Sedno strategii. Jak lider może stać się strategiem

-20%

Sedno strategii. Jak lider może stać się strategiem

1 opinia

Wydawca:

MT Biznes

Format:

mp3

RODZAJ DOSTĘPU

55,92  69,90

Format: mp3

Cena początkowa: 69,90 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 55,92 zł  


55,92

w tym VAT

Richard Rumelt, światowy autorytet w dziedzinie strategii i zarządzania, autor bestsellera Dobra strategia – zła strategia, pokazuje, jak rozpoznać kluczowe wyzwania firmy oraz stworzyć dynamiczną i spójną strategię.


Powszechne błędy


Liczne badania pokazują, że liderzy często nie rozumieją, czym właściwie jest strategia ani jak ją tworzyć, mylą też z nią cele finansowe („wzrost o 15% rocznie”) i cele aspiracyjne („będziemy produkować wiodące na rynku produkty”). Z pomocą przychodzi Richard Rumelt i jego najnowsza książka, która radykalnie zmienia sposób, w jaki liderzy myślą i wykonują najważniejszą część swojej pracy: tworzenie strategii.


Sedno sprawy


Poprzez barwne historie – o tym, jak Elon Musk skupił się na pewnym aspekcie, który napędził sukces SpaceX, czy jak amerykańska armia poradziła sobie ze słabościami swojej strategii bojowej – Rumelt prezentuje zupełnie nową koncepcję pozwalającą znaleźć sedno strategii, czyli zasadniczy problem, który trzeba rozwiązać. Pokazuje też, co się dzieje z firmami, które wpadają w inercję i nie są w stanie zmienić swojego kierunku. Udowadnia, że taki tok myślenia potrafił zgubić nawet największych, takich jak Nokia czy General Motors.


Esencja umiejętności strategicznych


Według koncepcji strategii Rumelta liderzy powinni przede wszystkim określić sedno kluczowych wyzwań, przed którymi stoją, czyli problemy zagrażające przyszłemu rozwojowi i sukcesowi – choć ich kształt może być trudny do uchwycenia – a następnie podjąć spójne i zdecydowane działania. Znalezienie sedna staje się podstawową umiejętnością stratega zwłaszcza wtedy, gdy problemy nie dają się łatwo rozwiązać, a na firmę oddziałują siły, które trudno zdefiniować.


Strategia to ciągła podróż


Tworzenie strategii trwa nieustannie, jest procesem ciągłym, a nie jednorazowym wydarzeniem. Liderzy, którzy są strategami, powinni być stale wyczuleni na szybko zmieniające się wyzwania biznesowe, gospodarcze i instytucjonalne, zagrażające przyszłemu sukcesowi, podstawowym wartościom, a nawet istnieniu organizacji. Dlatego, jak pisze Rumelt, muszą tworzyć dynamiczne strategie, które pomagają poradzić sobie z krytycznymi wyzwaniami, nie pozwalają utracić zasobów, wykorzystują pojawiające się szanse i dostosowują firmę do wymagań zmieniającej się rzeczywistości.


***


„Sedno strategii to prawdziwy strzał w dziesiątkę. Jest to książka, którą będę uparcie polecał moim ludziom, bo to najlepszy sposób na uczynienie z nich strategów”.


— Simon Galbraith, dyrektor generalny i współzałożyciel Redgate


„Sedno strategii wyjaśnia, dlaczego Rumelt jest uznawany za światowy autorytet w dziedzinie strategii. Niezwykle przyjemna w lekturze książka stanowi przewodnik po najtrudniejszych zagadnieniach i pokazuje, jak utorować sobie drogę do sukcesu nawet wbrew najtrudniejszym wyzwaniom”.


— Andy D. Bryant, prezes zarządu Intel Corporation (2012–2020)


„Przekonująca i praktyczna. Wnikliwa i nieuciekająca od trudnych tematów rozmowa o rzeczywistych wyzwaniach stojących przed firmami oraz kreatywności niezbędnej do znalezienia przełomowych rozwiązań”.


— Rebecca Henderson, Harvard University, autorka książki Reimagining Capitalism in a World on Fire


„Doskonała książka. Rumelt zaprasza nas do firmy wielkich strategów, w której ciekawi, kreatywni i sprytni pokonują trudności dzięki dotarciu do faktycznej przyczyny rzeczywistego problemu i przełamaniu go”.


— Chris Bradley, starszy partner w McKinsey i współautor książki Strategy Beyond the Hockey Stick


O autorze
Richard P. Rumelt jest jedną z najbardziej wpływowych postaci zajmujących się strategią i zarządzaniem oraz autorem światowego bestsellera Dobra strategia – zła strategia. Jako professor emeritus nadal wykłada w UCLA Anderson School of Management, gdzie wcześniej zajmował stanowisko profesora (Harry & Elsa Kunin Chair of Business and Society). Przez całą swoją karierę Rumelt prowadził przełomowe badania na temat strategii, opracowując teorię, według której najlepiej radzą sobie firmy koncentrujące się na swoich zasadniczych umiejętnościach, a wysoka wydajność wcale nie jest kwestią znalezienia się we właściwej branży, lecz raczej indywidualnej doskonałości przedsiębiorstwa.


Rok wydania2023
KategoriaInne
WydawcaMT Biznes
ISBN-13978-83-8231-348-2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp do polskiego wydania    13
  Wprowadzenie. Le Toit du Cul de Chien    17
  Część I
  Strategia oparta na wyzwaniach
  i sedno problemu
  1. Dylemat Carolyn. Jak zbudować strategię?    33
  2. Rozplątywanie wyzwania. Znalezienie i wykorzystanie
  istoty wyzwania    49
  3. Strategia jest podróżą    77
  4. Gdzie można wygrać. ASC – Realnie rozwiązywalne
  problemy strategiczne    87
  5. Wyzwania związane z rozwojem    111
  6. Wyzwanie władzy    139
  7. Spójność działań    153
  Część II
  Diagnoza
  8. Na czym polega problem. Zmiana perspektywy i analogia
  jako narzędzia diagnozy istoty problemu    175
  9. Diagnozowanie przez porównanie i modele    195
  10. Ostrożnie używaj „ostrych” narzędzi analitycznych.    209
  Część III
  Przedzieranie się przez istotę problemu
  11. Poszukiwanie przewagi    227
  12. Innowacyjność .    249
  13. Wyzwanie dysfunkcji organizacji.    265
  Część IV
  Jasne, błyszczące elementy rozpraszające uwagę
  14. Nie zaczynaj od celów    285
  15. Nie myl strategii z zarządzaniem    299
  16. Nie myl bieżących wyników finansowych ze strategią    309
  17. Planowanie strategiczne. Strzały w dziesiątkę i pudła,
  użyteczne i nieużyteczne    327
  Część V
  Kuźnia strategii
  18. Pytanie Rumsfelda    345
  19. Krok po kroku przez kuźnię strategii    359
  20. Koncepcje i narzędzia kuźni strategii     375
  Podziękowania     395
RozwińZwiń