Zrozumieć programowanie

28 ocen

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

38,64  55,20

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

38,6455,20

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Książka jest techniczno-popularyzacyjną pozycją traktującą o programowaniu oraz tematach pokrewnych i jest napisana z myślą o początkujących oraz średniozaawansowanych programistach. Celem publikacji jest przedstawienie ciekawych elementów programowania oraz ekosystemu programistycznego, a także przedstawienie sposobów radzenia sobie z podstawowymi problemami, oraz wyjaśnienia w przystępny sposób pewnych elementów, z którymi często osoby początkujące oraz średniozaawansowane mają trudności.
Z książki dowiesz się: - jak poradzić sobie z trudnościami napotykanymi podczas programowania, - jak operować na danych tekstowych, binarnych, plikach, strumieniach, pakietach danych, oraz jakie są najczęściej popełniane błędy, - jakie są różnice pomiędzy językami programowania w kwestiach, które na pierwszy rzut oka wydawały się identyczne, - jak wybrane, często używane, mechanizmy, funkcje czy biblioteki działają "od kuchni", - o wielu detalach, które normalnie pozostałyby niezauważone, - zaprzyjaźnisz się z niskopoziomowymi aspektami informatyki.
Powinieneś: - znać podstawy programowania (np. wiedzieć czym jest pętla), - mieć w swoim dorobku przynajmniej 1 program dłuższy niż 50 linii.


Liczba stron624
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-18460-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa    11
  Wstęp    15
  O autorze, o książce    15
  Podziękowania    18
  Zgłaszanie błędów i errata    18
  Część I. Kilka codziennych czynności    21
  1. Konsola i interpreter poleceń    23
  1.1. Wykorzystanie interpretera    27
  1.2. Przekierowania    28
  1.3. Przykładowe polecenia wykorzystujące przekierowania    32
  1.4. Bieżący katalog roboczy    33
  1.5. Zmienne środowiskowe    34
  1.6. Skrypt startowy    38
  1.7. Konsola okiem programisty    40
  Ćwiczenia    44
  Bibliografia    44
  2. Czytanie nieznanego języka    45
  2.1. Podobieństwa i różnice    48
  2.2. Studium przypadku    49
  2.3. Uwagi na koniec    53
  Ćwiczenia    54
  Bibliografia    56
  Część II. Podstawy    57
  3. Podstawy architektury komputerów    59
  3.1. Własny (wirtualny) komputer    62
  3.2. Rejestry procesora    63
  3.3. Kod maszynowy    65
  3.4. Zestaw instrukcji    67
  3.5. Pamięć operacyjna    84
  3.6. Komunikacja z urządzeniami    86
  3.7. Przerwania    88
  3.8. Konsola znakowa    90
  3.9. Programowalny timer    90
  3.10. Przykładowy „kompilator”    91
  3.11. Emulator    96
  Ćwiczenia    102
  Bibliografia    104
  4. Typy liczb naturalnych i całkowitych    105
  4.1. Zapis binarny i heksadecymalny    108
  4.2. Typy liczb naturalnych    111
  4.3. Liczby całkowite    114
  4.4. Little i Big Endian    120
  4.5. Przepełnienie zmiennych naturalnych i całkowitych    122
  4.6. Przycięcie wyniku    126
  4.7. Saturacja    127
  4.8. Zasygnalizowane przepełnienie    128
  4.9. Niezdefiniowane zachowanie    128
  4.10. Awans zmiennej    130
  4.11. Duże liczby    130
  4.12. Obsługa przepełnienia w praktyce    131
  Ćwiczenia    132
  Bibliografia    133
  5. Typy pseudorzeczywiste    135
  5.1. Wstęp do liczb zmiennoprzecinkowych    137
  5.2. Ułamki binarne    139
  5.3. IEEE 754 i zmienne binarne    142
  5.4. Kodowanie IEEE 754 Double Precision    143
  5.5. Wartości specjalne i zdenormalizowane    149
  5.6. Istotne wartości zmiennoprzecinkowe    155
  5.7. Porównanie liczb zmiennoprzecinkowych    160
  5.8. Dziesiętne typy zmiennoprzecinkowe    163
  5.9. Typy stałoprzecinkowe    166
  Ćwiczenia    169
  Bibliografia    170
  6. Znaki i łańcuchy znaków    173
  6.1. ASCII i strony kodowe    176
  6.2. Unicode    182
  6.3. Łańcuchy znaków    191
  6.4. Konwersja kodowań    203
  Ćwiczenia    205
  Bibliografia    206
  Część III. Wykonywanie programu    209
  Bibliografia    212
  7. Procesy    213
  7.1. Procesy w systemie operacyjnym GNU/Linux    216
  7.2. Procesy w systemie operacyjnym Windows    222
  7.3. Programowe tworzenie nowego procesu    226
  7.4. Plik wykonywalny a nowy proces    234
  7.5. API debuggera    240
  7.6. Dziedziczenie po procesie rodzicu    249
  7.7. Inne operacje na zewnętrznych procesach    250
  Ćwiczenia    251
  Bibliografia    252
  8. Wątki    253
  8.1. Tworzenie nowych wątków    255
  8.2. Typy wątków i ich przełączanie    262
  8.3. Kontekst wątku    267
  8.4. Zmienne lokalne dla wątku    272
  8.5. Pula wątków    274
  Bibliografia    278
  9. Synchronizacja    279
  9.1. Blokujące atomowe bariery    287
  9.2. Spinlocki – wirujące blokady    292
  9.3. Muteksy i sekcje krytyczne    296
  9.4. Zdarzenia i zmienne warunkowe    308
  9.5. Problemy w synchronizacji    321
  Ćwiczenia    329
  Bibliografia    329
  Część IV. Pliki i formaty danych    331
  Bibliografia    332
  10. System plików    333
  10.1. Podstawowe operacje na systemie plików    336
  10.2. Prawa dostępu    347
  10.3. Operacje na plikach i danych    364
  10.4. Ciekawe mechanizmy systemu plików    374
  Ćwiczenia    378
  Bibliografia    380
  11. Pliki binarne i tekstowe    383
  11.1. Pliki tekstowe    385
  11.2. Pliki binarne    392
  11.3. Wstęp do serializacji    404
  11.4. Formaty plików    406
  Ćwiczenia    407
  Bibliografia    408
  12. Format BMP i wstęp do bitmap    409
  12.1. Grafika rastrowa    411
  12.2. Canvas, surface, image, ...    418
  12.3. Przegląd popularnych formatów pikseli    419
  12.4. Wyświetlenie bitmapy    423
  12.5. Ogólna struktura pliku BMP    429
  12.6. Nagłówek BITMAPFILEHEADER    430
  12.7. Nagłówek BITMAPINFOHEADER    433
  12.8. Słowo o implementacji    436
  12.9. Implementacja 24-bitowego BI_RGB    437
  12.10. Paleta kolorów    447
  12.11. Kompresja RLE w wydaniu BMP    448
  12.12. Implementacja RLE8    450
  12.13. Podsumowanie    453
  Ćwiczenia    453
  Bibliografia    456
  13. Format PNG    457
  13.1. Struktura PNG    459
  13.2. Bloki IHDR oraz IEND    463
  13.3. Blok IDAT, kompresja i filtry adaptacyjne    466
  13.4. Prosty dekoder    470
  Ćwiczenia    475
  Bibliografia    476
  Część V. Komunikacja    477
  Bibliografia    485
  14. Komunikacja międzyprocesowa    487
  14.1. Potoki    489
  14.2. Nazwane potoki    499
  14.3. Gniazda domeny UNIX i socketpair    512
  14.4. Pamięć współdzielona    520
  14.5. Wiadomości w WinAPI    526
  Ćwiczenia    531
  Bibliografia    531
  15. Komunikacja sieciowa    533
  15.1. Wstęp do sieci TCP/IP    535
  15.2. Gniazda TCP oraz DNS    550
  15.3. Nasłuchujące gniazda TCP oraz HTTP    567
  15.4. Gniazda UDP i peer-to-peer    592
  Ćwiczenia    599
  Bibliografia    601
  Programowanie dla zabawy    603
  Ćwiczenia    617
  Bibliografia    617
  Zakończenie    619
  Indeks    621
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia