POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Interesujący zbiór poświęcony współczesnym problemom wychowania fizycznego i pedagogiki sportu. Zawiera sporo bardzo aktualnych informacji i przemyśleń, m.in. dotyczących pandemii COVID-19.
Z recenzji dr. hab. Michała Lenartowicza
prof. Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie
*
Publikacja zawiera wiele ciekawych zagadnień, które mogą być pomocne w kształceniu przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego, trenerów, instruktorów. Dużą jej wartość stanowi przyjęte podłoże pedagogiczne i psychologiczne, które pokazuje mechanizmy działające podczas uprawiania sportu zarówno u zawodników, uczniów, jak i trenerów, instruktorów czy nauczycieli. Wyjątkowo interesujące treści umieszczono w ostatnim rozdziale, przybliżającym aspekty historyczne. Książka ukierunkowana jest na wymiar praktyczny oraz prezentację edukacyjnych walorów wychowania fizycznego, sportu i olimpizmu.
Z recenzji dr hab. Danuty Umiastowskiej
prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 268 |
Kategoria | Sport |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8331-325-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
ROZDZIAŁ I. WSPÓŁCZESNE WYCHOWANIE FIZYCZNE, SPORT I OLIMPIZM JAKO PRZEDMIOT POZNANIA NAUKOWEGO | |
Józef Lipiec, Świat bez Coubertina? Symulacje, hipotezy, projekcje | 11 |
Jerzy Kosiewicz, Faul, faulowanie i gra faul w sporcie jako zjawisko niezgodne z przepisami, ale tolerowane i pożądane. Przyczynek do rozważań pedagogicznych | 23 |
Joanna Femiak, Podmiot poznania w pedagogice kultury fizycznej | 49 |
ROZDZIAŁ II. PRAKTYCZNY WYMIAR WYCHOWANIA FIZYCZNEGO | |
Paweł Ławniczak, Oczekiwania, kompetencje zawodowe i praca nauczyciela wychowania fizycznego w perspektywie historycznej | 57 |
Maryna Khorkova, Łukasz Bojkowski, Michał Bronikowski, Przegląd badań na temat związków aktywności fizycznej i kreatywności w kontekście szkolnego wychowania fizycznego | 77 |
Michał Kowalewski, Twórcze metody wychowania fizycznego i zdrowotnego w pracy nauczyciela z dziećmi w wieku przedszkolnym | 91 |
Małgorzata Ostrowska, Problematyczne zachowania uczniów szkoły podstawowej na zajęciach wychowania fizycznego | 105 |
ROZDZIAŁ III. PANDEMICZNE PROBLEMY WYCHOWANIA FIZYCZNEGO I KOREKCJA WAD POSTAWY | |
Agata Korcz, Jana Krzysztoszek, Marlena Łopatka, Michał Bronikowski, Zdalne nauczanie wychowania fizycznego w czasie pandemii COVID-19 w Polsce | 121 |
Joanna Jastrzębska, Nauczanie zdalne w opinii młodzieży akademickiej | 147 |
Anna Makarczuk, Rodzice wobec problemu wad postawy ciała i aktywności fizycznej dzieci z klas I–III szkoły podstawowej | 161 |
Bartłomiej Lassek, Rola pływania i ćwiczeń w wodzie w korekcji wad postawy | 173 |
ROZDZIAŁ IV. WYCHOWAWCZE WALORY SPORTU I OLIMPIZMU | |
Małgorzata Bronikowska, Mateusz Ludwiczak, Znaczenie rozumienia zasady fair play dla rozwoju kompetencji społecznych młodzieży | 191 |
Piotr Kędzia, Etyczne aspekty pracy trenera personalnego | 221 |
Barbara Pędraszewska, Sport kobiecy a emancypacja – rzecz o pierwszych polskich olimpijkach | 231 |
Jolanta E. Kowalska, Barbara Pędraszewska, Sport i sztuka – ku wszechstronnemu kształceniu pięknego człowieka | 247 |
Józef Lipiec, O tożsamości sztuki sportu | 257 |