Polityczne uwikłania systemów edukacyjnych

Polityczne uwikłania systemów edukacyjnych

Badawczy problem społeczny

5 ocen

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

18,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W książce zawarto prace dotyczące problematyki politycznych kontekstów i uwikłań edukacji zarówno w zakresie systemowym, jak i kontekstowo-sytuacyjnym, dające wieloaspektowy i metodologicznie zróżnicowany ogląd podejmowanych kwestii. Ten krytyczny przegląd zagadnień obejmuje trzy powiązane ze sobą kręgi tematyczne: 1) pytania o perspektywę i wyobraźnię polityczną jako warunek twórczego kształtowania idei edukacyjnych, 2) odniesienia do politycznych uwikłań edukacji w systemach totalitarnych/autorytarnych – pozwalające wychwycić i uwypuklić deficyty współczesnych konceptów edukacyjnych, 3) aktualne kwestie związane z emancypacyjną funkcją edukacji i podmiotowością w procesach edukacyjnych.


Liczba stron302
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2719-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE     7
  
  I. PERSPEKTYWA I WYOBRAŹNIA POLITYCZNA JAKO PRZESŁANIE KSZTAŁTOWANIA IDEI EDUKACYJNYCH     13
  
  KAZIMIERZ PRZYSZCZYPKOWSKI, Ukryte przesłanie ideologii edukacyjnych     15
  LESZEK KOCZANOWICZ, Edukacja dla oporu czy edukacja dla konsensusu? Niekonsensualna demokracja a edukacja     29
  ZBIGNIEW KWIECIŃSKI, Pedagogie niewidzialne Basila Bernsteina     47
  ZBYSZKO MELOSIK, Edukacja uniwersytecka i procesy stratyfikacji społecznej     57
  EUGENIA POTULICKA, Edukacja obywatelska na świecie i w Polsce – perspektywa neoliberalizmu     81
  AGNIESZKA GROMKOWSKA-MELOSIK, Dyplom akademicki i kontrowersje wokół sukcesu społecznego kobiet współczesnych     97
  JOANNA SZAFRAN, Refleksje o edukacji in statu praesenti et spe     111
  
  II. UWIKŁANIA EDUKACJI W SYSTEMACH AUTORYTARNYCH     131
  
  BEATA ANNA POLAK, TOMASZ POLAK, Uwikłania systemowe humanistyki. Diagnoza i zarys pola badań w kontekście hipotezy wirtualnych struktur narracji     133
  EWA PIOTROWSKA, Ideologia – matematyka – wychowanie w polityce III Rzeszy     153
  ALEKSANDRA BOROŃ, Propaganda i ideologia w szkołach podstawowych w Portugalii w okresie dyktatury Salazara (1933–1974)     169
  BEATA ANNA POLAK, Szczęście obozów koncentracyjnych według Imre Kertésza. O nieobecności figury obozowego muzułmana w polskiej edukacji     185
  MARTA SENK, Wpływ działalności polskiego ruchu eugenicznego na realizację koncepcji wychowania narodowego     207
  
  III. AKTUALNOŚĆ EMANCYPACYJNEJ FUNKCJI EDUKACJI     217
  
  IZABELA CYTLAK, Le creuset français? Problemy asymilacji imigrantów w społeczeństwie francuskim. Perspektywa edukacyjna     219
  JOANNA JARMUŻEK, Podmiotowość w edukacji a poziom poczucia koherencji     233
  KATARZYNA ŚMIAŁOWICZ, Edukacja jako czynnik różnicujący kapitał społeczny kobiet i mężczyzn     249
  MARIUSZ DEMBIŃSKI, Perkolacja, ideologia i systemy edukacji. Próba metanarracyjnego ich uwikłania     267
  
  WYBRANA BIBLIOGRAFIA     287
  NOTY O AUTORACH     299
  
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia