Nowe formy komunikacji społecznej w europejskiej przestrzeni edukacyjnej

Nowe formy komunikacji społecznej w europejskiej przestrzeni edukacyjnej

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka jest poświęcona dwóm ważnym i komplementarnym względem siebie zagadnieniom dotyczącym rozwoju europejskiej przestrzeni szkolnictwa wyższego oraz technologii informacyjno-komunikacyjnej. Autorka podejmuje próbę omówienia najczęściej wykorzystywanych form komunikacji elektronicznej w edukacji, takich jak: biblioteki wirtualne, uniwersytety wirtualne, czat, e-forum, wirtualne laboratoria, e-testy, technologia Wiki, telekonferencje i audiokonferencje, weblogi, Web 2.0.


Zastosowanie różnych metod badawczych pozwolą nie tylko na wskazanie możliwości wykorzystania nowych technologii informacyjnych w edukacji, lecz także na scharakteryzowanie działalności wirtualnej organizacji. Analiza zachowań użytkowników wykazała również, że efektywność elektronicznych środków komunikacji można zwiększyć, jeśli występują one w pewnym kompleksie wraz z tradycyjnymi formami komunikowania. Dopiero wówczas elektroniczne narzędzia komunikacji mogą być w pełni wykorzystane w procesie kształtowania europejskiej przestrzeni edukacyjnej.


Rok wydania2008
Liczba stron184
KategoriaKomunikacja społeczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-2497-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  
  Rozdział 1. Nowe narzędzia komunikacji społecznej wspierające kształtowanie się europejskiej przestrzeni edukacyjnej    19
    1.1. Kształtowanie się europejskiej przestrzeni edukacyjnej    19
    1.2. Nowe formy informacji w edukacji wspierające kształtowanie się europejskiej przestrzeni edukacyjnej    24
      1.2.1. Uniwersytety wirtualne    29
      1.2.2. Wirtualne biblioteki    36
      1.2.3. E-testy    41
      1.2.4. Laboratoria wirtualne    44
      1.2.5. Telekonferencje, wideokonferencje    49
      1.2.6. Czat    51
      1.2.7. Weblogi    56
      1.2.8. Technologia Wiki    60
      1.2.9. Web 2.0    61
  
  Rozdział 2. Projekt Higher Education Reform Network (HERN)    63
    2.1. Cele projektu HERN    64
    2.2. Europeizacja szkolnictwa wyższego i jej potencjalny wpływ na procesy tworzenia polityki edukacyjnej    68
    2.3. Konsekwencje społecznej spójności w aspekcie rozszerzenia Unii Europejskiej    68
    2.4. Nowy aspekt edukacji i szkoleń zawodowych,    69
    2.5. Metodologia badań projektu HERN    69
    2.6. Zadania i realizacja projektu – HERN workpackages    70
    2.7. HERN jako wirtualna organizacja    81
      2.7.1. Wirtualna organizacja    82
  
  Rozdział 3. Formy komunikacji społecznej w HERN    85
    3.1. Komunikacja społeczna o charakterze tradycyjnym    85
    3.2. Elektroniczne formy komunikacji społecznej    88
      3.2.1. E-mail i interaktywna strona WWW    88
      3.2.2. Platforma e-learningowa    88
        3.2.3.1. Oprogramowanie Groove    89
        3.2.3.2. Korzystanie z oprogramowania Groove    92
        3.2.3.3. Wspólna przestrzeń komunikacyjna    93
      3.2.3. Audiokonferencja i czat    98
        3.2.3.1. Program Conference Room. Voice chat firmy MediaLT    99
  
  Rozdział 4. E-komunikacja w sieci HERN    101
    4.1. Formy komunikacji tradycyjnej    101
    4.2. Seminaria jako forma komunikacji bezpośredniej    102
    4.3. Komunikowanie się z wykorzystaniem e-forum,    115
      4.3.1. Organizacja elektronicznych dyskusji    116
      4.3.2. Badanie moderowania e-forum,    126
      4.3.3. Moderowanie i rola moderatora e-forum    130
    4.4. Możliwości efektywnego zastosowania e-forum w szkolnictwie wyższym    134
  
  Zakończenie    151
  Wykorzystane źródła i opracowania w wyborze    157
  
  Aneksy    173
    1. Lista głównych uczestników projektu HERN    173
    2. Materiały, raporty, dokumenty, które powstały w trakcie trwania projektu HERN (HERN – Deliverables)    174
    3. Kalendarz spotkań i działalność w ramach projektu HERN    176
  Spis rysunków i wykresów    179
  Abstract    181
RozwińZwiń