Projektowanie efektywnych szkoleń. Learning Battle Cards

-17%

Projektowanie efektywnych szkoleń. Learning Battle Cards

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

318,72  384,00

Format: pdf

Cena początkowa: 384,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 318,72 zł  


318,72

w tym VAT

Projektowanie efektywnych szkoleń to jedyna publikacja na rynku ukazująca w nowoczesny, skondensowany i praktyczny sposób bogactwo metod, jakimi dysponuje organizacja podczas projektowania procesów rozwojowych dla swych pracowników. Koncepcja Learning Battle Cards jest rezultatem współpracy trojga autorów od wielu lat działających na rynku usług szkoleniowych i doradczych, którzy stworzyli metodę pozwalającą każdej osobie zainteresowanej rozwojem kadry szybko i łatwo wybrać z bogactwa praktyki uczenia najlepsze opcje i potem skutecznie wprowadzać je w organizacji. Niniejszy zestaw zawiera:


zbiór opisów metod i narzędzi stosowanych w uczeniu,
talię składającą się ze 108 kart nawiązujących swoją konstrukcją do kart bitewnych - karty zawierają komplet podstawowych informacji o poszczególnych formach rozwojowych i pozwalają sprawnie zaprojektować proces edukacyjny oraz zaprezentować go w przystępny i obrazowy sposób,
opis koncepcji Learning Battle Cards,
omówienie konstrukcji kart i sposobu ich opisu,
prezentację sposobów zastosowania kart w projektowaniu procesów rozwojowych.


Publikacja stanowi kompendium wiedzy praktycznej, w którym 59 autorów praktyków opisało 108 form szkoleniowych, czyli wszystkie karty z talii LBC. Zamieszczono w niej również studia przypadków projektów, które były realizowane z udziałem autorów i które pokazują możliwości praktycznego zastosowania kart i metody LBC na etapie projektowania procesów rozwojowych.


Adresaci:


Opracowanie jest przeznaczone dla wszystkich, którzy zajmują się rozwojem ludzi, ich szkoleniem i nauczaniem, na poziomie zarówno strategicznym, jak i operacyjnym: dyrektorów działów HR i działów rozwoju, szkoleniowców, trenerów i nauczycieli. Może także być polecane jako podręcznik lub lektura uzupełniająca do zajęć z zakresu pedagogiki, socjologii, psychologii oraz zarządzania zasobami ludzkimi.


Rok wydania2016
Liczba stron570
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8092-457-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa | str.    11
  Jak czytać tę publikację | str.    13
  
  Rozdział 1. Narodziny koncepcji Learning Battle Cards | str.    15
  
  Rozdział 2. Wyzwania rozwojowe XXI wieku | str.    17
  Nawyk uczenia się | str.    17
  Symbioza pokoleń | str.    18
  Atak klonów czy Drużyna Pierścienia? | str.    20
  W sieci rozwoju | str.    21
  Źródła wiedzy | str.    21
  Mądrość tłumu | str.    22
  Nie ma jednej drogi do celu | str.    23
  Nauczanie a uczenie się | str.    23
  Prosumer - daj mi się uczyć po swojemu | str.    24
  Masowa personalizacja w uczeniu - sposób na indywidualizację rozwoju | str.    24
  Ciągła adaptacja - agile w uczeniu | str.    25
  Samodzielnie nie oznacza samotnie | str.    26
  Praktyka przede wszystkim | str.    26
  Uczenie się przy okazji | str.    26
  Świat jest grą | str.    27
  Relacja uczący się - nauczyciel | str.    27
  Big data | str.    27
  Podsumowanie | str.    28
  
  Rozdział 3. Koncepcja i talia Learning Battle Cards | str.    29
  Cel | str.    29
  Inspiracje | str.    29
  Podejście | str.    30
  Czym są Learning Battle Cards? | str.    31
  Talia kart | str.    31
  Struktura karty | str.    32
  Konstelacje kart | str.    35
  Sposoby pracy z kartami | str.    36
  Karty szkoleniowe i karty wsparcia | str.    37
  Trzy stopnie złożoności kart w talii | str.    37
  
  Rozdział 4. Metoda Learning Battle Cards | str.    41
  Warstwy w metodzie LBC | str.    42
  Analiza potrzeb rozwojowych | str.    43
  Kształtowanie świadomości osoby szkolonej | str.    44
  Transfer wiedzy | str.    45
  Budowanie umiejętności | str.    47
  Wpływanie na postawy | str.    48
  Wdrożenie nowo nabytych umiejętności i wsparcie w tym procesie | str.    49
  Pomiar rezultatów procesu rozwojowego | str.    50
  Podsumowanie | str.    51
  Metoda LBC a inne praktyki projektowania procesów rozwojowych | str.    54
  Przykład wykorzystania metody LBC - analiza przypadku | str.    55
  Tło | str.    55
  Charakterystyka firmy | str.    56
  Sytuacja przed realizacją projektu | str.    56
  Potrzeby firmy | str.    56
  Zastosowane rozwiązanie | str.    57
  Szczegółowy opis modelu | str.    57
  Trudności | str.    59
  Wnioski i rezultaty | str.    60
  
  Rozdział 5. Learning Battle Cards na tle innych podejść do procesów edukacyjnych i rozwojowych | str.    61
  Andragogika a pedagogika | str.    61
  LBC a andragogika i pedagogika | str.    62
  Flow | str.    64
  LBC a flow | str.    65
  Dziewięć działań dydaktycznych według Roberta Gagnégo | str.    66
  LBC a dziewięć działań dydaktycznych | str.    67
  Facylitacja i próżniactwo społeczne | str.    68
  LBC a facylitacja i próżniactwo społeczne | str.    69
  Piramida Dale'a | str.    70
  LBC a piramida Dale'a | str.    70
  Brain rules | str.    72
  LBC a brain rules | str.    73
  Model ADDIE | str.    74
  LBC a model ADDIE | str.    75
  LBC jako inspiracja dla wybranych etapów modelu ADDIE | str.    76
  Cykl Kolba | str.    76
  LBC jako inspiracja do realizacji szkolenia opartego na cyklu Kolba | str.    78
  Taksonomia Blooma | str.    79
  LBC jako inspiracja do zastosowania taksonomii Blooma przez projektanta procesu rozwojowego | str.    80
  
  Rozdział 6. Gry w Learning Battle Cards | str.    82
  Poznaj mnie | str.    82
  Reguły gry | str.    82
  Podpowiedzi | str.    83
  Dobierany | str.    83
  Reguły gry | str.    84
  Podpowiedzi | str.    85
  Bitwa | str.    85
  Reguły gry | str.    85
  Podpowiedzi | str.    86
  Konstelacja | str.    87
  Reguły gry | str.    87
  Przyporządkowanie | str.    88
  Reguły gry | str.    89
  
  Dodatek 1. Karty w oczach praktyków - kompendium wiedzy | str.    91
  Opiekunowie kart | str.    91
  Forma współpracy | str.    91
  Struktura opisów kart | str.    92
  Metody pracy z opisami kart | str.    92
  OCENA 360 STOPNI | str.    94
  ARTYKUŁ | str.    97
  ANIMACJA | str.    100
  UCZENIE PRZEZ APP-LIKACJE | str.    103
  RZECZYWISTOŚĆ ROZSZERZONA | str.    107
  OCENA | str.    111
  AUDIOKONFERENCJA | str.    115
  KSIĄŻKA | str.    119
  AUDIOBOOK | str.    124
  DRUGI OBIEG TREŚCI | str.    127
  MASYWNE DANE | str.    130
  E-BOOK | str.    134
  BLOG | str.    138
  BENCHMARKING | str.    143
  TABLICA | str.    148
  KONFERENCJA | str.    152
  OPIEKOWANIE SIĘ TREŚCIĄ | str.    158
  CERTYFIKACJA | str.    163
  CHAT | str.    167
  LISTA KONTROLNA | str.    171
  COACHING | str.    174
  SPOŁECZNOŚĆ PRAKTYKÓW | str.    177
  REPOZYTORIUM TREŚCI | str.    181
  ANALIZA PRZYPADKU | str.    185
  DYSKUSJA | str.    188
  DEMONSTRACJA | str.    191
  MAPA ODKRYWCÓW | str.    194
  HISTORIA MULTIMEDIALNA | str.    197
  E-SZKOLENIE | str.    201
  E-MAIL | str.    206
  WYJAŚNIENIE | str.    211
  EKSPERYMENTOWANIE | str.    214
  EKSPONAT | str.    218
  INFORMACJA ZWROTNA | str.    222
  FACYLITACJA | str.    225
  GRUPA FOKUSOWA | str.    228
  GRA | str.    232
  HIPERMEDIA | str.    236
  INFOGRAFIKA | str.    240
  KOMUNIKATOR | str.    243
  WYWIAD | str.    247
  ZADANIE WDROŻENIOWE | str.    252
  SPOŁECZNE DZIENNIKARSTWO | str.    256
  WSPARCIE STANOWISKOWE | str.    259
  ROTACJA STANOWISK | str.    262
  I POZIOM KIRKPATRICKA | str.    265
  II POZIOM KIRKPATRICKA | str.    268
  III POZIOM KIRKPATRICKA | str.    271
  IV POZIOM KIRKPATRICKA | str.    275
  PIGUŁKA WIEDZY | str.    279
  WYKŁAD | str.    283
  JEDZ I UCZ SIĘ | str.    287
  FILM | str.    291
  MIKROBLOG | str.    295
  MENTORING | str.    299
  MULTIMEDIA | str.    303
  MAPA MYŚLI | str.    307
  METAFORA | str.    311
  TAJEMNICZY KLIENT | str.    315
  BIULETYN | str.    320
  NOTOWANIE | str.    324
  OBSERWACJA | str.    328
  OTWARTE TREŚCI | str.    332
  WARSZTATY ON-LINE | str.    338
  ĆWICZENIE | str.    342
  UCZENIE PROJEKTOWE | str.    347
  PODCAST | str.    351
  ANKIETA | str.    355
  PARTNERSKIE UCZENIE SIĘ | str.    358
  PREZENTACJA | str.    363
  QUIZ | str.    366
  POWTARZANIE | str.    370
  BADANIE | str.    373
  REFLEKSJA | str.    377
  ZWROT Z INWESTYCJI | str.    381
  ODGRYWANIE ROLI | str.    384
  SEMINARIUM | str.    388
  SPOŁECZNOŚCIOWE OZNACZANIE | str.    393
  SZKICOWANIE | str.    397
  WYSZUKIWARKA | str.    401
  METODA CIENIA | str.    405
  SYMULACJA | str.    409
  MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE | str.    413
  SIEĆ SPOŁECZNA | str.    416
  DRUGI EKRAN | str.    423
  HISTORIA | str.    428
  STRESZCZENIE | str.    432
  SONDAŻ | str.    436
  WSPÓLNA PRZESTRZEŃ PRACY | str.    440
  TUTORING | str.    444
  ZADANIE ZESPOŁOWE | str.    448
  UCZ NAUCZYCIELA | str.    452
  FORUM DYSKUSYJNE | str.    455
  TAGOWANIE | str.    459
  SMS | str.    463
  WYCIECZKA | str.    467
  TEST | str.    471
  WIRTUALNY AGENT | str.    476
  WIDEOKONFERENCJA | str.    482
  WIDEO NA ŻĄDANIE | str.    485
  WIZUALIZACJA | str.    488
  WIRTUALNY ŚWIAT | str.    492
  WARSZTATY | str.    496
  KONFERENCJA INTERNETOWA | str.    501
  WEBINARIUM | str.    504
  WIKI | str.    508
  ZESZYT ĆWICZEŃ | str.    512
  POSZUKIWANIE SKARBÓW | str.    515
  
  Dodatek 2. Learning Battle Cards w praktyce - case studies | str.    519
  Case study 1: Szkoła trenerów blended learningu Akademii TROP - jak przygotować trenera umiejętności "miękkich" w cywilizacji informacji | str.    520
  Case study 2: Wdrożenie pakietu szkoleń on-boardingowych w dużej organizacji | str.    527
  Case study 3: Bezpieczeństwo pracy kierowców w firmie CEMEX Polska | str.    532
  Case study 4: Przygotowanie nauczycieli do wykorzystania e-learningu w praktyce szkolnej | str.    538
  Case study 5: Wdrożenie Akademii Wiedzy w Firmie Produkcyjnej X | str.    543
  
  Dodatek 3. Listy nazw form rozwojowych | str.    551
  1. Lista nazw kart (form rozwojowych) opisanych w dodatku 1 | str.    553
  2. Lista głównych polskich nazw form rozwojowych (kart) opisanych w dodatku 1 - w układzie alfabetycznym | str.    558
  3. Lista angielskich nazw form rozwojowych (kart) opisanych w dodatku 1 - w układzie alfabetycznym | str.    563
  
  Podsumowanie | str.    569
RozwińZwiń