„Theory and Practice of Second Language Acquisition” 2018. Vol. 4 (2)

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

14,28  21,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 21,00 zł (-32%)

Najniższa cena z 30 dni: 14,28 zł  


14,28

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Theory and Practice of Second Language Acquisition, Volume 4, Issue 2 to siódmy numer powstałego w 2015 roku czasopisma (półrocznik) poświęconego pracom teoretycznym oraz badaniom empirycznym zajmującym się przyswajaniem języka drugiego oraz uczeniem się języka obcego. Jest czasopismem o zasięgu międzynarodowym, gromadzi bowiem autorów z wielu środowisk akademickich poza Polską.


Tegoroczny drugi numer kontynuuje kwestie podejmowane w poprzednim, związane ze wpływem szeroko pojętego środowiska uczenia się i przyswajania języka na osiągane rezultaty. Omawiane są badania nad profilem nauczania określanym jako Positive Language Education (Pozytywne Kształcenie Językowe), które łączy nauczanie języka z ogólnymi treściami edukacyjnymi skupiającymi się na dobrym egzystowaniu w społeczeństwie i dbaniem o rozwój własnej osobowości. Temu tematowi poświęcone są dwa pierwsze artykuły. Trzeci artykuł oferuje spojrzenie na środowisko przyswajania języka z perspektywy uczących się, natomiast w czwartym tekście przedstawione są korzyści wynikające z integracji trzech języków w środowisku klasowym dla rozwoju kompetencji w każdym z nich. Piąty tekst podejmuje problematykę kształcenia językowego online, prezentując ciekawe rozwiązania organizacyjno-metodyczne pozwalające na optymalizację procesu nauczania języka poprzez łączenie metod tradycyjnych z kształceniem na odległość. W ostatnim artykule naukowym prezentowane są możliwości zaadoptowania nowego modelu teoretycznego Complex Dynamic Systems Theory (Teoria Złożonych Układów Dynamicznych) dla potrzeb nauczania języka, wskazując zarówno na korzyści, jak i problemy z tym związane. W tomie zawarte są także dwie recenzje niedawno opublikowanych książek: Personality and Emotional Intelligence in Second Language Learning Katarzyny Ożańskiej-Ponikwii (recenzja autorstwa Danuty Gabryś-Barker) oraz Avialinguistics. The Study of Language for Aviation Purposes Anny Borowskiej (recenzja przygotowana przez Adama Wojtaszka). Tak jak poprzednie, obecny numer kierowany jest zarówno do badaczy procesów przyswajania języków, jak i do praktykujących glottodydaktyków.


Rok wydania2018
Liczba stron148
KategoriaJęzykoznawstwo
WydawcaUniwersytet Śląski
Numer wydania1
Język publikacjiangielski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Contents
  
  Preface (Danuta Gabryś-Barker, Adam Wojtaszek) /    5
  
  Articles
  
  Sarah Mercer, Peter MacIntyre, Tammy Gregersen, Kyle Talbot
  Positive Language Education: Combining Positive Education and Language Education /    11
  
  Katarzyna Budzińska
  Positive Institutions: A Case Study /    33
  
  Anna Michońska-Stadnik
  The Classroom Learning Environment and Its Influence on Selected Aspects of Foreign Language Attainment—Insights from Students /    55
  
  Ana Aldekoa
  Gure Ikastola en Tres Languages: The Teaching and Learning of Trilingual Oral Expository Skills by Means of a Didactic Sequence /    73
  
  Beata Webb, Alicia Vallero
  Developing Learning Environments for Blended and Online Learning /    93
  
  Achilleas I. Kostoulas, Sarah Mercer
  Reflections on Complexity: TESOL Researchers Reflect on Their Experiences /    109
  
  Reviews
  
  Katarzyna Ożanska-Ponikwia (2018). Personality and Emotional Intelligence in Second Language Learning (Cambridge Scholars Publishing)—by Danuta Gabryś-Barker /    131
  
  Anna Borowska (2017). Avialinguistics. The Study of Language for Aviation Purposes (Peter Lang)—by Adam Wojtaszek /    137
  
  Style Guide for Authors /    145
RozwińZwiń