznym jak i metodologicznym, co zapewne zainteresuje wielu badaczy, studentów, nauczycieli, terapeutów, psychologów, rodziców. Współcześnie istnieje konieczność modyfikacji teorii i praktyki kształcenia przyszłych nauczycieli, dlatego publikacja pozwala spojrzeć na pełnione przez nich funkcje, kompetencje czy zadania. Pracę charakteryzuje otwarte, zróżnicowane podejście autorów w obrębie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, co nadaje jej waloru w przestrzeni edukacyjnej dzieci oraz przyszłych, zainteresowanych odbiorców (z recenzji dr hab. Lidii Kataryńczuk-Mani, prof. UZ)


Rok wydania2023
Liczba stron226
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku
ISBN-13978-83-7467-377-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  SPIS TREŚCI
  
  Jolanta Maciąg, Tomasz Dobrowolski
  WSTĘP    5
  
  ROZDZIAŁ    1
  Bolesław Niemierko
  WIELOBARWNOŚĆ UCZENIA SIĘ. TYPOLOGIA NIE TYLKO WCZESNOSZKOLNA    9
  Wprowadzenie    9
  1.1. Typologia uczenia się    11
  1.2. Teoretyczne ujęcie typologii uczenia się    13
  1.3. Kolorystyczna wersja typologii    14
  1.4. Barwy twórczości    15
  1.5. Barwy pandemii    16
  1.6. Przesłanie dydaktyczne    17
  Literatura    18
  
  ROZDZIAŁ    2
  Marzena Magda-Adamowicz
  TWÓRCZY NAUCZYCIELE I TWÓRCZY UCZNIOWIE RESTRUKTURYZACJĄ EDUKACJI DZIECKA    21
  Wprowadzenie    21
  2.1. Ewolucja pojęcia twórczości    22
  2.2. Aspekty twórczości    24
  2.3. Dyskursy na temat twórczości    26
  2.4. Specyfika twórczości dziecka    27
  2.5. Koncepcja własna twórczości pedagogicznej nauczycieli – szkic    30
  2.6. Podobieństwa i różnice między twórczością uczniów a nauczycieli    36
  Zakończenie    36
  Literatura    37
  
  ROZDZIAŁ    3
  Beata Oelszlaeger-Kosturek
  PYTANIA I STWIERDZENIA JAKO WSKAŹNIKI CZYNNOŚCI I DZIAŁAŃ UCZNIÓW KREUJĄCYCH KSZTAŁT PROCESU EDUKACYJNEGO Z NAUCZYCIELEM    39
  Wprowadzenie    39
  3.1. Pytania i stwierdzenia uczniów w modelach komunikacyjnych – teoretyczne i praktyczne aspekty kreowania kształtu procesu edukacyjnego w kontekście czynności i działań nauczyciela    41
  3.2. Kategorie struktur wypowiedzeń pytajnych i stwierdzających uczniów w rzeczywistym kontekście edukacyjnym – wskaźniki czynności i działań uczniów oraz nauczyciela    47
  Zakończenie    59
  Literatura    60
  
  ROZDZIAŁ    4
  Jolanta Maciąg
  NAUCZYCIEL WCZESNEJ EDUKACJI W WARUNKACH ZMIANY SPOŁECZNEJ I POSTĘPU TECHNOLOGICZNEGO    63
  Wprowadzenie    63
  4.1. Charakterystyka zmian w przestrzeni informacyjnej i edukacyjnej    64
  4.2. Nauczyciel wobec przekształcającej się rzeczywistości społecznej i edukacyjnej    68
  4.3. Nowy paradygmat edukacyjny w perspektywie wyzwań współczesności     73
  Zakończenie    75
  Literatura    76
  
  ROZDZIAŁ    5
  Tomasz Dobrowolski
  JAKI JEST (I POWINIEN BYĆ) NAUCZYCIEL WCZESNEJ EDUKACJI. CO MOŻE BUDOWAĆ AUTORYTET W OCZACH WYCHOWANKÓW I UCZNIÓW    79
  Wprowadzenie    79
  5.1. O autorytecie    79
  5.2. Jaki jest (powinien być) nauczyciel    80
  5.3. Nauczyciel wczesnej edukacji    82
  Zakończenie    88
  Literatura    89
  
