Wspólne i swoiste zagadnienia edukacji i rehabilitacji osób z upośledzeniem umysłowym

-20%

Wspólne i swoiste zagadnienia edukacji i rehabilitacji osób z upośledzeniem umysłowym

1 opinia

Redakcja:

Zenon Gajdzica

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,40  20,50

Format: pdf

16,4020,50

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Stwierdzenie, że społeczna i edukacyjna sytuacja osób z upośledzeniem umysłowym jest złożona, zwykle traktujemy jako truizm. Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że oddaje on w pełni okoliczności rozwoju omawianej grupy osób. W zasadzie każdy wymiar życia społecznego, podobnie jak praktycznie wszystkie aspekty edukacji, rozpatrywane w kontekście możliwości versus ograniczeń ludzi dotkniętych upośledzeniem umysłowym stają się zagadnieniem złożonym. Trudno je rozpoznawać i interpretować w kontekście jednej teorii, na jednej płaszczyźnie czy rejestrować w jednym formacie. Nie można, zatem przyrównać ich do obrazu dagerotypu, który z natury spłaszcza rzeczywistość. Bardziej adekwatny wydaje się, więc hologram, który wprawdzie utrudnia proces triangulacji i wyjaśniania, ponieważ zmusza do wielowymiarowego i wieloaspektowego traktowania rozwoju, ale umożliwia spojrzenie na omawiane zagadnienia z wielu – czasem bardzo odległych – punktów widzenia


Rok wydania2008
Liczba stron171
WydawcaWyższa Szkoła Humanitas
ISBN-13978-83-89275-93-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały

Wspólne i swoiste zagadnienia edukacji i rehabilitacji osób z upośledzeniem umysłowym

  1. Anna Porczyńska: Zaburzenia psychiczne u osób z rozpoznanym upośledzeniem umysłowym »
  2. Anna Zamkowska: Psychospołeczne i edukacyjne funkcjonowanie ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej »
  3. Bernadeta Szczupał: Wykorzystanie biblioterapii i czytelnictwa w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim »
  4. Danuta Jankowska: Lekkie upośledzenie umysłowe a nieprzystosowanie społeczne. Przegląd stanowisk »
  5. Ditta Baczała: Metoda Knillów a teoria osobowości Kurta Goldsteina (studium indywidualnego przypadku) »
  6. Dorota Prysak: Obszary aktywności mieszkańców domu pomocy społecznej »
  7. Grażyna Adamczyk: Efekty kształcenia zawodowego osób z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym »
  8. Ilona Fajfer: Płaszczyzny wykluczenia społecznego osób niepełnosprawnych intelektualnie i ich rodzin »
  9. Jacek J. Błeszyński: Rozwój mowy i języka dziecka z niepełnosprawnością intelektualną »
  10. Sylwia Wrona: Rodzina i personel placówek opiekuńczych w procesie edukacji osób z głębokim upośledzeniem umysłowym »
  11. Szymon Godawa: Twórczość osób niepełnosprawnych w kontekście terapii Gestalt »
  12. Zenon Gajdzica: W trosce o wielostronny rozwój ucznia. Kilka uwag o wyborze szkoły i formach realizacji obowiązku szkolnego dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym »
  13. Żaneta Pietras: Lekcja wrażliwości. Propozycja wykorzystania edukacji humanitarnej jako stymulatora rozwoju emocjonalno-uczuciowego dzieci z lekkim upośledzeniem umysł »

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY


PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia