INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
Jesper Juul, duński pedagog i terapeuta, twierdzi, że współczesne dzieci żyją pod nadmierną presją szkoły. Szkoła jest najważniejszą częścią ich życia, wokół niej koncentrują się także relacje z rodzicami, co rodzi wiele konfliktów i napięcia we wzajemnych relacjach.
Juul postuluje radykalną zmianę nastawienia do uczniów: zaufanie zamiast przymusu, prawdziwe relacje zamiast bezosobowych reguł. Jego główną troską jest dobro dzieci, jednak podkreśla, że uczniowie nie będą czuć się w szkole dobrze, jeśli nauczyciele źle się w niej czują.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 167 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Mind |
Tłumaczenie | Dariusz Syska |
ISBN-13 | 978-83-62445-51-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
1. Uczniowie pod presją | |
Dzieci chcą się uczyć | |
Prawo do nauki zamiast obowiązku szkolnego | |
Utrata wspólnych wartości | |
Samodzielne myślenie zamiast wykonywania rozkazów | |
Wychowawcze zadania szkoły | |
Za co odpowiadają rodzice? | |
Co mogą szkolni psychologowie? | |
Czego potrzebują dzieci? | |
2. Szkolny trójkąt | |
Kobiety przetarły drogę dzieciom | |
Jakich uczniów chcą szkoły? | |
Szkoła w defensywie | |
Kompetencje w budowaniu relacji | |
Na czym polegają kompetencje w budowaniu relacji? | |
Siła definicyjna dorosłych | |
Sztuka dialogu | |
Czy media są niebezpieczne? | |
Praca domowa jako zarzewie konfliktów | |
Otwartość i uznanie | |
3. Jak można rozluźnić szkołę? | |
Rozmowa ze szwajcarskim psychologiem Paulem Kimem | |
4. Rozmowy z rodzicami | |
5. Nasza porażka z "trudną" młodzieżą | |
Nadmiar odpowiedzialności | |
Czy istnieją "trudne" dzieci, czy tylko my chcemy mieć za łatwo? | |
Cała władza w ręce specjalistów | |
Konieczność otwarcia się | |
Posłuszeństwo za wszelką cenę? | |
Obiekty pedagogiczne | |
Wiara w siebie a poczucie własnej wartości | |
Kiedy współdziałanie i relacje są udane? | |
6. Kto to jest dobry pedagog? | |
Jakie mamy cele wychowawcze? | |
Posłuszeństwo czy zdrowie psychiczne? | |
Autorytet osobisty nauczycieli | |
Relacja podmiot‒podmiot | |
Rzemiosło pedagoga i kompetencje w budowaniu relacji | |
Integralność i współdziałanie | |
7. W stronę szkoły jutra | |
Rozmowa z Christophem Schuhmannem, założycielem Szkoły Życia w Hamburgu | |