Diagnoza i terapia zaburzeń realizacji fonemów - 06 Współwystępowanie zaburzeń płynności mowy i wad wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym

-25%

Diagnoza i terapia zaburzeń realizacji fonemów - 06 Współwystępowanie zaburzeń płynności mowy i wad wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

2,24  2,99

Format: pdf

2,242,99

cena zawiera podatek VAT

Monografia pt. Diagnoza i terapia zaburzeń realizacji fonemów jest adresowana do specjalistów zajmujących się pomocą osobom z zaburzeniami artykulacji, w szczególności zaś do logopedów. Zagadnienia podejmowane przez autorów tekstów z pewnością zainteresują także językoznawców, pedagogów, psychologów i lekarzy. Zaburzenia realizacji fonemów przedstawione są z różnych perspektyw, co czyni opracowanie tym bardziej cennym. Autorzy artykułów podejmują tematykę związaną z diagnozą systemu fonetyczno-fonologicznego, czynnikami warunkującymi jego rozwój, a także – co szczególnie istotne – z terapią logopedyczną. W monografii odnajdujemy również doniesienia odzwierciedlające wyniki najnowszych badań dotyczących zaburzeń systemu fonetyczno-fonologicznego. Autorami tekstów są znani w środowisku logopedycznym naukowcy i praktycy, logopedzi i lekarze. Opracowanie zawiera także recenzje najnowszych książek dotyczących zagadnień logopedycznych.


WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-569-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wstęp /    9
  
  Część pierwsza
  Z problematyki diagnozy systemu fonetyczno-fonologicznego
  
  Barbara Ostapiuk
  Dźwiękowe realizacje polskiego fonemu /l/ w badaniu logopedycznym /    15
  
  Lilianna Konopska
  Parametr VOT i typy realizacji dźwięczności w nagłosowych realizacjach fonemów zwarto-wybuchowych /    41
  
  Maria Hortis-Dzierzbicka
  Diagnostyka kliniczna zaburzeń rezonansu mowy u dzieci z rozszczepem podniebienia przy użyciu technik endoskopowych /    91
  
  Ewa Czaplewska
  Specyficzne zaburzenie językowe (SLI) a dyslalia wieloraka i złożona — problem diagnozy różnicowej /    97
  
  Mirosław Michalik
  Błędy i wady wymowy uczestników śląskich konkursów recytatorskich (na przykładzie młodych adeptów sztuki słowa z Jastrzębia-Zdroju) /    107
  
  Katarzyna Węsierska
  Współwystępowanie zaburzeń płynności mowy i wad wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym /    131
  
  Część druga
  Uwarunkowania rozwoju systemu fonetyczno-fonologicznego
  
  Ewa Gacka
  Wczesne uwarunkowania zaburzeń fonetyczno-fonologicznych u dzieci urodzonych przed 37. tygodniem ciąży /    145
  
  Barbara Sambor
  Mówienie z tak zwanym szczękościskiem. Fakty i mity /    157
  
  Agnieszka Rożek, Dawid Larysz
  Zaburzenia funkcji językowych u pacjentów leczonych z powodu pierwotnych nowotworów ośrodkowego układu nerwowego /    175
  
  Część trzecia
  Terapia zaburzeń realizacji fonemów
  
  Danuta Pluta-Wojciechowska
  „Od głoski wadliwej do głoski normatywnej”. Analiza metod i strategii postępowania /    191
  
  Anita Lorenc
  Programowanie wczesnych etapów rozwoju językowego dzieci z uszkodzeniami słuchu /    209
  
  Ewa Kaptur, Jolanta Sławek
  Wpływ dysfunkcji rozwojowych na komunikację językową (studium przypadku bliźniąt) /    229
  
  Agnieszka Wilk
  Dyslalia złożona — studium przypadku 9-letniego chłopca z prognatyzmem i ankyloglosją /    245
  
  Część czwarta
  Recenzje
  
  Agnieszka Wilk
  Recenzja książki Barbary Ostapiuk Dyslalia ankyloglosyjna. O krótkim wędzidełku języka, wadliwej wymowie i skuteczności terapii. Szczecin, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2013 /    267
  
  Barbara Sambor
  Recenzja książki Danuty Pluty-Wojciechowskiej Zaburzenia czynności prymarnych i artykulacji. Podstawy postępowania logopedycznego. Bytom, Wydawnictwo Ergo-Sum, 2013 /    271
  
  Krzysztof Polok
  Recenzja książki Dziecko w przestrzeni słów i znaczeń. Red. naukowa Ewa Kochanowska, Justyna Wojciechowska. Bielsko-Biała, Wydawnictwo Akademii Techniczno-Humanistycznej, 2013 /    277
  
  Izabela Malicka
  Recenzja książki Barbary Ostapiuk Dyslalia. O badaniu jakości wymowy w logopedii. Szczecin, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2013 /    283
  
  Część piąta
  Sprawozdania
  
  Justyna Wojciechowska
  Sprawozdanie z II Międzynarodowej Konferencji Naukowej z cyklu Nauczyciel i uczeń w teorii i praktyce pedagogicznej — konteksty zmian na temat Nauczyciel i uczeń we współczesnej przestrzeni edukacyjnej. Profilaktyka, diagnoza, terapia /    289
  
  Anna Płonka
  Logopedyczne Seminarium Naukowe jako miejsce wymiany poglądów i dyskusji naukowej /    293
  
  Noty o Autorach /    297
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia