Nowe formy innowacji

-15%

Nowe formy innowacji

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

23,21  27,30

Format: pdf

23,2127,30

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W warunkach hiperkonkurencji podmioty gospodarcze muszą nastawić się na kreowanie nowej i korzystnej dla siebie rzeczywistości, przy czym jednym z najbardziej skutecznych rozwiązań, dzięki któremu cele te mogą zostać zrealizowane, jest wdrażanie innowacji. Zakres i rodzaj innowacji wprowadzanych przez przedsiębiorstwa ulega zasadniczej modyfikacji wraz z rozwojem społeczno-gospodarczym oraz zmianą modeli biznesowych. Niniejsza książka stanowi próbę przedstawienia nowych form innowacji oraz możliwości ich wykorzystania w gospodarce światowej i polskiej. Zarówno podjęte rozważania teoretyczne, jak i opisane badania o charakterze empirycznym koncentrują się na takich rodzajach innowacji, jak innowacje otwarte, ekoinnowacje, innowacje społeczne, a także innowacje oszczędne oraz wybrane innowacje czwartej rewolucji przemysłowej.


Liczba stron171
WydawcaSzkoła Główna Handlowa
ISBN-13978-83-8030-251-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie
  
  
  
  
  
  
  Kamil M. Kraj
  
  Rozdział 1. Model otwartych innowacji jako wiodący paradygmat zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie
  
  Wstęp
  
  1.1. Znaczenie innowacyjności z perspektywy rozwoju przedsiębiorstw a główne determinanty procesów innowacji
  
  1.2. Model otwartych innowacji - geneza, założenia oraz nurty badań
  
  1.3. Zastosowanie modelu otwartych innowacji w praktyce - wybrane aspekty
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  
  
  
  Jan Klimek, Beata Żelazko
  
  Rozdział 2. Konkurencyjność i innowacyjność firm rodzinnych
  
  Wstęp
  
  2.1. Konkurencyjność przedsiębiorstwa rodzinnego
  
  2.1.1. Istota konkurencyjności przedsiębiorstwa
  
  2.1.2. Sposoby kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa rodzinnego
  
  2.2. Procesy innowacyjne w przedsiębiorstwach rodzinnych
  
  2.2.1. Specyfika przedsiębiorstwa rodzinnego
  
  2.2.2. Innowacyjność przedsiębiorstw rodzinnych w świetle wyników badań
  
  2.3. Rola innowacji w kształtowaniu konkurencyjności firm rodzinnych na polskim rynku - analiza przypadków
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  
  
  
  Krystyna Poznańska, Edyta Bochenek, Jacek Wysocki
  
  Rozdział 3. Ekoinnowacje i działalność proekologiczna przedsiębiorstw w Polsce
  
  Wstęp
  
  3.1. Pojęcie ekoinnowacji (Krystyna Poznańska, Edyta Bochenek)
  
  3.2. Klasyfikacja innowacji ekologicznych (Krystyna Poznańska, Edyta Bochenek)
  
  3.3. Działalność proekologiczna dużych przedsiębiorstw produkcyjnych w Polsce - wyniki badań ankietowych (Jacek Wysocki)
  
  3.3.1. Wprowadzenie
  
  3.3.2. Metoda badań, przyjęte założenia i charakterystyka próby badawczej
  
  3.3.3. Inicjatywy proekologiczne podejmowane w dużych przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce - wyniki badań empirycznych
  
  Podsumowanie (Jacek Wysocki)
  
  Bibliografia
  
  
  
  
  
  
  Jan M. Janiszewski
  
  Rozdział 4. Frugal Innovation - innowacje inspirowane ideą Jugaad
  
  Wstęp
  
  4.1. Istota innowacji oszczędnych
  
  4.2. Jugaad - idea przedsiębiorczości sprzyjająca tworzeniu innowacji oszczędnych
  
  4.3. Innowacje oszczędne a potrzeby rynków wschodzących
  
  4.4. Innowacje oszczędne - przykłady
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  
  
  
  Artur Marczak
  
  Rozdział 5. Cloud computing - korzyści i bariery wynikające z zastosowania w przedsiębiorstwach
  
  Wstęp
  
  5.1. Chmura obliczeniowa - pojęcie i podstawowe rodzaje
  
  5.2. Możliwości wykorzystania chmury obliczeniowej
  
  5.3. Znaczenie chmury obliczeniowej
  
  5.4. Bariery i zagrożenia związane z wykorzystaniem chmury obliczeniowej
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  
  
  
  Mirosław Jurdeczka
  
  Rozdział 6. Innowacje społeczne w kontekście przedsiębiorczości społecznej - analiza studiów przypadku
  
  Wstęp
  
  6.1. Innowacje społeczne a przedsiębiorczość społeczna
  
  6.2. Przedsiębiorczość społeczna - rozważania definicyjne
  
  6.3. Innowacje społeczne - koncepcja oraz jej implementacja rynkowa
  
  6.4. Innowacje społeczne a przedsiębiorczość społeczna - studia przypadku
  
  6.4.1. Nigeria - innowacje społeczne jako rozwiązanie w przypadku nierówności społecznych
  
  6.4.2. Szwecja - innowacje społeczne jako narzędzie rozwoju społeczeństwa i gospodarki
  
  6.4.3. Polska - innowacje społeczne szansą dla długotrwałego rozwoju społeczno-gospodarczego
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  
  
  
  Zakończenie
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia