Projektowanie portali korporacyjnych dla organizacji opartych na wiedzy

Projektowanie portali korporacyjnych dla organizacji opartych na wiedzy

1 opinia

Autor:

Ewa Ziemba

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

13,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W pracy przedstawiono autorski model portali korporacyjnych na potrzeby organizacji opartych na wiedzy oraz metodykę ich projektowania. Myślą przewodnią rozważań jest teza, iż organizacje oparte na wiedzy wymagają wsparcia portalami korporacyjnymi, a do ich budowy i wdrażania konieczne jest zastosowanie nowego podejścia metodologicznego. Zidentyfikowanie atrybutów organizacji opartych na wiedzy, sformułowanie modelu portali korporacyjnych na potrzeby tych organizacji oraz stosowna definicja reguł budowy i wdrażania portali korporacyjnych są kluczowe, żeby tworzyć efektywne rozwiązania informatyczne na potrzeby współczesnych organizacji, do kreowania i doskonalenia ich kompetencji, a w rezultacie budowania przewagi konkurencyjnej.


 Problemy projektowania portali korporacyjnych dla organizacji opartych na wiedzy mogą stanowić temat rozległych dociekań naukowo-badawczych i praktycznych implementacji, z których wiele znajduje odzwierciedlenie w celach pracy: poznawczych, metodologicznych i utylitarnych. Rozwiązanie sformułowanego problemu badawczego upoważnia do przedstawienia następujących celów pracy:


  1. Cele poznawcze polegają na identyfikacji paradygmatów organizacji opartych na wiedzy, przedstawieniu wiedzy jako strategicznego zasobu i zarządzania wiedzą jako strategicznego procesu organizacji opartych na wiedzy, ukazaniu zarządzania wiedzą jako wyróżniającej kompetencji organizacji opartych na wiedzy, identyfikacji technologii informatycznych wspomagających zarządzanie wiedzą w organizacji.


  2. Cele metodologiczne obejmują opracowanie wskazań metodycznych do modelowania wiedzy w organizacji, metodyki doboru technologii informatycznych na potrzeby organizacji opartych na wiedzy, koncepcji portalu korporacyjnego jako zintegrowanego i dedykowanego informatycznego środowiska pracy na potrzeby organizacji opartych na wiedzy, metodologicznego podejścia do budowy i wdrażania portali korporacyjnych na potrzeby organizacji opartych na wiedzy.


  3. Cele utylitarne dotyczą diagnozy i projekcji kompetencji organizacji w zakresie zarządzania wiedzą oraz stosowania w organizacjach technologii informatycznych wspomagających zarządzanie wiedzą, weryfikacji zaproponowanego podejścia do budowy i wdrażania portali korporacyjnych na przykładzie portalu dla wybranej organizacji, opracowania rekomendacji dla skutecznej budowy i wdrażania portali korporacyjnych na potrzeby organizacji opartych na wiedzy.


 


Liczba stron264
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7246-578-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    8
  1. STAN I PERSPEKTYWY ROZWOJU ORGANIZACJI OPARTYCH NA WIEDZY    14
    1.1. Rozważania nad istotą gospodarki opartej na wiedzy    16
    1.2. Nowe paradygmaty organizacji opartych na wiedzy    22
      1.2.1. Istota organizacji w gospodarce opartej na wiedzy    22
      1.2.2. Organizacje oparte na wiedzy    23
      1.2.3. Organizacje uczące się    26
      1.2.4. Organizacje inteligentne    28
      1.2.5. Organizacje sieciowe    30
    1.3. Kompetencje organizacji opartych na wiedzy    33
  2. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ JAKO WYRÓŻNIAJĄCA KOMPETENCJA ORGANIZACJI OPARTYCH NA WIEDZY    41
    2.1. Wiedza strategicznym zasobem organizacji    42
    2.2. Zarządzanie wiedzą strategicznym procesem organizacji    53
    2.3. Diagnoza kompetencji organizacji dotyczących zarządzania wiedzą    58
  3. IDENTYFIKACJA POZNAWCZO-METODOLOGICZNA TECHNOLOGII WSPIERAJĄCYCH ZARZĄDZANIE WIEDZĄ    67
    3.1. Techniki organizatorskie wspomagające zarządzanie wiedzą    68
    3.2. Podejście metodyczne do modelowania wiedzy    76
      3.2.1. Istota modelowania wiedzy    76
      3.2.2. Techniki i notacje graficzne modelowania wiedzy    78
      3.2.3. UML w modelowaniu wiedzy    82
      3.2.4. Taksonomie i ontologie w modelowaniu wiedzy    90
    3.3. Technologie informatyczne wspomagające zarządzanie wiedzą    94
    3.4. Diagnoza stosowania w organizacjach technologii informatycznych wspomagających zarządzanie wiedzą    101
  4. KONCEPTUALIZACJA PORTALI KORPORACYJNYCH NA POTRZEBYORGANIZACJI OPARTYCH NA WIEDZY    109
    4.1. Przesłanki projektowania zintegrowanego i dedykowanego środowiska informatycznego na potrzeby organizacji opartych na wiedzy    109
    4.2. Model portali korporacyjnych na potrzeby organizacji opartych na wiedzy    114
    4.3. Architektura portali korporacyjnych na potrzeby organizacji opartych na wiedzy    120
      4.3.1. Komponenty architektury    120
      4.3.2. Warstwa prezentacji i personalizacji    122
      4.3.3. Warstwa taksonomii i wyszukiwania    126
      4.3.4. Warstwa integracji    128
    4.4. Spojrzenie na portale korporacyjne w kontekście koncepcji Web 2.0    131
    4.5. Funkcjonalność portali korporacyjnych na potrzeby organizacji opartych na wiedzy    137
    4.6. Korzyści stosowania portali korporacyjnych w kontekście kompetencji organizacji opartych na wiedzy    144
    4.7. Diagnoza wykorzystania portali korporacyjnych w organizacjach    148
  5. METODYKA BUDOWY I WDRAŻANIA PORTALI KORPORACYJNYCH NA POTRZEBY ORGANIZACJI OPARTYCH NA WIEDZY    151
    5.1. Wymagania dla procesu budowy i wdrażania portali korporacyjnych    152
    5.2. Projekcja prac dotyczących metodyki budowy i wdrażania portali korporacyjnych    155
    5.3. Propozycja metodyki budowy i wdrażania portali korporacyjnych    158
    5.4. Strategia budowy portalu korporacyjnego w organizacji    162
    5.5. Analiza użytkowników portalu korporacyjnego i ich wymagań    169
    5.6. Modelowanie portalu korporacyjnego    175
    5.7. Projektowanie organizacyjne i technologiczne portalu korporacyjnego    181
    5.8. Integracja technologii i programowanie    185
    5.9. Testowanie i wdrażanie portalu korporacyjnego    188
    5.10. Odkrywanie nowych potrzeb użytkowników portalu korporacyjnego i jego rozwój    192
    5.11. Specyfika budowy portali semantycznych    194
    5.12. Nowe kanony procesu budowy i wdrażania portali korporacyjnych    196
  6. PRAGMATYZM BUDOWY I WDRAŻANIA PORTALI KORPORACYJNYCH NA POTRZEBY ORGANIZACJI OPARTYCH NA WIEDZY    199
    6.1. Prace projektowe nad tworzeniem portalu korporacyjnego    200
      6.1.1. Przesłanki wyboru organizacji dla egzemplifikacji metodyki budowy i wdrażania portalu korporacyjnego    200
      6.1.2. Strategia portalu korporacyjnego    201
      6.1.3. Model portalu korporacyjnego    205
      6.1.4. Projekt portalu korporacyjnego i prace integracyjno-programowe    211
      6.1.5. Testowanie i wdrożenie portalu korporacyjnego    214
      6.1.6. Funkcjonalność portalu korporacyjnego i jego rozwój    215
      6.1.7. Podsumowanie prac nad tworzeniem portalu korporacyjnego    221
    6.2. Przykłady środowisk portalowych i wdrożeń portali korporacyjnych w organizacjach    224
      6.2.1. Platforma Unity    224
      6.2.2. Platforma WebService    227
    6.3. Rekomendacje dla budowy i wdrażania portali korporacyjnych na potrzeby organizacji opartych na wiedzy    230
  ZAKOŃCZENIE    233
  LITERATURA    237
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia