Business Intelligence

Systemy wspomagania decyzji biznesowych

2 oceny

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

48,60  54,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 54,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 27,00 zł  


48,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka jest owocem wieloletnich doświadczeń autora w zakresie budowy inteligentnych systemów wspomagania decyzji zarówno w wymiarze badawczym, jak i praktycznych zastosowań biznesowych. Przedstawiono w niej historię powstania Business Intelligence, zdefiniowano to pojęcie oraz dokonano przeglądu zastosowań tej koncepcji. Omówiono też problematykę hurtowni danych, która stanowi podstawowy element architektury systemów BI.


Kilka rozdziałów dotyczy analityki biznesowej – szczegółowo omówiono w nich m.in. zastosowanie narzędzi BI do zarządzania procesami biznesowymi i strategią firmy. Dużo miejsca poświęcono także zarządzaniu informacjami strategicznymi, eksploracji danych oraz analizie danych osobowych i jej wykorzystaniu w marketingu bezpośrednim. Podsumowując swoje rozważania, autor przedstawił model pokazujący związki zastosowań systemów BI z potencjalnym wzrostem wartości firmy.


Książkę uzupełniają studia przypadku dotyczące funkcjonowania hipotetycznej sieci sklepów, a także listy polecanych lektur i starannie dobranych adresów stron WWW.


Autor stworzył stronę WWW, na której zamieścił materiały dodatkowe oraz udostępnił forum umożliwiające dyskusję z nim samym oraz z innymi czytelnikami książki.


Jako podręcznik akademicki publikacja jest skierowana głównie do studentów kierunków ekonomicznych i politechnicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich oraz wykładowców. Na pewno jednak zainteresuje również menedżerów, konsultantów i doradców, a także wszystkich, których zajmuje zagadnienie sztucznej inteligencji.


Zobacz BLOG AUTORA poświęcony książce: http://www.surma.edu.pl/


Rok wydania2009
Liczba stron152
KategoriaInformatyka w biznesie/Business Intelligence
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-20551-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  ROZDZIAŁ 1. Wprowadzenie do Business Intelligence    11
    1.1. Historia powstania BI    11
    1.2. BI jako samodzielna dziedzina    12
    1.3. BI a zarządzanie firmą    14
    1.4. Przegląd zastosowań BI w wybranych obszarach biznesowych    16
    Studium przypadku (część 1)    18
  
  ROZDZIAŁ 2. Hurtownie danych    21
    2.1. Wprowadzenie    21
    2.2. Definicja hurtowni danych    23
    2.3. Model logiczny – schemat gwiaździsty    24
    2.4. Źródła danych    27
    2.5. Wybrane aspekty projektowania hurtowni danych    29
    Studium przypadku (część 2)    31
  
  ROZDZIAŁ 3. Podstawy analityki biznesowej    36
    3.1. Raportowanie i analiza danych    36
      3.1.1. Wprowadzenie    36
      3.1.2. Przetwarzanie analityczne on-line    37
      3.1.3. Model danych    37
      3.1.4. Podstawowe operacje analizy danych wielowymiarowych    38
    Studium przypadku (część 3)    45
    3.2. Zarządzanie informacją    46
      3.2.1. Wprowadzenie    46
      3.2.2. Informacja zarządcza    49
    Studium przypadku (część 4)    61
      3.2.3. Informacja strategiczna    62
  
  ROZDZIAŁ 4. Zaawansowana analityka biznesowa    69
    4.1. Wprowadzenie    69
    4.2. Klasyfikacja    71
    Studium przypadku (część 5)    79
    4.3. Grupowanie    81
    4.4. Odkrywanie reguł asocjacyjnych    83
    4.5. Inne metody    88
    4.6. Przegląd wybranych zastosowań BI w zakresie eksploracji danych    88
    Studium przypadku (część 6)    92
  
  ROZDZIAŁ 5. Analityka wokół klienta    94
    5.1. Wprowadzenie    94
    5.2. Customer Intelligence    95
    5.3. Personalizacja komunikatu marketingowego    96
    5.4. U progu rewolucji    98
  
  ROZDZIAŁ 6. Business Intelligence a zarządzanie wartością przedsiębiorstwa    105
    6.1. Kapitał informacyjny w kreowaniu wartości firmy    105
      6.1.1. Aktywa niematerialne    105
      6.1.2. Kapitał informacyjny    107
    Studium przypadku (część 7)    109
    6.2. Zarys metodyki wdrożeniowej    110
    6.3. Poziomy wsparcia procesów biznesowych    115
      6.3.1. Automatyzacja    115
      6.3.2. Usprawnianie    117
      6.3.3. Nowy proces    119
      6.3.4. Podsumowanie    121
    6.4. Problem estymacji zwrotu z inwestycji wdrożeń BI    121
    6.5. Zarządzanie zmianą i rola kapitału ludzkiego    124
    6.6. Uwagi końcowe    126
    Studium przypadku (część 8)    129
  
  Zakończenie    131
  Literatura    133
  Indeks    139
RozwińZwiń