Miłość w epoce Ja! Studium socjopedagogiczne

Miłość w epoce Ja! Studium socjopedagogiczne

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Główny obiekt narracji teoretycznej i metodologicznej monografii stanowią relacje partnerskie doświadczane w skryptach biograficznych młodzieży studiującej z wybranych uczelni Polski i Czech (grupa czterystu studentów i dwudziestu par heteroseksualnych). Fenomen współczesnego uczucia nazywanego miłością przemienił się w proces terapeutycznych relacji. W nurcie pedagogiki społecznej zamanifestowano transgresję ogólnej odpowiedzialności za powodzenie lub niepowodzenie w jednostkowych relacjach z silną potrzebą uznania. Ogólnodostępne „dopalacze Ego”, promujące domenę selfie ergo sum zmieniają jakość relacji międzyludzkich w kierunku życzeniowej, wirtualnej relacji krótkiego trwania, bardzo konkurencyjnej dla związku rodzinnego i realnego. Nieustanna admiracja własnej osoby doprowadza do dewaluacji pojęcia wspólnotowości i namiętności w związkach międzyludzkich, nobilituje jednostkę osamotnioną, dla której projekt My – zwany partnerstwem jest kolejnym zintelektualizowanym zadaniem podziwianym i eksponowanym w epoce Ja. Dewaluacja pojęcia My i lansowanie jednostkowych pragnień może prowadzić do zjawisk nieobojętnych pedagogice społecznej, a związanych z konwersją kapitału społecznego kobiet na ich kapitał seksualny, takich jak: seksting, sponsoring, cyberpornografia. Źródła tych problemów nie należy szukać wyłącznie w psychologii osobowości, ale w całych strukturach społecznych odpowiedzialnych za miłości w epoce Ja.


Rok wydania2018
Liczba stron284
KategoriaPedagogika społeczna
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3304-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Przedmowa    17
  Rozdział    1
  Społeczne i kulturowe napięcia wokół pary    21
    1.1. Socjobiologiczne i ewolucyjne uwarunkowania życia we dwoje    22
    1.2. Miłość w triadzie napięć: religia – prawo – obyczaj    32
    1.3. Trajektorie rodzinne i związkowe    51
  Rozdział    2
  Emocjonalny kapitalizm a miłość w epoce Ja    60
    2.1. Komparatystyka teorii przemian w relacjach intymnych. (Nie)czysta relacja Anthony’ego Giddensa versus czysty dialog Martina Bubera    63
    2.2. Kultura terapii i zwierzeń jako enklawa pop-miłości    73
    2.3. Inwersja sfer intymnych w kulturze flirtu i uwodzenia    89
  Rozdział    3
  Związki partnerskie uwikłane w narcyzm kulturowy    108
    3.1. Dewaluacja My i nobilitacja Ja w związkach: Exodus i „Niezwykła miłość – niezwykli partnerzy”    113
    3.2. Autyzm medialny a autyzm emocjonalny w relacjach partnerskich    120
    3.3. Konwersja kapitału społecznego na kapitał seksualny wśród kobiet    124
  Rozdział    4
  Młodzież akademicka w zwierciadle rodziny i związków    132
    4.1. Percepcja wartości życia rodzinnego i partnerskiego wśród młodzieży akademickiej    137
    4.2. Analiza wybranych badań nad orientacjami życiowymi młodzieży studiu­jącej    144
  Rozdział    5
  Autorski projekt badań nad kulturowymi wzorami relacji miłosnych w biografiach młodzieży studiującej    151
    5.1. Metodologiczne inspiracje badawcze    152
    5.2. Zwiad badawczy w wybranych uczelniach europejskich    157
    5.3. Metodologiczne założenia badań właściwych    165
  Rozdział    6
  Relacje partnerskie w skryptach wybranej młodzieży polskiej i czeskiej. Raport z badań    188
    6.1. Aktorzy skryptów oraz ich struktura społeczno-demograficzna    190
    6.2. Determinanty różnicujące i obrazujące relacje partnerskie w opiniach ba­danych    201
    6.3. Autobiografia par. Między indywidualnością a „prozą życia”    223
    6.4. Podsumowanie wyników badań    249
  Zakończenie    252
  Bibliografia    257
  Aneks    269
  Love in the time of Me. A sociopedagogical study (Summary)    283
RozwińZwiń