Jak wykreować sukces uczelni

Jak wykreować sukces uczelni

1 opinia

Format:

epub

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

69,00

Format: epub

69,00

cena zawiera podatek VAT

Książka odpowiada na ważne pytania związane ze współczesnym rynkiem edukacyjnym w Polsce: W jaki sposób szkoły wyższe tworzą przewagę konkurencyjną? Jakie kluczowe czynniki sukcesu odgrywają w tym procesie główną rolę i w jakich strategicznych obszarach? Jakie siły decydują o rynkowych tendencjach i determinują kierunek zmian? Dzięki jakim czynnikom uczelnie planują budować przewagę konkurencyjną w najbliższych pięciu latach?


Liczba stron232
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-8401-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorze    7
  Wstęp    9
  1. Sposoby tworzenia przewagi konkurencyjnej w organizacjach - przegląd koncepcji    15
  1.1. Przewaga konkurencyjna a strategia organizacji    15
  1.2. Kluczowe kompetencje według G. Hamela i C.K. Prahalada    26
  1.3. Kluczowe zdolności według G. Stalka, P. Evansa, L.E. Shulmana    31
  1.4. Dynamiczne zdolności według D.J. Teece'a, G. Pisano i A. Shuena    35
  1.5. Wyróżniające umiejętności według C. Hilla i G. Jonesa    37
  1.6. Tworzenie najwyższej wartości dla klienta S.F. Slatera i współpracowników    39
  1.7. Organizacyjne uczenie się i wiedza jako źródło przewagi konkurencyjnej    45
  1.8. Wyróżniające zdolności według J. Kaya    50
   2. Szkoły wyższe wobec wyzwań współczesności - metody i sposoby działania    64
  2.1. Otwieranie się rynku edukacyjnego w Europie i na świecie    64
  2.2. Proces Boloński    70
  2.3. W kierunku uniwersytetu przedsiębiorczego    72
  2.4. Uniwersytet jako uczestnik rynku    87
  2.5. Regionalizacja szkół wyższych jako element architektury relacji    96
  2.6. Sposoby budowania wizerunku szkoły wyższej    105
   3. Przegląd badań z zakresu tworzenia przewagi konkurencyjnej szkół wyższych    122
  3.1. Umiędzynarodowienie szkolnictwa wyższego w badaniach empirycznych    122
  3.2. Transformacja instytucjonalna, oferta edukacyjna i współpraca z otoczeniem konkurencyjnym    129
  3.3. Kreowanie wartości dla klienta w funkcjonowaniu szkół wyższych w badaniach empirycznych    139
  3.4. Kluczowe czynniki sukcesu jako podstawa tworzenia przewagi konkurencyjnej szkół wyższych    145
   4. Tworzenie przewagi konkurencyjnej szkół wyższych w Polsce - wyniki badań własnych    158
  4.1. Problemy, cele i hipotezy badawcze    159
  4.2. Prezentacja próby badawczej    165
  4.3. Problem badawczy nr 1. Umiędzynarodowienie    168
  4.4. Problem badawczy nr 2. Transformacja instytucjonalna, oferta edukacyjna i współpraca z otoczeniem konkurencyjnym    175
  4.5. Problem badawczy nr 3. Marketing szkół wyższych    182
  4.6. Istotność poszczególnych obszarów działalności uczelni    189
  4.7. Weryfikacja hipotez    192
   Zakończenie i wnioski do dalszych badań    197
  Załącznik. Kwestionariusz ankiety    203
  Bibliografia    211
  Spis ilustracji    223
  Spis tabel    225
  Indeks    227
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia