Kryzys szkoły

Kryzys szkoły

Co możemy zrobić dla uczniów, nauczycieli i rodziców?

1 opinia

Wydawca:

Mind

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

24,00

Format: pdf

24,00

cena referencyjna

cena zawiera podatek VAT

Jesper Juul, duński pedagog i terapeuta, twierdzi, że współczesne dzieci żyją pod nadmierną presją szkoły. Szkoła jest najważniejszą częścią ich życia, wokół niej koncentrują się także relacje z rodzicami, co rodzi wiele konfliktów i napięcia we wzajemnych relacjach.


Juul postuluje radykalną zmianę nastawienia do uczniów: zaufanie zamiast przymusu, prawdziwe relacje zamiast bezosobowych reguł. Jego główną troską jest dobro dzieci, jednak podkreśla, że uczniowie nie będą czuć się w szkole dobrze, jeśli nauczyciele źle się w niej czują.


Rok wydania2014
Liczba stron167
KategoriaEdukacja
WydawcaMind
TłumaczenieDariusz Syska
ISBN-13978-83-62445-51-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  1. Uczniowie pod presją
  
   Dzieci chcą się uczyć
   Prawo do nauki zamiast obowiązku szkolnego
   Utrata wspólnych wartości
   Samodzielne myślenie zamiast wykonywania rozkazów
   Wychowawcze zadania szkoły
   Za co odpowiadają rodzice?
   Co mogą szkolni psychologowie?
   Czego potrzebują dzieci?
  
  2. Szkolny trójkąt
  
   Kobiety przetarły drogę dzieciom
   Jakich uczniów chcą szkoły?
   Szkoła w defensywie
   Kompetencje w budowaniu relacji
   Na czym polegają kompetencje w budowaniu relacji?
   Siła definicyjna dorosłych
   Sztuka dialogu
   Czy media są niebezpieczne?
   Praca domowa jako zarzewie konfliktów
   Otwartość i uznanie
  
  3. Jak można rozluźnić szkołę?
  
  Rozmowa ze szwajcarskim psychologiem Paulem Kimem
  4. Rozmowy z rodzicami
  5. Nasza porażka z "trudną" młodzieżą
  
   Nadmiar odpowiedzialności
   Czy istnieją "trudne" dzieci, czy tylko my chcemy mieć za łatwo?
   Cała władza w ręce specjalistów
   Konieczność otwarcia się
   Posłuszeństwo za wszelką cenę?
   Obiekty pedagogiczne
   Wiara w siebie a poczucie własnej wartości
   Kiedy współdziałanie i relacje są udane?
  
  6. Kto to jest dobry pedagog?
  
   Jakie mamy cele wychowawcze?
   Posłuszeństwo czy zdrowie psychiczne?
   Autorytet osobisty nauczycieli
   Relacja podmiot‒podmiot
   Rzemiosło pedagoga i kompetencje w budowaniu relacji
   Integralność i współdziałanie
  
  7. W stronę szkoły jutra
  
  Rozmowa z Christophem Schuhmannem, założycielem Szkoły Życia w Hamburgu
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia