Czynniki kształtujące kulturę organizacyjną przedsiębiorstw wielonarodowościowych

Czynniki kształtujące kulturę organizacyjną przedsiębiorstw wielonarodowościowych

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

12,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka przedstawia powiązanie problematyki kultury organizacyjnej z zagadnieniami tożsamości, socjalizacji, etyki oraz motywacji na tle przemian społecznych, ekonomicznych i technologicznych. Studia teoretyczne wzbogacona wnioskami z badań ankietowych, wywiadów, obserwacji i eksperymentów przeprowadzonych przez autorkę z przedstawicielami takich krajów jak Wielka Brytania, Indie, Finlandia, Dania, Nigeria, Stany Zjednoczone, itp. Jest to zatem pozycja obowiązkowa dla wszystkich osób które naukowo interesują się problematyką zarządzania międzynarodowego i kulturowego.


Liczba stron270
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2582-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE     9
  
  ROZDZIAŁ I. POJĘCIE KULTURY ORGANIZACYJNEJ W UJĘCIU INTERDYSCYPLINARNYM     15
  
  1.1. Kultura jako zjawisko społeczne     16
  1.2. Kultura jako zjawisko organizacyjne     25
  1.3. Kultura organizacyjna jako kultura relacji     47
  1.4. Kultura organizacyjna a tożsamość     55
  1.5. Wzorzec podstawowy w kulturze organizacyjnej     61
  1.6. Kultura organizacyjna a etyka biznesu     66
  
  ROZDZIAŁ II. CZYNNIKI ODDZIAŁUJĄCE NA KULTURĘ ORGANIZACYJNĄ W XXI WIEKU     83
  
  2.1. Powszechna wielokulturowość     86
  2.2. Specyfi ka pokolenia wchodzącego na rynek pracy     94
  2.3. Przemiany ekonomiczne i polityczno-prawne     101
  2.4. Technologia i rozwiązania ICT     106
  2.5. Prawa człowieka jako fundament międzynarodowej etyki     113
  2.6. Społeczna odpowiedzialność biznesu     118
  2.7. Nowe tendencje strategii globalnych – od internacjonalizacji do born global    127
  2.8. Socjologiczne i psychologiczne mechanizmy funkcjonowania grup wielokulturowych     136
  
  ROZDZIAŁ III. KULTURA ORGANIZACYJNA PRZEDSIĘBIORSTW WIELONARODOWOŚCIOWYCH – OPIS BADAŃ WŁASNYCH     171
  
  3.1. Założenia badawcze     171
  3.2. Metodyka badań     172
  3.3. Zakres podmiotowy i czasowy badań     184
  
  ROZDZIAŁ IV. MODELE ETYCZNE W KULTURACH ORGANIZACYJNYCH WYBRANYCH GRUP NARODOWOŚCIOWYCH – WYNIKI BADAŃ WŁASNYCH     188
  
  4.1. Model polski     189
  4.2. Model hinduski     195
  4.3. Model brytyjski     203
  4.4. Model nigeryjski     210
  4.5. Porównanie paradygmatów etycznych w ramach badanych modeli     217
  
  ROZDZIAŁ V. POMIAR INTERKULTUROWOŚCI ORGANIZACJI PRZY ZASTOSOWANIU WSPÓŁCZYNNIKA RIO     221
  
  5.1. Organizacja interkulturowa – założenia modelowe     222
  5.2. Współczynnik pomiaru dostosowania organizacji do interkulturowości – RIO – Ratio of Interculturalism of Organization     225
  5.3. Aplikacja RIO     230
  5.3.1. Funkcjonalność panelu administratora     230
  5.3.2. Funkcjonalność panelu respondenta     230
  5.3.3. Funkcjonalność panelu diagnostycznego     230
  5.4. Badania pilotażowe zastosowania aplikacji RIO     234
  5.5. Metodyka badania przedsiębiorstw z zastosowaniem aplikacji RIO     239
  
  ZAKOŃCZENIE     246
  BIBLIOGRAFIA     250
  SPIS RYSUNKÓW     265
  SPIS TABEL     267
  Factors shaping the organizational culture in multinational enterprises (Summary)     270
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia