Wychowanie w szkole. Wskazówki dla nauczycieli

Wychowanie w szkole. Wskazówki dla nauczycieli

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

29,40

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 29,40 zł  


29,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka skierowana jest do wszystkich nauczycieli. Tym, którzy czują się odpowiedzialnymi wychowawcami, służyć ma pomocą w realizowaniu niezwykle trudnego zadania, jakim jest wychowanie młodego pokolenia. Tym zaś, którzy twierdzą, że nauczyciel ma jedynie nauczać, a nie wychowywać, powinna uzmysłowić, że w pracy pedagogicznej nie chodzi tylko o kompetencje w dziedzinie wiedzy, ale przede wszystkim o te, które odnoszą się do "bycia" pedagogiem. [Ze Wstępu]


Rok wydania2012
Liczba stron164
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-112-9
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  ROZDZIAŁ I. SZKOŁA JAKO ŚRODOWISKO WYCHOWAWCZE     13
    1. Wychowawcza funkcja szkoły     14
    2. Istota klimatu wychowawczego szkoły i klasy szkolnej    22
    3. Postawy wychowawcze nauczycieli     29
    4. Klasa szkolna jako grupa społeczna     40
  ROZDZIAŁ II. WYBRANE UWARUNKOWANIA SKUTECZNOŚCI WYCHOWANIA W SZKOLE     49
    1. Świadomość wartości w wychowaniu     50
      1.1. Interpretacja wartości w głównych orientacjach psychologicznych    53
      1.2. Klasyfikacja wartości     55
      1.3. Znaczenie wartości w życiu człowieka     58
    2. Budowanie konstruktywnych relacji nauczyciela z uczniami    63
      2.1. Podmiotowe traktowanie wychowanków     64
      2.2. Demokratyczna postawa wychowawcy     65
      2.3. Akceptacja wychowanków     66
      2.4. Rozumienie empatyczne uczniów     66
      2.5. Autentyczność nauczyciela    67
      2.6. Wiarygodność nauczyciela     68
      2.7. Umiejętności nauczyciela w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej     69
    3. Poznawanie uczniów    73
      3.1. Sposoby poznawania uczniów    73
      3.2. Teoria inteligencji wielorakich Howarda Gardnera     78
    4. Uwzględnianie potrzeb uczniów    82
    5. Współpraca nauczycieli z rodzicami uczniów     91
  ROZDZIAŁ III. WSPOMAGANIE UCZNIÓW W ROZWOJU     105
    1. Wprowadzanie uczniów w świat wartości     105
    2. Wzmacnianie samooceny uczniów     109
    3. Wspomaganie uczniów w rozwoju emocjonalnym     118
    4. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych uczniów     125
    5. Rozwijanie kompetencji społecznych uczniów    132
      5.1. Rozwijanie empatii u uczniów     133
      5.2. Rozwijanie asertywności u uczniów     137
  Nauczycielom – ku refleksji    149
  Bibliografia     159
RozwińZwiń