Efektywność systemu dystrybucji

Efektywność systemu dystrybucji

1 opinia

Wydawca:

PWE

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

49,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 33,93 zł  


49,90

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Logistyka nabiera coraz większego znaczenia, co łatwo zauważyć, obserwując szybki rozwój globalnych sieci gospodarczych. W większości są to wielowymiarowe sieci dostaw. Nasilająca się konkurencja sprawia, że sieci te muszą być coraz efektywniejsze. Autorzy, Marzena Frankowska i Mariusz Jedliński, całościowo przedstawili procesy biznesowe, zachodzące w sferze dystrybucji fizycznej. Główna uwaga została skupiona na: istocie systemu dystrybucji przedsiębiorstwa, systemie dystrybucji w ujęciu marketingowo-logistycznym, metodyce oceny efektywności dystrybucji i kryteriach takiej oceny oraz charakterystyce narzędzi oceny efektywności systemu dystrybucji.


Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, logistyki, ekonomii, a także osób profesjonalnie zajmujących się logistyką w firmach, menedżerów i przedsiębiorców.


Rok wydania2023
Liczba stron164
KategoriaLogistyka
WydawcaPWE
ISBN-13978-83-208-2518-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  
  
  Rozdział 1: System dystrybucji przedsiębiorstwa
  1.1. Istota, rola i zadania systemu dystrybucji
  1.2. Czynniki kształtujące system dystrybucji przedsiębiorstwa
  1.2.1. Nabywcy — rynek docelowy
  1.2.2. Zdolność do budowania relacji
  1.2.3. Cechy produktu
  1.2.4. Potencjał przedsiębiorstwa w zakresie zasobów
  1.2.5. Elementy otoczenia rynkowego
  
  
  Rozdział 2: Marketingowo-logistyczne ujęcie systemu dystrybucji
  2.1. Przesłanki marketingowo-logistycznej orientacji przedsiębiorstwa
  2.2. Miejsce dystrybucji w marketingowo-logistycznej koncepcji działalności przedsiębiorstw
  2.2.1. Dystrybucja jako instrument marketingu
  2.2.2. Dystrybucja jako podsystem logistyczny
  
  
  Rozdział 3: Metodyka oceny efektywności sytemu dystrybucji
  3.1. Efektywność w procesie gospodarowania
  3.2. Założenia oceny efektywności systemu dystrybucji
  
  
  Rozdział 4: Kryteria oceny efektywności systemu dystrybucji
  4.1. Finansowe kryteria oceny efektywności systemu dystrybucji
  4.1.1. Przychody ze sprzedaży wyrobów i usług
  4.1.2. Koszty własne
  4.2. Marketingowe kryteria oceny efektywności systemu dystrybucji
  4.3. Logistyczne kryteria oceny efektywności systemu dystrybucji
  4.3.1. Koszty
  4.3.2. Jakość
  4.3.3. Czas
  
  
  Rozdział 5: Narzędzia oceny efektywności systemu dystrybucji
  5.1. Narzędzia finansowej oceny efektywności systemu dystrybucji
  5.1.1. Analiza finansowa wybranych elementów majątku obrotowego charakteryzujących politykę handlową przedsiębiorstwa
  5.1.2. Zastosowanie wybranych elementów analizy wskaźnikowej w ocenie efektywności systemu dystrybucji
  5.1.3. Wielowymiarowe narzędzia finansowej oceny efektywności systemu dystrybucji
  5.2. Narzędzia marketingowej oceny efektywności systemu dystrybucji
  5.2.1. Metody porównawcze oceny efektywności kanałów dystrybucji
  5.2.2. Ocena efektywności systemu dystrybucji w aspekcie ponoszonych kosztów marketingowych
  5.2.3. Ocena efektywności systemu dystrybucji za pomocą badania relacji między głównymi kategoriami finansowo-marketingowymi
  5.2.4. Ocena marketingowej efektywności działań prowadzonych w ramach systemu dystrybucji z perspektywy klienta
  5.3. Narzędzia logistycznej oceny efektywności systemu dystrybucji
  5.3.1. Wskaźniki efektywności podsystemu logistyki dystrybucji
  5.3.2. Wskaźniki efektywności łańcucha logistycznego
  5.3.3. Efektywność kosztów logistycznych
  5.3.4. Obsługa klienta
  
  
  Zakończenie
  
  
  Bibliografia
RozwińZwiń