Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy

Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia pt. Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, pod redakcją naukową Moniki Christoph i Sonii Wawrzyniak, jest publikacją, której problematyka skupia się przede wszystkim wokół dwóch kategorii pojęciowych, niezwykle istotnych współcześnie, jakimi są potencjał szkoły i rynek pracy. Układ i struktura pracy wynikają z założonej i ujętej w tytule zależności między społeczno-edukacyjnym potencjałem szkoły a rynkiem pracy. Zostały wyodrębnione dwie duże części, z których pierwsza dotyczy przestrzeni współczesnej szkoły, kształtującej jej społeczno-edukacyjny potencjał, druga natomiast edukacyjnego wymiaru rynku pracy. Część pierwsza opracowania składa się z 16 rozdziałów, a część druga obejmuje 15 tekstów. W holistycznym ujęciu poszczególne rozdziały przedstawiają obszerne ujęcie problematyki wraz z uwzględnieniem indywidualnego podejścia każdego z autorów zarówno w wymiarze teoretycznym, praktycznym, jak i badawczym. Teksty przygotowane zostały przez łącznie 34 Autorki i Autorów w roku 2019 oraz na początku 2020.


Rok wydania2021
Liczba stron482
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3827-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Monika Christoph, Sonia Wawrzyniak
  Szkoła a rynek pracy – wprowadzenie    9
  CZĘŚĆ I. PRZESTRZENIE WSPÓŁCZESNEJ SZKOŁY A JEJ POTENCJAŁ SPOŁECZNO-EDUKACYJNY 21
  Eugeniusz Piotrowski Wspomaganie rozwoju uczniów zdolnych jako ważny warunek postępu społecznego    23
  Sonia Wawrzyniak Uczeń z pasją – wspieranie uczniów w odkrywaniu indywidualnych zasobów    37
  Patrycja Wesołowska Zasoby uczniów jako fundament rozwoju osobistego i zawodowego    53
  Sylwia Jaskulska Relacje rówieśnicze jako czynnik ułatwiający pokonywanie progów szkolnych    67
  Agata Matysiak-Błaszczyk, Barbara Jankowiak Wybrane zagadnienia dotyczące kompetencji wychowawczych w pracy z młodzieżą podejmującą zachowania ryzykowne    79
  Kamila Słupska Między pasją a obowiązkami. Młodzież wobec szans i zagrożeń    91
  Łukasz P. Ratajczak Odporność psychiczna dzieci i młodzieży wobec narastających utrudnień w zakresie psychospołecznego funkcjonowania. Potrzeba kształtowania zasobów odpornościowych    109
  Joanna Jarmużek Wychowanie do samodzielności dziecka z wadą lub chorobą serca    127
  Maria Porzucek-Miśkiewicz Zadania pedagoga szkolnego we współczesnej szkole    145
  Paulina Peret-Drążewska „Syndrom umysłowości nowoczesnej” u młodzieży szkół średnich    153
  Sylwia Polcyn Teen drama jako element kultury popularnej a kształtowanie osobowości młodego człowieka    171
  Marta Dobrzyniak Potencjał kompetencyjny kadry pedagogicznej. Aspekt kompetencji informatycznych    181
  Agnieszka Barczykowska Szkoła wobec procesu gentryfikacji – wzajemne relacje, szanse i zagrożenia    195
  Mariusz Przybyła Szkoła „złowiona” we własne sieci – rzecz o kształceniu tradycyjnym i komplementarnym w obliczu pandemii koronawirusa Covid-19    211
  Marta Kędzia, Katarzyna Sadowska Profesjonalne szkolnictwo muzyczne w Polsce – perspektywa historyczna    223
  Emilia Grzesiak Współczesne wyzwania w obszarze edukacji STEM    233
  CZĘŚĆ II. RYNEK PRACY A SZKOŁA – KONTEKSTY BUDOWANIA POZYTYWNEGO DIALOGU    251
  Ewa Solarczyk-Ambrozik Doradztwo zawodowe – poradnictwo karierowe – w obliczu nowych wyzwań    253
  Agnieszka Cybal-Michalska Proaktywność jako strategia doświadczania sukcesu w karierze    267
  Monika Christoph Młodzi na rynku pracy, czyli kogo chcą zatrudniać współcześni pracodawcy?    279
  Renata Tomaszewska „Ogrodnicy i rośliny”. Współczesna edukacja a rynek pracy przyszłości    299
  Małgorzata Rosalska Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole podstawowej – założone cele i rzeczywiste wyzwania    317
  Magdalena Piorunek, Joanna Nawój-Połoczańska Poradnictwo zawodowe w systemie edukacji. Między postulatami a realiami    329
  Magdalena Barańska Przygotowanie do (potrzeb rynku) pracy vs przygotowanie do życia – kierunki działań współczesnej szkoły    347
  Joanna Kozielska Tranzycja ze szkoły uczącej zawodu na rynek pracy w kontekście kompetencji przyszłości i scenariuszy przyszłości rynku pracy    365
  Małgorzata Mikut Studia wyższe – między potrzebą samorealizacji a wymogami studiów i rynku pracy. Obszary zaangażowania studentów    375
  Lucyna Myszka-Strychalska Młodzież z grupy NEET – wyzwania dla współczesnej edukacji oraz propozycje rozwiązań    391
  Anna Mańkowska Obywatel szyty na miarę. Edukacja moralna w szkole chińskiej    407
  Katarzyna Ludwikowska Metodyka doradztwa edukacyjno-zawodowego – między behawioryzmem a konstruktywizmem    419
  Ewelina Szczechowiak Potencjał doradztwa zawodowego w rzeczywistości szkolnej    433
  Anna Oleszczyk Jak pomóc nastolatkowi w wyborach edukacyjno-zawodowych? Wybrane działania na przykładzie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej    445
  Hubert Tomkowiak Współzawodnictwo czy współpraca – model systemu edukacji a realia rynku pracy    465
  Streszczenie. Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy    479
  Summary. Social-educational potential of school and job market    481
RozwińZwiń