Czeska edukacja i myśl społeczna

Studia i szkice pedagogiczne

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,06  22,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,45 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,47 zł  


17,06

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka jest autorskim, bardzo interesującym naukowym studium pedagogiczno-filozoficznym, opartym z jednej strony na własnych doświadczeniach i wynikających z nich perspektywach poznawczych, ale niepozbawionych prób obiektywizowania, z drugiej – na w pełni zobiektywizowanych analizach o charakterze naukowym zarówno materiałów źródłowych, jak i osobowych wątków twórców czechosłowackiej i czeskiej pedagogiki, a szerzej ujmując, obecnego czeskiego systemu edukacji i wychowania. Poruszane w monografii wątki wykraczają poza granice geograficzne oraz ukazują uniwersalność i tradycje myśli pedagogicznych w tej części Europy w ostatnich okresach historyczno-politycznych. Książkę czyta się z dużym zainteresowaniem i lekkością, co nieczęsto ma miejsce w przypadku naukowych publikacji pedagogicznych. Autor znakomicie operuje piórem, a przyjęta przez niego koncepcja pracy, jej styl narracji i charakter treści temu wyraźnie sprzyjają.
Z recenzji prof. dr. hab. Marka Konopczyńskiego


Rok wydania2023
Liczba stron220
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8331-135-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Powód zainteresowania się pedagogiką i naukami społecznymi w Czechach    7
  Antropologiczne teorie człowieka i kultury    17
  Antropologia integralna     25
  Czeska klasyfikacja prądów myśli pedagogicznej    35
  Filozofia wychowania w analizie historyczno-porównawczej    39
  Fenomenologiczna filozofia wychowania Radima Palouša    43
  Pedagogika porównawcza w Republice Czeskiej    51
  Dydaktyka transdyscyplinarna    59
  Czeskie podręczniki do pedagogiki    63
  Socjologiczne teorie szkoły    69
  Zjazd Nauczycieli i Czeskiego Towarzystwa Pedagogicznego – o problemach edukacji    75
  Co nowego w kształceniu    85
  Ocena procesów ogólnokrajowej reformy programowej    87
  Studium reformy programowej w małej szkole    91
  Platforma Instytutu Badań Pedagogicznych w Czechach    95
  Poezja we wczesnej edukacji    97
  Canisterapia i pies w edukacji wczesnoszkolnej    101
  Czesi nie likwidują małych szkół    107
  Mity idealnego nauczyciela    109
  Mity, błędy i kłamstwa na temat kształcenia i idei pedagogicznych    111
  Szkolnictwo alternatywne    115
  Edukacja domowa w Czechach jako cicha rewolucja szkolna    119
  Aspiracje edukacyjne wychowanków domów dziecka uczęszczających do szkoły średniej     123
  Interra    129
  Poważnie o humorze w szkole    135
  Z perspektywy outsidera    139
  Niedzielne kazania pedagogiczne    141
  Opinia publiczna o szkole i kształceniu w Republice Czeskiej    145
  Psychologiczne wyjaśnienie komunizmu w Czechach    149
  Co nowego wnosi psychologia do pedagogiki szkolnej?    155
  Psychologia i pedagogika muszą być wrażliwe na rezyliencję (resilience)    159
  Prezydent Czech odmówił nominacji profesorskiej i jej wręczenia wybitnemu uczonemu    163
  Pokolenie akademickich oszustów    165
  Pedagog społeczna czternastym doktorem honoris causa Uniwersytetu Ostrawskiego    167
  Interwiówer czy wywiadowca?    169
  Czeski wyskok oświatowo-pedagogiczny    171
  Biografistyka pedagogiczna    173
  Jak historia myśli pedagogicznej kołem się toczy     177
  Pożegnania    179
  Wspomnienie spotkań czeskiego profesora psychologii Vladimira Smékala z Viktorem E. Franklem    183
  Politycy o edukacji w wolności i demokracji    187
  Wizja XXI wieku    191
  Orwell na sterydach?    195
  
  Bibliografia    199
  
  Aneks    207
  Podręcznik: Jan Průcha (1997), Moderní pedagogika. Vĕda o edukačních procesech, Praha: Portál    207
  Podręcznik: Jan Průcha (2000), Přehled pedagogiky. Úvod do studia oboru, Praha: Portál    210
  Podręcznik: Vladimír Jůva sen. & jun. (1997), Úvod do pedagogiky, Brno: Paido, edice pedagogické literatury    212
  Podręcznik: Alena Vališová, Hana Kasíková (red.) (2011), Pedagogika pro učitele, 2. rozšířené a aktualizované vydání, Praha: Grada    213
RozwińZwiń