Innowacyjna bankowość internetowa. Bank Web 2.0

-20%

Innowacyjna bankowość internetowa. Bank Web 2.0

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

47,20  59,00

Format: pdf

47,2059,00

cena zawiera podatek VAT

Książka jest pierwszą publikacją na rynku wydawniczym w Polsce, która zawiera tak kompleksową i wszechstronną analizę nowego wymiaru funkcjonowania bankowości internetowej w ramach tzw. modelu Web 2.0. Autorzy książki przedstawiają najistotniejsze uwarunkowania i mechanizmy wdrożeń różnorodnych innowacji internetowych Web 2.0. Wskazują na ich duże znaczenie dla rozwoju konkurencyjności banków w warstwie społecznej, aplikacyjnej i technologicznej. Na podstawie obszernych źródeł bibliografi cznych oraz licznych przykładów ze światowej i krajowej praktyki bankowej ukazują wpływ sukcesu rynkowego takich serwisów, jak Wikipedia, Google, Twitter, Facebook czy YouTube na proces transformacji modelu funkcjonowania współczesnej bankowości internetowej w wymiarze Banku Web 2.0. Jestem przekonany, że książka spotka się z dużym zainteresowaniem Czytelników, przede wszystkim studentów kierunków ekonomicznych, a także pracowników banków . Prof. dr hab. Andrzej Gospodarowicz Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu To ważna pozycja w polskiej literaturze ekonomicznej. Opisuje praktyczne możliwości wykorzystania potencjału bankowości internetowej i założeń CRM w nowym modelu biznesowym opartym na Web 2.0 . Prof. dr hab. Jacek Grzywacz Szkoła Główna Handlowa w Warszawie


Liczba stron224
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-5280-2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorach     7
  Wprowadzenie     9
  1. Bankowość internetowa - istota i kierunki rozwoju     15
  1. 1. Koncepcja bankowości internetowej     15
  1. 2. Przesłanki rozwoju internetowych usług bankowych     23
  1. 3. Proces ewolucji bankowości internetowej     31
  1. 4. Modelowe etapy rozwoju bankowości internetowej     33
   2. Determinanty popytowe bankowości internetowej     37
  2. 1. Uwarunkowania rozwoju bankowości internetowej na świecie     37
  2. 2. Determinanty socjologiczne     40
  2. 3. Determinanty behawioralne     47
  2. 4. Profil klienta bankowości internetowej w świetle badań empirycznych     54
  3. Koncepcja Internetu w modelu Web 2. 0     57
  3. 1. Web 2. 0 jako nowy wymiar Internetu     57
  3. 2. Megatrendy w rozwoju Internetu     64
  3. 3. Uwarunkowania technologiczne Web 2. 0     67
  3. 4. Uwarunkowania ekonomiczne Web 2. 0     68
  3. 5. Uwarunkowania instytucjonalno-prawne Web 2. 0     69
  3. 6. Uwarunkowania społeczno-demograficzne Web 2. 0     72
  3. 6. 1. Segmentacja behawioralna i psychograficzna     72
  3. 6. 2. Profil prosumenta     73
  3. 6. 3. Pokolenia X, Y i Z a klienci bankowości internetowej     75
  4. Aplikacje Web 2. 0 w bankowości internetowej     82
  4. 1. Bankowość internetowa kreowana przez klientów (user-generated banking)     82
  4. 2. Aplikacje społecznościowe (social software) w bankowości internetowej     87
  4. 2. 1. Istota aplikacji społecznościowych     87
  4. 2. 2. Blog banking (bloggig)     90
  4. 2. 3. Mikroblogi (mikroblogging)     95
  4. 2. 4. Bankowe fora dyskusyjne (Internet forum)     99
  4. 2. 5. Strony internetowe wiki     102
  4. 2. 6. Serwisy otwartej innowacji (crowdsourcing)     106
  4. 2. 7. Syndykacja internetowa (Web syndication)     111
  4. 2. 8. Podkasty (podcasting)     115
  4. 2. 9. Widżety (Web widgets)     118
  4. 2. 10. Folksonomia i chmurki tagów (tag clouds)     119
  4. 2. 11. Zakładki społecznościowe (social bookmarking)     123
  4. 2. 12. Serwisy społecznościowe (Facebook, YouTube banking)     126
  4. 2. 13. Pełna wirtualizacja banku Web 2. 0     140
  4. 3. Nowy paradygmat relacji banku z klientami - model diamentu     143
  5. Bankowość internetowa Web 2. 0 - aspekty technologiczne     147
  5. 1. Istota "architektury uczestnictwa"     147
  5. 2. Hybrydowa witryna internetowa (mash-up)     150
  5. 3. Aplikacje RIA (Rich Internet Application)     154
  5. 4. Metody organizacji interfejsu użytkownika serwisu bankowego     157
  5. 4. 1. Personalizacja serwisu obsługi     157
  5. 4. 2. Agregacja kont (account aggregation)     161
  5. 4. 3. Formularze interaktywne (Web application)     164
  5. 4. 4. Komunikatory internetowe typu Skype     166
  5. 4. 5. Internetowe serwisy rekomendujące     168
  5. 4. 6. Serwisy finansów osobistych - PFM (Personal Finance Management)     178
  5. 5. Finanse społecznościowe dla pokoleń Y i Z     182
  5. 6. Usługi społecznościowe dla pokolenia baby boomers     186
  Zakończenie     195
  Aneks. Wybrane definicje pojęcia bankowości elektronicznej     199
  Bibliografia     203
  Indeks     217
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia