Pedagogika religii Józefa Tischnera

-20%

Pedagogika religii Józefa Tischnera

W poszukiwaniu nowego modelu edukacji religijnej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

25,20  31,50

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 31,50 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 25,20 zł  


25,20

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książkę Szymona Dąbrowskiego warto polecić uwadze Czytelników przede wszystkim z tego względu, że wpisuje się ona w niezmiernie potrzebny edukacji nurt pedagogii pokrytycznych, których sens zawiera się w poszukiwaniu alternatywy dla zastanych porządków społeczno-kulturalnych i umocowanych w nich praktyk edukacyjnych. W tym kontekście wysiłek autorski odczytuje jako przejaw niezgody na to, co jest, i zarazem głębokiego zaangażowania w proces mikrozmiany w edukacji.
Jak deklaruje Autor, jego tekst nie ma w zamyśle odkrywania drogowskazów intelektualnych, jest on raczej głęboko humanistyczną w wymowie próbą autorskich poszukiwań najbliższych człowiekowi teorii i praktyki edukacyjnej, owocującą ulokowaniem własnej nauczycielskiej aktywności w przestrzeni Tischnerowskiej filozofii dramatu.
Recenzowana książka stanowi znakomity przykład wywodu, budowanego na podstawie konsekwentnie realizowanego zamysłu metodologicznego, polegającego nie tyle na analizie filozofii dramatu, ile na badaniu zależności między wydarzeniami granicznymi w życiu człowieka a powstającym projektem filozoficznym i w konsekwencji hermeneutycznym "przesuwaniu" wspólnego rozumienia (Fragment recenzji).


Rok wydania2016
Liczba stron306
KategoriaHistoria filozofii
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku
ISBN-13978-83-7467-255-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP     5
  
  Rozdział I
  PEDAGOGIKA RELIGII     14
  1. Pojęcie pedagogiki religii     18
  2. Przedmiot pedagogiki religii     27
  3. Zakres badań pedagogicznoreligijnych     32
  4. Przedstawiciele i ośrodki badawcze     39
  
  Rozdział II
  WSPÓŁCZESNE DYSKUSJE NA TEMAT EDUKACJI RELIGIJNEJ    45
  1. Pedagogika religii nauką samodzielną     47
  2. Nurty dydaktyczne w pedagogice religii     50
  3. Międzykulturowa pedagogika religii     54
  4. Powszechna edukacja religijna     56
  5. Modele edukacji religijnej     59
  
  Rozdział III
  METODA FILOZOFICZNA JÓZEFA TISCHNERA    70
  1. Źródło fenomenologiczne     73
  2. Przestrzeń egzystencjalna     94
  3. Paradygmat nadziei     99
  4. Filozofia Innego     106
  5. Hermeneutyka     116
  6. Metoda filozofii dramatu     125
  
  Rozdział IV
  MYŚL PEDAGOGICZNA JÓZEFA TISCHNERA    137
  1. Źródła myśli pedagogicznej     141
  2. Dobro fundamentem wychowania     148
  3. Nadzieja celem wychowania     160
  4. Wolność i autonomia aksjomatem w wychowaniu    173
  5. Dialog narzędziem wychowania     183
  6. Spotkanie wydarzeniem w wychowaniu     190
  7. Pedagogika dramatu     200
  
  Rozdział V
  PEDAGOGIKA RELIGII JÓZEFA TISCHNERA     217
  1. Myśl religijna     217
  2. Pedagogika religii     227
  3. Krytyczna pedagogika religii     239
  4. Krytyka pedagogiki religii Józefa Tischnera     256
  4.1. Pytania na temat agatologii w pedagogice dramatu    256
  4.2. Dyskusje o modelach edukacji religijnej     258
  4.3. Spór o pedagogię spotkania     268
  5. Poszukiwanie nowego modelu edukacji religijnej, czyli polska rzeczywistość pedagogicznoreligijna     273
  
  ZAKOŃCZENIE     280
  SUMMARY     287
  BIBLIOGRAFIA     291
RozwińZwiń