Ochrona i edukacja konsumentów na wybranych rynkach usług

Ochrona i edukacja konsumentów na wybranych rynkach usług

1 opinia

Redakcja:

Anna Dąbrowska

Wydawca:

PWE

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

53,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 40,96 zł  


53,90

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Współcześnie usługi należą do głównych obszarów ochrony i edukacji konsumentów, mając to na uwadze, autorki przedstawiły: politykę konsumencką Unii Europejskiej i prawo konsumentów w UE; sytuację konsumentów na rynku usług finansowych, telekomunikacyjnych i pocztowych, a także na rynku usług handlowych, gastronomicznych i turystycznych; obszary naruszeń praw konsumentów w umowach podpisywanych z konsumentami; świadomość praw konsumentów i rolę edukacji w podnoszeniu wiedzy konsumenckiej oraz postrzeganie świadomości konsumentów przez usługodawców.


Książka jest przeznaczona dla konsumentów, którym wiedza w niej zawarta może pomóc wzmacniać swoją pozycję na rynku usług, instytucji kształtujących politykę konsumencką, organizacji zajmujących się prawami konsumentów, a także wykładowców i studentów kierunków ekonomicznych.


Rok wydania2013
Liczba stron206
KategoriaUsługi
WydawcaPWE
ISBN-13978-83-208-2570-1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie
  
  1. Znaczenie polityki konsumenckiej w budowaniu rynku wewnętrznego
  1.1. Charakterystyka rynku wewnętrznego
  1.2. Priorytety polityki konsumenckiej Unii Europejskiej
  1.3. Prawa konsumentów w Unii Europejskiej
  
  2. Pozycja i formy aktywności konsumentów na rynku usług finansowych, telekomunikacyjnych i pocztowych
  2.1. Specyfika rynku usług finansowych
  2.1.1. Usługi bankowe w Polsce
  2.1.2. Konsument na rynku usług bankowych
  2.1.3. Rynek usług ubezpieczeniowych w Polsce
  2.1.4. Konsument na rynku usług ubezpieczeniowych
  2.2. Charakterystyka rynku usług telekomunikacyjnych i pocztowych
  2.2.1. Rozwój usług telekomunikacyjnych w Polsce
  2.2.2. Postrzeganie usług telekomunikacyjnych przez konsumentów
  2.2.3. Specyfika usług pocztowych
  2.2.4. Korzystanie z usług pocztowych przez konsumentów
  
  3. Sytuacja konsumentów na rynku usług handlowych, gastronomicznych i turystycznych
  3.1. Usługi handlowe w Polsce
  3.1.1. Konsument na rynku usług handlowych
  3.2. Specyfika usług gastronomicznych
  3.2.1. Rozwój usług gastronomicznych w Polsce
  3.2.2. Konsument na rynku usług gastronomicznych
  3.3. Charakterystyka usług turystycznych
  3.3.1. Rynek usług turystycznych w Polsce
  3.3.2. Konsument na rynku usług turystycznych
  
  4. Umowy podpisywane z konsumentami — obszary naruszeń praw konsumentów
  4.1. Umowy o świadczenie usług ukierunkowane na respektowanie praw konsumentów
  4.2. Problemy konsumentów wynikające z nienależytego wykonania usługi — wyniki badania
  4.3. Postawy konsumentów wobec podpisywanych umów — wyniki badania
  
  5. Świadomość praw konsumentów na rynku usług — badania własne
  5.1. Zainteresowanie konsumentów przysługującymi im prawami
  5.2. Znajomość instytucji i organizacji zajmujących się ochroną praw konsumentów
  5.3. Znaczenie edukacji dla konsumentów korzystających z usług
  
  6. Postrzeganie świadomości konsumentów przez usługodawców — badania jakościowe
  6.1. Cele badania i charakterystyka próby badawczej
  6.2. Zmiany na rynku usług w opinii usługodawców
  6.3. Zapotrzebowanie na nowe rodzaje usług
  6.4. Przemiany świadomości konsumentów usług
  6.5. Wiedza konsumentów na temat instytucji i organizacji zajmujących się ochroną praw konsumentów w ocenie usługodawców
  6.6. Stosunek konsumentów do umów dotyczących świadczenia usług
  6.7. Lojalność konsumentów wobec firm usługowych
  6.8. Obecność książek życzeń i zażaleń w przedsiębiorstwach usługowych
  6.9. Nienależyte wykonanie usługi
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
RozwińZwiń