  ROZDZIAŁ    6
  Agnieszka Olczak
  UMOWA Z DZIECKIEM – EDUKACYJNIE WAŻNA RZECZ    93
  Wprowadzenie    93
  6.1. Czym jest umowa z dzieckiem?    94
  6.2. Dlaczego umowa jest edukacyjnie ważna?    96
  Zakończenie    102
  Literatura    103
  
  ROZDZIAŁ    7
  Barbara Bilewicz
  WYKORZYSTANIE KSIĄŻEK WE WCZESNEJ EDUKACJI MATEMATYCZNEJ DZIECI    107
  Wprowadzenie    107
  7.1. Książka do nauki liczenia, książka z utworami poetyckimi, aktywność matematyczna    108
  7.2. Treści matematyczne w literaturze dla dzieci    113
  7.3. Przykłady pracy z książką obrazkową    115
  7.4. Przykłady aktywizującego oddziaływania poezji narracyjnej Jana Brzechwy    117
  7.5. Aktywności matematyczne inspirowane tekstami abstrakcyjnymi     119
  Zakończenie    124
  Literatura    125
  
  ROZDZIAŁ    8
  Agnieszka Zalewska-Meler
  NIE CODZIENNOŚĆ CZASU PANDEMII - POTENCJAL ZDROWOTNY UCZNIÓW NA ETAPIE EDUKACJI ELEMENTARNEJ    129
  Wprowadzenie    129
  8.1. Trudne słowa: epidemia i pandemia    129
  8.2. Reżim sanitarny a wypełnianie roli ucznia    133
  8.3. Świadomość zdrowotna ucznia klas I-III    139
  Zakończenie… walki z pandemią, czyli nadzieja na życie w zdrowiu    141
  Literatura    142
  
  ROZDZIAŁ    9
  Jacek Kowalczyk
  ZDROWIE PSYCHICZNE DZIECI I MŁODZIEŻY W DOBIE PANDEMII     145
  Wprowadzenie    145
  9.1. Przegląd badań    147
  9.2. Refleksje praktyczne    155
  Zakończenie    158
  Literatura    159
  
  ROZDZIAŁ    10
  Piotr Modzelewski
  OPTYMIZM EDUKACYJNY – SIŁA WSPIERAJĄCA OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW    163
  Wprowadzenie    163
  10.1. Optymizm edukacyjny – charakterystyka konstruktu    166
  10.2. Metodologiczne podstawy badań własnych    172
  10.3. Wyniki badań własnych    175
  Podsumowanie. Przyszłe badania i praktyczne konkluzje    179
  Literatura    180
  
  
  ROZDZIAŁ    11
  Michalina Matynia
  WYBRANE METODY WSPOMAGAJĄCE W TERAPII LOGOPEDYCZNEJ DZIECI    185
  Wprowadzenie    185
  11.1. Zasady terapii logopedycznej    188
  11.2. Metody stosowane w terapii logopedycznej    189
  11.3. Wspomagające metody terapii logopedycznej dzieci    190
  Zakończenie    196
  Literatura    197
  
  ROZDZIAŁ    12
  Joanna Giebułtowska, Barbara Stępień
  PROJEKT „OGRODY BENI” JAKO PRZYKŁAD INNOWACJI W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ REALIZOWANY POPRZEZ TEAM TEACHING – STRATEGIĘ WSPÓŁNAUCZANIA    201
  Wprowadzenie    201
  12.1. Pojęcie innowacji pedagogicznej w edukacji    202
  12.2. Kreatywność i twórcze myślenie jako wyznacznik innowacyjności     204
  12.3. Kompetencje i umiejętności nauczyciela realizującego innowacyjne strategie nauczania    207
  12.4. Nowatorska wizja realizowana przez Fundację Kaszubskie Słoneczniki     209
  12.5. Team teaching jako strategia współnauczania wspierająca innowacyjność w edukacji przedszkolnej    211
  12.6. Realizowanie projektu Ogrody Beni poprzez team teaching    213
  Zakończenie    214
  
  Literatura    215
RozwińZwiń