POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Monografia pt. Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, pod redakcją naukową Moniki Christoph i Sonii Wawrzyniak, jest publikacją, której problematyka skupia się przede wszystkim wokół dwóch kategorii pojęciowych, niezwykle istotnych współcześnie, jakimi są potencjał szkoły i rynek pracy. Układ i struktura pracy wynikają z założonej i ujętej w tytule zależności między społeczno-edukacyjnym potencjałem szkoły a rynkiem pracy. Zostały wyodrębnione dwie duże części, z których pierwsza dotyczy przestrzeni współczesnej szkoły, kształtującej jej społeczno-edukacyjny potencjał, druga natomiast edukacyjnego wymiaru rynku pracy. Część pierwsza opracowania składa się z 16 rozdziałów, a część druga obejmuje 15 tekstów. W holistycznym ujęciu poszczególne rozdziały przedstawiają obszerne ujęcie problematyki wraz z uwzględnieniem indywidualnego podejścia każdego z autorów zarówno w wymiarze teoretycznym, praktycznym, jak i badawczym. Teksty przygotowane zostały przez łącznie 34 Autorki i Autorów w roku 2019 oraz na początku 2020.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 482 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-3827-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Monika Christoph, Sonia Wawrzyniak | |
Szkoła a rynek pracy – wprowadzenie | 9 |
CZĘŚĆ I. PRZESTRZENIE WSPÓŁCZESNEJ SZKOŁY A JEJ POTENCJAŁ SPOŁECZNO-EDUKACYJNY 21 | |
Eugeniusz Piotrowski Wspomaganie rozwoju uczniów zdolnych jako ważny warunek postępu społecznego | 23 |
Sonia Wawrzyniak Uczeń z pasją – wspieranie uczniów w odkrywaniu indywidualnych zasobów | 37 |
Patrycja Wesołowska Zasoby uczniów jako fundament rozwoju osobistego i zawodowego | 53 |
Sylwia Jaskulska Relacje rówieśnicze jako czynnik ułatwiający pokonywanie progów szkolnych | 67 |
Agata Matysiak-Błaszczyk, Barbara Jankowiak Wybrane zagadnienia dotyczące kompetencji wychowawczych w pracy z młodzieżą podejmującą zachowania ryzykowne | 79 |
Kamila Słupska Między pasją a obowiązkami. Młodzież wobec szans i zagrożeń | 91 |
Łukasz P. Ratajczak Odporność psychiczna dzieci i młodzieży wobec narastających utrudnień w zakresie psychospołecznego funkcjonowania. Potrzeba kształtowania zasobów odpornościowych | 109 |
Joanna Jarmużek Wychowanie do samodzielności dziecka z wadą lub chorobą serca | 127 |
Maria Porzucek-Miśkiewicz Zadania pedagoga szkolnego we współczesnej szkole | 145 |
Paulina Peret-Drążewska „Syndrom umysłowości nowoczesnej” u młodzieży szkół średnich | 153 |
Sylwia Polcyn Teen drama jako element kultury popularnej a kształtowanie osobowości młodego człowieka | 171 |
Marta Dobrzyniak Potencjał kompetencyjny kadry pedagogicznej. Aspekt kompetencji informatycznych | 181 |
Agnieszka Barczykowska Szkoła wobec procesu gentryfikacji – wzajemne relacje, szanse i zagrożenia | 195 |
Mariusz Przybyła Szkoła „złowiona” we własne sieci – rzecz o kształceniu tradycyjnym i komplementarnym w obliczu pandemii koronawirusa Covid-19 | 211 |
Marta Kędzia, Katarzyna Sadowska Profesjonalne szkolnictwo muzyczne w Polsce – perspektywa historyczna | 223 |
Emilia Grzesiak Współczesne wyzwania w obszarze edukacji STEM | 233 |
CZĘŚĆ II. RYNEK PRACY A SZKOŁA – KONTEKSTY BUDOWANIA POZYTYWNEGO DIALOGU | 251 |
Ewa Solarczyk-Ambrozik Doradztwo zawodowe – poradnictwo karierowe – w obliczu nowych wyzwań | 253 |
Agnieszka Cybal-Michalska Proaktywność jako strategia doświadczania sukcesu w karierze | 267 |
Monika Christoph Młodzi na rynku pracy, czyli kogo chcą zatrudniać współcześni pracodawcy? | 279 |
Renata Tomaszewska „Ogrodnicy i rośliny”. Współczesna edukacja a rynek pracy przyszłości | 299 |
Małgorzata Rosalska Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole podstawowej – założone cele i rzeczywiste wyzwania | 317 |
Magdalena Piorunek, Joanna Nawój-Połoczańska Poradnictwo zawodowe w systemie edukacji. Między postulatami a realiami | 329 |
Magdalena Barańska Przygotowanie do (potrzeb rynku) pracy vs przygotowanie do życia – kierunki działań współczesnej szkoły | 347 |
Joanna Kozielska Tranzycja ze szkoły uczącej zawodu na rynek pracy w kontekście kompetencji przyszłości i scenariuszy przyszłości rynku pracy | 365 |
Małgorzata Mikut Studia wyższe – między potrzebą samorealizacji a wymogami studiów i rynku pracy. Obszary zaangażowania studentów | 375 |
Lucyna Myszka-Strychalska Młodzież z grupy NEET – wyzwania dla współczesnej edukacji oraz propozycje rozwiązań | 391 |
Anna Mańkowska Obywatel szyty na miarę. Edukacja moralna w szkole chińskiej | 407 |
Katarzyna Ludwikowska Metodyka doradztwa edukacyjno-zawodowego – między behawioryzmem a konstruktywizmem | 419 |
Ewelina Szczechowiak Potencjał doradztwa zawodowego w rzeczywistości szkolnej | 433 |
Anna Oleszczyk Jak pomóc nastolatkowi w wyborach edukacyjno-zawodowych? Wybrane działania na przykładzie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej | 445 |
Hubert Tomkowiak Współzawodnictwo czy współpraca – model systemu edukacji a realia rynku pracy | 465 |
Streszczenie. Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy | 479 |
Summary. Social-educational potential of school and job market | 481 |