CONTROLLING I JEGO ZASTOSOWANIE W SEKTORZE PUBLICZNYM

-24%

CONTROLLING I JEGO ZASTOSOWANIE W SEKTORZE PUBLICZNYM

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

33,52  44,10

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 44,10 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 33,52 zł  


33,52

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zakres i tempo zmian, jakie zachodzą w organizacjach sektora publicznego i w jego otoczeniu, wymuszają potrzebę ciągłego doskonalenia systemu zarządzania. Publikacja przyczyni się do upowszechnienia idei controllingu w sektorze administracji publicznej, w którym myślenie kategoriami controllingowymi znajduje się dopiero w fazie rozpoznawczej. Autor proponuje wykorzystać w tym celu koncepcję controllingu, który jest w Polsce stosowany od 30 lat w zarządzaniu przedsiębiorstwami. Controlling pozwala na wykorzystanie analogii występujących w obu sektorach, ponieważ dysponuje metodami i narzędziami, które mogą być skutecznie wdrażane także w jednostkach sektora publicznego, jak dowodzi autor na przykładzie usług publicznych w zakresie usług oświatowych, uznając je za fundamentalne z punktu widzenia rozwoju.


Prezentowana książka „Controlling i jego zastosowanie w sektorze publicznym" to źródło wiedzy zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych jak i dla pracowników sektora publicznego, ponieważ jej problematyka jest istotna zarówno dla teorii jak i praktyki.


Michał Zubek


Rok wydania2021
Liczba stron296
KategoriaRachunkowość i controlling
WydawcaSzkoła Główna Handlowa
ISBN-13978-83-8030-445-1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  
  Istota controllingu i korzyści z jego wdrożenia w organizacji
  
  1.1. Geneza i teoretyczne podstawy controllingu
  
  1.2. Rola i zadania controllera
  
  1.3. Systematyzacja controllingu jako metody operacjonalizacji zarządzania przedsiębiorstwem
  
  1.4. Controlling versus rachunkowość zarządcza oraz kontrola
  
  1.5. Korzyści wynikające z wdrożenia procesów controllingowych
  
  1.6. Trudności towarzyszące wprowadzaniu i stosowaniu controllingu
  
  
  
  Struktury controllingu i metody ich budowania
  
  2.1. Tworzenie centrów odpowiedzialności w kontekście formułowania celów i sposobów zarządzania organizacją
  
  2.1.1. Odpowiedzialność za koszty
  
  2.1.2. Odpowiedzialność za przychody
  
  2.1.3. Odpowiedzialność za wyniki
  
  2.1.4. Odpowiedzialność za inwestycje
  
  2.2. Budżetowanie jako sposób wyznaczania i rozliczania zadań
  
  2.3. Ocena realizacji zadań przez wybrane centra odpowiedzialności
  
  2.4. System raportowania wyników w controllingu operacyjnym
  
  2.5. Strategiczna karta wyników jako narzędzie controllingu strategicznego stosowane w sektorze prywatnym i publicznym
  
  2.6. Rachunek kosztów działań i rachunek kosztów działań sterowany czasem
  
  
  
  Administracja publiczna
  
  3.1. Procesy ewolucyjne w zarządzaniu sektorem publicznym
  
  3.1.1. Tradycyjna administracja publiczna
  
  3.1.2. Nowe zarządzanie publiczne
  
  3.1.3. Zarządzanie partycypacyjne
  
  3.2. Administracja publiczna jako organ sprawowania władzy
  
  3.3. Rola samorządu terytorialnego w realizacji zadań sektora publicznego
  
  3.4. Gmina w strukturze terytorialnej sektora publicznego
  
  3.5. Zadania gminy
  
  3.6. Źródła finansowania usług świadczonych przez urzędy na rzecz mieszkańców
  
  
  
  Koncepcja controllingu w urzędzie gminy
  
  4.1. Przesłanki implementacji controllingu w administracji publicznej
  
  4.2. Centra odpowiedzialności w urzędzie gminy
  
  4.3. Tradycyjny model budżetu gminy versus budżet zadaniowy
  
  4.4. Pomiar dokonań w jednostce sektora publicznego, jego istota i znaczenie
  
  
  
  Zalecenia dotyczące zastosowania controllingowych narzędzi w zarządzaniu gminą
  
  5.1. Korzyści z zastosowania zadaniowej formy budżetu w jednostce sektora publicznego
  
  5.2. Strategiczna karta wyników w usługach publicznych jako nowoczesny system pomiaru działalności urzędu gminy
  
  5.3. Przykład zastosowania strategicznej karty wyników w urzędzie gminy
  
  5.4. Przykład zastosowania rachunku kosztów działań sterowanego czasem w odniesieniu do zadania własnego gminy Kielce – „edukacja publiczna szczebla podstawowego” .
  
  5.4.1. Założenia metodologiczne typowe dla rachunku kosztów działań sterowanego czasem
  
  5.4.2. Założenia i dane do modelu rachunku kosztów działań sterowanego czasem dla procesu edukacyjnego szczebla podstawowego
  
  5.4.3. Podsumowanie wyników badań
  
  
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  Spis rysunków
  
  Spis tabel
RozwińZwiń