Wychowanie fizyczne, sport i olimpizm w perspektywie pedagogicznej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

24,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 14,97 zł  


24,95

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Interesujący zbiór poświęcony współczesnym problemom wychowania fizycznego i pedagogiki sportu. Zawiera sporo bardzo aktualnych informacji i przemyśleń, m.in. dotyczących pandemii COVID-19.


Z recenzji dr. hab. Michała Lenartowicza
prof. Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie


*


Publikacja zawiera wiele ciekawych zagadnień, które mogą być pomocne w kształceniu przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego, trenerów, instruktorów. Dużą jej wartość stanowi przyjęte podłoże pedagogiczne i psychologiczne, które pokazuje mechanizmy działające podczas uprawiania sportu zarówno u zawodników, uczniów, jak i trenerów, instruktorów czy nauczycieli. Wyjątkowo interesujące treści umieszczono w ostatnim rozdziale, przybliżającym aspekty historyczne. Książka ukierunkowana jest na wymiar praktyczny oraz prezentację edukacyjnych walorów wychowania fizycznego, sportu i olimpizmu.


Z recenzji dr hab. Danuty Umiastowskiej
prof. Uniwersytetu Szczecińskiego


Rok wydania2023
Liczba stron268
KategoriaSport
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8331-325-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  ROZDZIAŁ I. WSPÓŁCZESNE WYCHOWANIE FIZYCZNE, SPORT I OLIMPIZM JAKO PRZEDMIOT POZNANIA NAUKOWEGO
  Józef Lipiec, Świat bez Coubertina? Symulacje, hipotezy, projekcje    11
  Jerzy Kosiewicz, Faul, faulowanie i gra faul w sporcie jako zjawisko niezgodne z przepisami, ale tolerowane i pożądane. Przyczynek do rozważań pedagogicznych    23
  Joanna Femiak, Podmiot poznania w pedagogice kultury fizycznej    49
  
  ROZDZIAŁ II. PRAKTYCZNY WYMIAR WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
  Paweł Ławniczak, Oczekiwania, kompetencje zawodowe i praca nauczyciela wychowania fizycznego w perspektywie historycznej    57
  Maryna Khorkova, Łukasz Bojkowski, Michał Bronikowski, Przegląd badań na temat związków aktywności fizycznej i kreatywności w kontekście szkolnego wychowania fizycznego    77
  Michał Kowalewski, Twórcze metody wychowania fizycznego i zdrowotnego w pracy nauczyciela z dziećmi w wieku przedszkolnym    91
  Małgorzata Ostrowska, Problematyczne zachowania uczniów szkoły podstawowej na zajęciach wychowania fizycznego    105
  
  ROZDZIAŁ III. PANDEMICZNE PROBLEMY WYCHOWANIA FIZYCZNEGO I KOREKCJA WAD POSTAWY
  Agata Korcz, Jana Krzysztoszek, Marlena Łopatka, Michał Bronikowski, Zdalne nauczanie wychowania fizycznego w czasie pandemii COVID-19 w Polsce    121
  Joanna Jastrzębska, Nauczanie zdalne w opinii młodzieży akademickiej    147
  Anna Makarczuk, Rodzice wobec problemu wad postawy ciała i aktywności fizycznej dzieci z klas I–III szkoły podstawowej    161
  Bartłomiej Lassek, Rola pływania i ćwiczeń w wodzie w korekcji wad postawy    173
  
  ROZDZIAŁ IV. WYCHOWAWCZE WALORY SPORTU I OLIMPIZMU
  Małgorzata Bronikowska, Mateusz Ludwiczak, Znaczenie rozumienia zasady fair play dla rozwoju kompetencji społecznych młodzieży    191
  Piotr Kędzia, Etyczne aspekty pracy trenera personalnego    221
  Barbara Pędraszewska, Sport kobiecy a emancypacja – rzecz o pierwszych polskich olimpijkach    231
  Jolanta E. Kowalska, Barbara Pędraszewska, Sport i sztuka – ku wszechstronnemu kształceniu pięknego człowieka    247
  Józef Lipiec, O tożsamości sztuki sportu    257
RozwińZwiń