Controlling operacyjny w przedsiębiorstwie

Controlling operacyjny w przedsiębiorstwie

Centra odpowiedzialności w teorii i praktyce

2 oceny

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

22,45

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Rozwój gospodarki rynkowej czy proces globalizacji narzucają konieczność wykorzystania takich metod zarządzania przedsiębiorstwami, które czynią je organizacjami dynamicznymi o dużej zdolności reagowania na zmiany otoczenia i odpowiadania na wyzwania rynkowe. Przy ciągłej zmianie warunków otoczenia kontrola jakości podejmowanych decyzji powinna być prowadzona na bieżąco. Pomocny w tym obszarze może być controlling, który pomaga na bieżąco kontrolować słuszność podejmowanych decyzji. Umożliwia sprawdzenie prawidłowości procesów gospodarczych; dostarcza różnym szczeblom wieloprzekrojowych informacji niezbędnych w zarządzaniu przedsiębiorstwem z nastawieniem na przyszłość; ułatwia stworzenie właściwego układu kompetencji i odpowiedzialności na różnych szczeblach zarządzania; jasny układ kompetencji i odpowiedzialności ułatwia ocenę skuteczności i efektywności funkcjonowania centrów odpowiedzialności oraz kierujących nimi menedżerów. Stabilne funkcjonowanie przedsiębiorstwem zapewnia realizacja przedsięwzięć przyjętych w strategii firmy oraz osiągnięcie założonych w niej wyników finansowych.Inne publikacje, które kupili nabywcy tej książki: Zarządzanie płynnością finansową w przedsiębiorstwie Maria Sierpińska, Dariusz Wędzki Partie i systemy partyjne na świecie Katarzyna Sobolewska-Myślik Zarządzanie operacyjne Donald Waters Ekonometria. Wybrane zagadnienia Bolesław Borkowski, Hanna Dudek, Wiesław Szczesny


Liczba stron424
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-13893-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Idea i organizacja controllingu w przedsiębiorstwie    11
    1. Geneza controllingu    11
    2. Idea controllingu w przedsiębiorstwie    14
    3. Koncepcje controllingu    25
    4. Controller w przedsiębiorstwie    36
    5. Organizacja funkcji controllingu w przedsiębiorstwie    43
    6. Kryteria systematyzacji controllingu    50
    7. Wdrażanie controllingu w przedsiębiorstwie    60
  2. Narzędzia controllingu wykorzystywane w przedsiębiorstwach    66
    1. Formułowanie celów przedsiębiorstwa i planowanie    66
    2. Budżetowanie    72
    3. Wyodrębnianie ośrodków odpowiedzialności w przedsiębiorstwie    92
    4. Sprawozdawczość wewnętrzna    97
    5. Rozliczanie budżetów - wykrywanie odchyleń    101
    6. Zasady oceny ośrodków odpowiedzialności    114
    7. Systemy wskaźników i zasady ich tworzenia    118
    8. Motywacja jako istotny element controllingu    120
    9. Informatyka w controllingu    125
  3. Centra odpowiedzialności za koszty    131
    1. Systematyka kosztów dla potrzeb controllingu    131
    2. Idea centrum odpowiedzialności za koszty    140
    3. Budżetowanie w centrach kosztów    145
    4. Porównanie wyników planowanych z rzeczywistymi    156
    5. Przeliczanie kosztów usług pomiędzy centrami kosztów    164
    6. Ocena centrów kosztów    179
    7. Premiowanie w centrach kosztów    183
  4. Centra przychodów    187
    1. Idea centrum przychodów    187
    2. Radchunek marż pokrycia w centrach przychodów    188
    3. Budżetowanie wielkości sprzedaży i kosztów pozyskania sprzedaży    191
    4. Analiza odchyleń marży pozyskanej przez centrum przychodów    202
    5. System ocen centrów przychodów    205
    6. Premiowanie menedżerów w centrach przychodów    210
  5. Centra odpowiedzialności za wyniki    216
    1. Wyodrębnianie centrów odpowiedzialności za wyniki    216
    2. Wyznaczanie zadań ośrodkom odpowiedzialności    222
    3. Analiza odchyleń wyniku centrum zysku    235
    4. System oceny centrum zysku    244
    5. Relacje wewnętrzne    251
    6. Ceny transferowe    255
    7. Motywacja w centrum odpowiedzialności za wyniki    262
  6. Centrum odpowiedzialności za inwestycje    271
    1. Idea centrum inwestycji    271
    2. Budżetowanie w centrach inwestycji    273
    3. Mierniki oceny centrum inwestycji    277
    4. Modyfikacje wskaźnika ROI    285
    5. Mierniki kreowania wartości w centrach inwestycji    299
    6. Premiowanie w centrum inwestycji (mechanizm Grovesa)    307
  7. "Balanced Scorecard" jako brakujące ogniwo budżetowania    310
    1. Cel wdrożenia karty    310
    2. Konstruowanie systemu zrównoważonej karty dokonań    313
    3. Wdrożenie BSC    320
    4. Przykładowa zintegrowana karta dokonań dla przedsiębiorstwa    322
  8. Wybrany problemy controllingu funkcyjnego    333
    1. Controlling projektów    333
    2. Controlling prac badawczych i rozwojowych    339
    3. Controlling gospodarki materiałowej    342
    4. Controlling produkcji    345
    5. Controlling marketingu i dystrybucji    350
    6. Controlling zasobów ludzkich    352
    7. Controlling finansowy    357
  9. Przykłady rozwiązań controllingowych w firmach i organizacjach    361
    1. Wdrożenie controllingu w firmie produkcyjnej    361
    2. Controlling w przedsiębiorstwie handlowym    377
    3. Controlling w administracji publicznej    386
    4. Budżetowanie i analiza odchyleń w zakładach chemicznych    394
  Literatura    413
  Indeks rzeczowy    419
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia