Doświadczenia biograficzne kobiet odnoszących sukcesy zawodowe

Warunki uczestnictwa społecznego

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,84  22,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

16,8422,45

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W późnonowoczesnym społeczeństwie, w warunkach wciąż zmieniającej się rzeczywistości, przebieg życia wymaga kontroli. Jednostka musi czuwać, by nie przegapić szansy lub zagrożenia. Jest to istotne zarówno w wymiarze zewnętrznym - przy wyborze spośród różnych rodzajów ofert społecznych, jak i wewnętrznym - podczas wyboru celów działania, wartości, priorytetów życiowych, stylów życia, wzorów osobowych. Podejmowane decyzje kształtują doświadczenia badanych kobiet, różnicują przebieg ich życia, modelują sytuację zawodową. Narratorki, dokonując wyborów, nie tylko korzystają z istniejących możliwości, ale często je kreują.
„Publikacja jest nowatorska, oryginalna. Wyróżnia się na tle książek dotyczących podobnej problematyki teoretyczną dojrzałością i metodologicznym mistrzostwem. Bardzo dobrze napisana, ciekawa i ważna społecznie.”
Z recenzji prof. dr hab. Mirosławy Nowak-Dziemianowicz
Dolnośląska Szkoła Wyższa


Liczba stron296
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8142-220-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Podziękowania    11
  Wstęp    13
  Rozdział I. Społeczno-zawodowa sytuacja kobiet    17
  1. Społeczno-zawodowa sytuacja kobiet – przegląd literatury    17
  1.1. Próba definicji pojęcia sukces w świetle wybranych opracowań teoretycznych i badań empirycznych    18
  1.2. Sukces jako kategoria pedagogiczna – perspektywa dynamiczna    23
  1.3. Konsekwencje sukcesu    25
  2. Kariera zawodowa kobiet    27
  2.1. Kariera, awans zawodowy – ustalenia terminologiczne    28
  2.2. Bariery i ograniczenia w rozwoju karier zawodowych kobiet w świetle literatury    29
  Rozdział II. Założenia teoretyczno-metodologiczne    51
  1. Perspektywy teoretyczne – źródła pojęć uwrażliwiających    51
  2. Specyfika jakościowej orientacji badawczej    58
  2.1. Wywiad narracyjny jako jakościowa metoda badawcza    62
  2.2. Teoretyczne założenia wywiadu narracyjnego    68
  2.3. Metodyka postępowania badawczego    71
  Rozdział III. Koncepcja badań własnych    85
  1. Przedmiot badań    85
  2. Cele badań    87
  3. Problematyka badawcza    90
  4. Metoda i technika badawcza    92
  5. Organizacja badań    94
  5.1. Dobór próby badawczej i przebieg badań    95
  5.2. Przebieg wywiadów    97
  5.3. Prezentacja toku postępowania interpretacyjnego    100
  6. Ocena zebranego materiału badawczego oraz reakcja Badanych na „zachętę do opowiadania”    107
  Rozdział IV. Rekonstrukcja wybranych biografii – przypadków kluczowych    111
  1. Analiza przypadku I – narracja Katarzyny M.    111
  1.1. Problemy z identyfikacją typu wypowiedzi. Ocena uzyskanego materiału    112
  1.2. Formalna organizacja narracji    115
  1.3. Rekonstrukcja drogi biograficzno-zawodowej z uwzględnieniem perspektywy Narratorki i badacza    116
  1.4. Elementy teorii – rekonstrukcja wzorów i zasad działania Narratorki    136
  2. Analiza przypadku II – narracja Magdaleny S.    142
  2.1. Ocena uzyskanego materiału    142
  2.2. Rekonstrukcja drogi biograficzno-zawodowej z uwzględnieniem perspektywy Narratorki i badacza    146
  2.3. Elementy teorii – rekonstrukcja wzorów i zasad działania Narratorki    158
  3. Analiza przypadku III – narracja Wioletty R.    163
  3.1. Opis przypadku z uwzględnieniem obiektywnych danych, uzyskanych z ankiety i wywiadu oraz ocena uzyskanego materiału    163
  3.2. Rekonstrukcja drogi biograficzno-zawodowej z uwzględnieniem perspektywy Narratorki i badacza    165
  3.3. Elementy teorii – rekonstrukcja wzorów i zasad działania Narratorki    176
  Rozdział V. Warunki uczestnictwa społecznego badanych kobiet – teoretyczne uogólnienie    183
  1. Struktury doświadczeń organizujące przebieg badanych biografii (odniesienie do teorii F. Schützego)    184
  1.1. Biograficzne plany działania    184
  1.2. Przemiany biograficzne    189
  1.3. Instytucjonalne wzory przebiegu życia i trajektoria    193
  2. Warunki wybranych przestrzeni uczestnictwa społecznego badanych kobiet    196
  2.1 Polityczno-społeczno-gospodarcze uwarunkowania uczestnictwa społecznego Badanych – perspektywa biograficznie odtworzona    196
  2.2. Przestrzeń życia rodzinnego    214
  2.3. Przestrzeń kształcenia instytucjonalnego    223
  2.4. Przestrzeń życia zawodowego    236
  3. Sukces jako rezultat dynamicznego kształtowania warunków uczestnictwa społecznego    250
  3.1. Sukces w doświadczeniu badanych kobiet    251
  Zakończenie    267
  Bibliografia    283
  Spis tabel i rysunków    295
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia