Innowacyjna bankowość internetowa. Bank Web 2.0

-12%

Innowacyjna bankowość internetowa. Bank Web 2.0

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

51,92  59,00

Format: pdf

51,9259,00

cena zawiera podatek VAT

Książka jest pierwszą publikacją na rynku wydawniczym w Polsce, która zawiera tak kompleksową i wszechstronną analizę nowego wymiaru funkcjonowania bankowości internetowej w ramach tzw. modelu Web 2.0. Autorzy książki przedstawiają najistotniejsze uwarunkowania i mechanizmy wdrożeń różnorodnych innowacji internetowych Web 2.0. Wskazują na ich duże znaczenie dla rozwoju konkurencyjności banków w warstwie społecznej, aplikacyjnej i technologicznej. Na podstawie obszernych źródeł bibliografi cznych oraz licznych przykładów ze światowej i krajowej praktyki bankowej ukazują wpływ sukcesu rynkowego takich serwisów, jak Wikipedia, Google, Twitter, Facebook czy YouTube na proces transformacji modelu funkcjonowania współczesnej bankowości internetowej w wymiarze Banku Web 2.0. Jestem przekonany, że książka spotka się z dużym zainteresowaniem Czytelników, przede wszystkim studentów kierunków ekonomicznych, a także pracowników banków . Prof. dr hab. Andrzej Gospodarowicz Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu To ważna pozycja w polskiej literaturze ekonomicznej. Opisuje praktyczne możliwości wykorzystania potencjału bankowości internetowej i założeń CRM w nowym modelu biznesowym opartym na Web 2.0 . Prof. dr hab. Jacek Grzywacz Szkoła Główna Handlowa w Warszawie


Liczba stron224
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-5280-2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorach    7
  Wprowadzenie    9
  1. Bankowość internetowa - istota i kierunki rozwoju    15
  1. 1. Koncepcja bankowości internetowej    15
  1. 2. Przesłanki rozwoju internetowych usług bankowych    23
  1. 3. Proces ewolucji bankowości internetowej    31
  1. 4. Modelowe etapy rozwoju bankowości internetowej    33
   2. Determinanty popytowe bankowości internetowej    37
  2. 1. Uwarunkowania rozwoju bankowości internetowej na świecie    37
  2. 2. Determinanty socjologiczne    40
  2. 3. Determinanty behawioralne    47
  2. 4. Profil klienta bankowości internetowej w świetle badań empirycznych    54
  3. Koncepcja Internetu w modelu Web 2. 0    57
  3. 1. Web 2. 0 jako nowy wymiar Internetu    57
  3. 2. Megatrendy w rozwoju Internetu    64
  3. 3. Uwarunkowania technologiczne Web 2. 0    67
  3. 4. Uwarunkowania ekonomiczne Web 2. 0    68
  3. 5. Uwarunkowania instytucjonalno-prawne Web 2. 0    69
  3. 6. Uwarunkowania społeczno-demograficzne Web 2. 0    72
  3. 6. 1. Segmentacja behawioralna i psychograficzna    72
  3. 6. 2. Profil prosumenta    73
  3. 6. 3. Pokolenia X, Y i Z a klienci bankowości internetowej    75
  4. Aplikacje Web 2. 0 w bankowości internetowej    82
  4. 1. Bankowość internetowa kreowana przez klientów (user-generated banking)    82
  4. 2. Aplikacje społecznościowe (social software) w bankowości internetowej    87
  4. 2. 1. Istota aplikacji społecznościowych    87
  4. 2. 2. Blog banking (bloggig)    90
  4. 2. 3. Mikroblogi (mikroblogging)    95
  4. 2. 4. Bankowe fora dyskusyjne (Internet forum)    99
  4. 2. 5. Strony internetowe wiki    102
  4. 2. 6. Serwisy otwartej innowacji (crowdsourcing)    106
  4. 2. 7. Syndykacja internetowa (Web syndication)    111
  4. 2. 8. Podkasty (podcasting)    115
  4. 2. 9. Widżety (Web widgets)    118
  4. 2. 10. Folksonomia i chmurki tagów (tag clouds)    119
  4. 2. 11. Zakładki społecznościowe (social bookmarking)    123
  4. 2. 12. Serwisy społecznościowe (Facebook, YouTube banking)    126
  4. 2. 13. Pełna wirtualizacja banku Web 2. 0    140
  4. 3. Nowy paradygmat relacji banku z klientami - model diamentu    143
  5. Bankowość internetowa Web 2. 0 - aspekty technologiczne    147
  5. 1. Istota "architektury uczestnictwa"    147
  5. 2. Hybrydowa witryna internetowa (mash-up)    150
  5. 3. Aplikacje RIA (Rich Internet Application)    154
  5. 4. Metody organizacji interfejsu użytkownika serwisu bankowego    157
  5. 4. 1. Personalizacja serwisu obsługi    157
  5. 4. 2. Agregacja kont (account aggregation)    161
  5. 4. 3. Formularze interaktywne (Web application)    164
  5. 4. 4. Komunikatory internetowe typu Skype    166
  5. 4. 5. Internetowe serwisy rekomendujące    168
  5. 4. 6. Serwisy finansów osobistych - PFM (Personal Finance Management)    178
  5. 5. Finanse społecznościowe dla pokoleń Y i Z    182
  5. 6. Usługi społecznościowe dla pokolenia baby boomers    186
  Zakończenie    195
  Aneks. Wybrane definicje pojęcia bankowości elektronicznej    199
  Bibliografia    203
  Indeks    217
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia