INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Książka jest autorskim, bardzo interesującym naukowym studium pedagogiczno-filozoficznym, opartym z jednej strony na własnych doświadczeniach i wynikających z nich perspektywach poznawczych, ale niepozbawionych prób obiektywizowania, z drugiej – na w pełni zobiektywizowanych analizach o charakterze naukowym zarówno materiałów źródłowych, jak i osobowych wątków twórców czechosłowackiej i czeskiej pedagogiki, a szerzej ujmując, obecnego czeskiego systemu edukacji i wychowania. Poruszane w monografii wątki wykraczają poza granice geograficzne oraz ukazują uniwersalność i tradycje myśli pedagogicznych w tej części Europy w ostatnich okresach historyczno-politycznych. Książkę czyta się z dużym zainteresowaniem i lekkością, co nieczęsto ma miejsce w przypadku naukowych publikacji pedagogicznych. Autor znakomicie operuje piórem, a przyjęta przez niego koncepcja pracy, jej styl narracji i charakter treści temu wyraźnie sprzyjają.
Z recenzji prof. dr. hab. Marka Konopczyńskiego
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 220 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8331-135-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Powód zainteresowania się pedagogiką i naukami społecznymi w Czechach | 7 |
Antropologiczne teorie człowieka i kultury | 17 |
Antropologia integralna | 25 |
Czeska klasyfikacja prądów myśli pedagogicznej | 35 |
Filozofia wychowania w analizie historyczno-porównawczej | 39 |
Fenomenologiczna filozofia wychowania Radima Palouša | 43 |
Pedagogika porównawcza w Republice Czeskiej | 51 |
Dydaktyka transdyscyplinarna | 59 |
Czeskie podręczniki do pedagogiki | 63 |
Socjologiczne teorie szkoły | 69 |
Zjazd Nauczycieli i Czeskiego Towarzystwa Pedagogicznego – o problemach edukacji | 75 |
Co nowego w kształceniu | 85 |
Ocena procesów ogólnokrajowej reformy programowej | 87 |
Studium reformy programowej w małej szkole | 91 |
Platforma Instytutu Badań Pedagogicznych w Czechach | 95 |
Poezja we wczesnej edukacji | 97 |
Canisterapia i pies w edukacji wczesnoszkolnej | 101 |
Czesi nie likwidują małych szkół | 107 |
Mity idealnego nauczyciela | 109 |
Mity, błędy i kłamstwa na temat kształcenia i idei pedagogicznych | 111 |
Szkolnictwo alternatywne | 115 |
Edukacja domowa w Czechach jako cicha rewolucja szkolna | 119 |
Aspiracje edukacyjne wychowanków domów dziecka uczęszczających do szkoły średniej | 123 |
Interra | 129 |
Poważnie o humorze w szkole | 135 |
Z perspektywy outsidera | 139 |
Niedzielne kazania pedagogiczne | 141 |
Opinia publiczna o szkole i kształceniu w Republice Czeskiej | 145 |
Psychologiczne wyjaśnienie komunizmu w Czechach | 149 |
Co nowego wnosi psychologia do pedagogiki szkolnej? | 155 |
Psychologia i pedagogika muszą być wrażliwe na rezyliencję (resilience) | 159 |
Prezydent Czech odmówił nominacji profesorskiej i jej wręczenia wybitnemu uczonemu | 163 |
Pokolenie akademickich oszustów | 165 |
Pedagog społeczna czternastym doktorem honoris causa Uniwersytetu Ostrawskiego | 167 |
Interwiówer czy wywiadowca? | 169 |
Czeski wyskok oświatowo-pedagogiczny | 171 |
Biografistyka pedagogiczna | 173 |
Jak historia myśli pedagogicznej kołem się toczy | 177 |
Pożegnania | 179 |
Wspomnienie spotkań czeskiego profesora psychologii Vladimira Smékala z Viktorem E. Franklem | 183 |
Politycy o edukacji w wolności i demokracji | 187 |
Wizja XXI wieku | 191 |
Orwell na sterydach? | 195 |
Bibliografia | 199 |
Aneks | 207 |
Podręcznik: Jan Průcha (1997), Moderní pedagogika. Vĕda o edukačních procesech, Praha: Portál | 207 |
Podręcznik: Jan Průcha (2000), Přehled pedagogiky. Úvod do studia oboru, Praha: Portál | 210 |
Podręcznik: Vladimír Jůva sen. & jun. (1997), Úvod do pedagogiky, Brno: Paido, edice pedagogické literatury | 212 |
Podręcznik: Alena Vališová, Hana Kasíková (red.) (2011), Pedagogika pro učitele, 2. rozšířené a aktualizované vydání, Praha: Grada | 213 |