Recepcja filozofii Immanuela Kanta w filozofii polskiej w początkach XIX wieku. Część 1: Józef Władysław Bychowiec, Anna z Zamoyskich Sapieżyna, Jan Śniadecki, Franciszek Wigura

-30%

Recepcja filozofii Immanuela Kanta w filozofii polskiej w początkach XIX wieku. Część 1: Józef Władysław Bychowiec, Anna z Zamoyskich Sapieżyna, Jan Śniadecki, Franciszek Wigura

1 opinia

Redakcja:

Tomasz Kupś

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,52  23,60

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

16,5223,60

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejszy tom Biblioteki Studiów z Historii Filozofii stanowi pierwszą część serii opracowań materiałów źródłowych do historii recepcji filozofii Immanuela Kanta w Polsce.
W pierwszej kolejności prezentujemy najważniejsze pisma z końca XVIII i początku XIX wieku: przekłady i rozprawy autorstwa Józefa Władysława Bychowca oraz pisma polemiczne Jana Śniadeckiego.
Niniejsza publikacja została uzupełniona o, bezpośrednio związane z tematyką opracowań Bychowca i Śniadeckiego, nieznane dotąd rekopisy Anny z Zamoyskich Sapieżyny oraz Franciszka Wigury.
Fragment Wprowadzenia


Liczba stron266
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-3195-3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie /   9
  Wstęp /   13
  List do J. Römera z 21 VII 1819 /   23
  Kant /   29
  Walka Rozumu z Wolą przed Sądem Zdrowego i doyrzałego rozsądku.Alegoria satyryczna, gdzie się porównywa Istota nasza rządnym domem,gdzie więc władze duszy są osobowane /   41
  List o wojnie i przeznaczeniu żołnierza przez Józefa Bychowca, świadka oczyma przeszłej kampanii francuskiej 1809 przeciw Austriakom.Z Ems, 28 kwietnia 1809 /   47
  Immanuel Kant, Wyobrażenie do historii powszechnej we względzie kosmopolitycznym (przeł. J. W. Bychowiec) /   55
  Immanuel Kant, Idea powszechnej historii w aspekcie kosmopolitycznym (przeł. M. Żelazny) /   55
  Wstęp /   97
  Kanta o historii powszechnej /   101
  Wstęp /   109
  O metafizyce /   151
  O filozofii/    167
  Początek i znaczenie nazwiska filozofii /   167
  Filozofia uważana w naukach i uważana w człowieku /   168
  Obelgi rzucone na tak dostojne nazwisko /   169
  Nauka Kanta nie jest i nie powinna nazywać się filozofi /    170
  Cztery główne wady i występki w nauce Kanta /   171
  Obelgi powierzchownych statystów na filozofi ę: prawdziwe przyczyny rewolucji francuskiej /   174
  Do nieszczęść Francji i Europy nie wpływała filozofia /   176
  Niesłuszne obelgi teologów rzucone na filozofi ę /   177
  Nieuważni teologowie wiele zaszkodzili religii, a prawdziwi filozofowie wiele jej pomogli /   179
  Jak filozofia jest dobremu teologowi potrzebna i jak dwie te nauki łączyć się powinny i wspierać wzajemnie dla dobra ludzi /   183
  Przydatek do pisma o filozofii /   185
  I. Powód pisania; sposób myślenia autora w psychologii; wyłożenie dawnych mniemań, z których Kant wyciągnął i złożył swoją naukę /   185
  Władze i działania umysłowe: tłumaczenie stosunku /   188
  Zdanie Anglików o filozofii i filozofach niemieckich /   194
  II. Wywrócenie fundamentalnych zasad nauki Kanta /   195
  III. Odpowiedź na zarzuty i wątpliwości „Pamiętnika Lwowskiego” /   201
  IV. Ogólne uwagi o nauce umysłu ludzkiego i skupiony widok nauki Kanta /   221
  Kraina ogólnych widoków samym wielkim talentom właściwa , dla umysłów pospolitych bardzo niebezpieczna /   221
  Co zachodzi w każdej nauce? I co zrobił Kant? /   224
  Powód Kanta do reformy filozofii; jego sposoby nietrafne i niewłaściwe /   225
  Nauki Kanta, na które podzielił fi lozofi ę, nie są naukami /   228
  Hipoteza Kanta, udawana za pewność i do szkół nieuważnie wprowadzona, była przyczyną tych kłótni i nieszczęść, jakie w Niemczech spłynęły na nauki /   231
  Rozum praktyczny Kanta i z niego wyciągniona zasada moralności, tak źle widziany i wyłożony, jak jego rozum czysty /   234
  Wstęp /    239
  Uwagi nad niektórymi myślami w dziełku pod napisem: Pisma Jana Śniadeckiego o filozofii Kanta, wydanym w Krakowie 1821, napisane przez /   247
  Indeks nazwisk /    261
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia