X

  Przedmowa 11
  Wstęp 15
  O autorze, o książce 15
  Podziękowania 18
  Zgłaszanie błędów i errata 18
  
  Część I. Kilka codziennych czynności 21
  
  1. Konsola i interpreter poleceń 23
  
  1.1. Wykorzystanie interpretera 27
  1.2. Przekierowania 28
  1.3. Przykładowe polecenia wykorzystujące przekierowania 32
  1.4. Bieżący katalog roboczy 33
  1.5. Zmienne środowiskowe 34
  1.6. Skrypt startowy 38
  1.7. Konsola okiem programisty 40
  Ćwiczenia 44
  Bibliografia 44
  
  2. Czytanie nieznanego języka 45
  
  2.1. Podobieństwa i różnice 48
  2.2. Studium przypadku 49
  2.3. Uwagi na koniec 53
  Ćwiczenia 54
  Bibliografia 56
  
  Część II. Podstawy 57
  
  3. Podstawy architektury komputerów 59
  
  3.1. Własny (wirtualny) komputer 62
  3.2. Rejestry procesora 63
  3.3. Kod maszynowy 65
  3.4. Zestaw instrukcji 67
  3.5. Pamięć operacyjna 84
  3.6. Komunikacja z urządzeniami 86
  3.7. Przerwania 88
  3.8. Konsola znakowa 90
  3.9. Programowalny timer 90
  3.10. Przykładowy „kompilator” 91
  3.11. Emulator 96
  Ćwiczenia 102
  Bibliografia 104
  
  4. Typy liczb naturalnych i całkowitych 105
  
  4.1. Zapis binarny i heksadecymalny 108
  4.2. Typy liczb naturalnych 111
  4.3. Liczby całkowite 114
  4.4. Little i Big Endian 120
  4.5. Przepełnienie zmiennych naturalnych i całkowitych 122
  4.6. Przycięcie wyniku 126
  4.7. Saturacja 127
  4.8. Zasygnalizowane przepełnienie 128
  4.9. Niezdefiniowane zachowanie 128
  4.10. Awans zmiennej 130
  4.11. Duże liczby 130
  4.12. Obsługa przepełnienia w praktyce 131
  Ćwiczenia 132
  Bibliografia 133
  
  5. Typy pseudorzeczywiste 135
  
  5.1. Wstęp do liczb zmiennoprzecinkowych 137
  5.2. Ułamki binarne 139
  5.3. IEEE 754 i zmienne binarne 142
  5.4. Kodowanie IEEE 754 Double Precision 143
  5.5. Wartości specjalne i zdenormalizowane 149
  5.6. Istotne wartości zmiennoprzecinkowe 155
  5.7. Porównanie liczb zmiennoprzecinkowych 160
  5.8. Dziesiętne typy zmiennoprzecinkowe 163
  5.9. Typy stałoprzecinkowe 166
  Ćwiczenia 169
  Bibliografia 170
  
  6. Znaki i łańcuchy znaków 173
  
  6.1. ASCII i strony kodowe 176
  6.2. Unicode 182
  6.3. Łańcuchy znaków 191
  6.4. Konwersja kodowań 203
  Ćwiczenia 205
  Bibliografia 206
  
  Część III. Wykonywanie programu 209
  Bibliografia 212
  
  7. Procesy 213
  
  7.1. Procesy w systemie operacyjnym GNU/Linux 216
  7.2. Procesy w systemie operacyjnym Windows 222
  7.3. Programowe tworzenie nowego procesu 226
  7.4. Plik wykonywalny a nowy proces 234
  7.5. API debuggera 240
  7.6. Dziedziczenie po procesie rodzicu 249
  7.7. Inne operacje na zewnętrznych procesach 250
  Ćwiczenia 251
  Bibliografia 252
  
  8. Wątki 253
  
  8.1. Tworzenie nowych wątków 255
  8.2. Typy wątków i ich przełączanie 262
  8.3. Kontekst wątku 267
  8.4. Zmienne lokalne dla wątku 272
  8.5. Pula wątków 274
  Bibliografia 278
  
  9. Synchronizacja 279
  
  9.1. Blokujące atomowe bariery 287
  9.2. Spinlocki – wirujące blokady 292
  9.3. Muteksy i sekcje krytyczne 296
  9.4. Zdarzenia i zmienne warunkowe 308
  9.5. Problemy w synchronizacji 321
  Ćwiczenia 329
  Bibliografia 329
  
  Część IV. Pliki i formaty danych 331
  
  Bibliografia 332
  
  10. System plików 333
  
  10.1. Podstawowe operacje na systemie plików 336
  10.2. Prawa dostępu 347
  10.3. Operacje na plikach i danych 364
  10.4. Ciekawe mechanizmy systemu plików 374
  Ćwiczenia 378
  Bibliografia 380
  
  11. Pliki binarne i tekstowe 383
  
  11.1. Pliki tekstowe 385
  11.2. Pliki binarne 392
  11.3. Wstęp do serializacji 404
  11.4. Formaty plików 406
  Ćwiczenia 407
  Bibliografia 408
  
  12. Format BMP i wstęp do bitmap 409
  
  12.1. Grafika rastrowa 411
  12.2. Canvas, surface, image, ... 418
  12.3. Przegląd popularnych formatów pikseli 419
  12.4. Wyświetlenie bitmapy 423
  12.5. Ogólna struktura pliku BMP 429
  12.6. Nagłówek BITMAPFILEHEADER 430
  12.7. Nagłówek BITMAPINFOHEADER 433
  12.8. Słowo o implementacji 436
  12.9. Implementacja 24-bitowego BI_RGB 437
  12.10. Paleta kolorów 447
  12.11. Kompresja RLE w wydaniu BMP 448
  12.12. Implementacja RLE8 450
  12.13. Podsumowanie 453
  Ćwiczenia 453
  Bibliografia 456
  
  13. Format PNG 457
  
  13.1. Struktura PNG 459
  13.2. Bloki IHDR oraz IEND 463
  13.3. Blok IDAT, kompresja i filtry adaptacyjne 466
  13.4. Prosty dekoder 470
  Ćwiczenia 475
  Bibliografia 476
  
  Część V. Komunikacja 477
  
  Bibliografia 485
  
  14. Komunikacja międzyprocesowa 487
  
  14.1. Potoki 489
  14.2. Nazwane potoki 499
  14.3. Gniazda domeny UNIX i socketpair 512
  14.4. Pamięć współdzielona 520
  14.5. Wiadomości w WinAPI 526
  Ćwiczenia 531
  Bibliografia 531
  
  15. Komunikacja sieciowa 533
  
  15.1. Wstęp do sieci TCP/IP 535
  15.2. Gniazda TCP oraz DNS 550
  15.3. Nasłuchujące gniazda TCP oraz HTTP 567
  15.4. Gniazda UDP i peer-to-peer 592
  Ćwiczenia 599
  Bibliografia 601
  
  Programowanie dla zabawy 603
  Ćwiczenia 617
  Bibliografia 617
  
  Zakończenie 619
  Indeks 621
Zrozumieć programowanie
- 40%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron

624

Kategoria

Programowanie

ISBN-13

978-83-01-18460-5

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

epub - 5,92 MB
mobi - 16,40 MB

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

5.0 / 5 (28 głosów)
bookPrzeczytaj bezpłatny fragment slide
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: multiformat
X W jednej cenie wszystkie dostępne formaty plików zabezpieczonych w ten sam sposób. Kup multiformat i nie zastanawiaj się czy plik będzie można otworzyć na Twoim urządzeniu! Szczegółowe informacje o plikach wchodzacych w skład multiformatu znajdują się w nawiasie.
(epub ,
X Format ePub

Format jest oficjalnym standardem International Digital Publishing Forum (IDPF). Jest obsługiwany przez prawie wszystkie typy e-czytników poza czytnikami marki Kindle. Książki w formacie ePub można czytać również na innych urządzeniach elektronicznych wyposażonych w odpowiednie oprogramowanie. ePub jest formatem niestronicowanym co oznacza, że tekst płynnie dostosowuje się do wielkości ekranu dając użytkownikowi możliwość zmiany niektórych parametrów wyświetlania tekstu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych ePub
mobi
X Format mobi

Format mobi przeznaczony jest głównie dla urządzeń firmy Amazon typu Kindle Touch, Kindle Paperwhite czy Kindle Fire. Czytanie ebooków w tym formacie możliwe jest również na innych urządzeniach elektronicznych wyposażonych w odpowiednie oprogramowanie firmy Amazon. Kindle mobi jest formatem niestronicowanym co oznacza, że tekst płynnie dostosowuje się do wielkości ekranu dając użytkownikowi możliwość zmiany niektórych parametrów wyświetlania tekstu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych Kindle mobi
)  
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

55,20

33,12

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

Książka jest techniczno-popularyzacyjną pozycją traktującą o programowaniu oraz tematach pokrewnych i jest napisana z myślą o początkujących oraz średniozaawansowanych programistach. Celem publikacji jest przedstawienie ciekawych elementów programowania oraz ekosystemu programistycznego, a także przedstawienie sposobów radzenia sobie z podstawowymi problemami, oraz wyjaśnienia w przystępny sposób pewnych elementów, z którymi często osoby początkujące oraz średniozaawansowane mają trudności.
Z książki dowiesz się: - jak poradzić sobie z trudnościami napotykanymi podczas programowania, - jak operować na danych tekstowych, binarnych, plikach, strumieniach, pakietach danych, oraz jakie są najczęściej popełniane błędy, - jakie są różnice pomiędzy językami programowania w kwestiach, które na pierwszy rzut oka wydawały się identyczne, - jak wybrane, często używane, mechanizmy, funkcje czy biblioteki działają "od kuchni", - o wielu detalach, które normalnie pozostałyby niezauważone, - zaprzyjaźnisz się z niskopoziomowymi aspektami informatyki.
Powinieneś: - znać podstawy programowania (np. wiedzieć czym jest pętla), - mieć w swoim dorobku przynajmniej 1 program dłuższy niż 50 linii.


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki autora Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 28 )
27
1
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!