Uczyć z pasją

Wskazówki dla nauczycieli akademickich

2 oceny

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

46,41  54,60

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

46,4154,60

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tradycją w polskich uczelniach jest, że kadra akademicka nie jest w sposób celowy i zorganizowany przygotowywana do prowadzenia zajęć dydaktycznych. Jeśli, po ukończeniu studiów, ambicją młodego człowieka jest podjęcie pracy na uczelni, z pewnością myśli o pracy badawczej, ale również o prowadzeniu laboratoriów, ćwiczeń i wykładów. Do prowadzenia badań jest on zwykle dość dobrze przygotowany, zaś do pracy dydaktycznej nie. Większość świeżo upieczonych dydaktyków, chcąc uczyć studentów, przyjmuje jakiś jeden lub kilka wzorców znanych z własnego doświadczenia jako słuchacza i uzupełnia je o własne elementy. Książka Uczyć z pasją stanowi zbiór refleksji, wskazówek i porad, które mogą okazać się prawdziwą pomocą w rozwiązywaniu dylematów, które każdy z nauczycieli akademickich z pewnością posiada i w jakiś sposób rozwiązuje. Intencją redaktorów i autorów niniejszego zbioru było wzbudzenie refleksji na temat własnego potencjału, warsztatu, skuteczności i ograniczeń wśród nauczycieli akademickich, niezależnie od stażu pracy czy dziedziny wiedzy oraz specjalizacji, którą się zajmują. Refleksja, która ma przyczynić się do tego, aby uczenie studentów w dzisiejszej – dość trudnej dla uniwersytetów – rzeczywistości, mogło stać się czymś, co – choć trudne, pełne wyzwań i przeciwności – przynosi nauczycielowi indywidualną satysfakcję i jest równocześnie ukierunkowane na zwiększenie umiejętności współpracy, innowacyjności i przedsiębiorczości studentów.


Liczba stron394
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-136-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały


Uczyć z pasją - 01 Jak nas widzą studenci? Umiejętności interpersonalne nauczycieli akademickich w opinii studentów »

Uczyć z pasją - 02 Saturacja dydaktyki uczelni wyższej. Stymulowanie kreatywności, proaktywności i współpracy »

Uczyć z pasją - 03 Dydaktyka z żywym organizmem w tle. Jak ciekawie nauczyć i nie zabić? »

Uczyć z pasją - 04 Niekończąca się opowieść. Przepis na wykład z pasją »

Uczyć z pasją - 05 O wykładach i eksperymentach. Po co nam eksperyment w dydaktyce? »

Uczyć z pasją - 06 Komunikacja naukowa. Mówić tak, by każdy zrozumiał »

Uczyć z pasją - 07 W stronę zdrowego głosu i skutecznej komunikacji nauczycieli »

Uczyć z pasją - 08 Przykłady dobrej praktyki zastosowania platformy kształcenia na odległość WEiNoE UŚ w nauczaniu i uczeniu się »

Uczyć z pasją - 09 Rola filmu w prowadzeniu zajęć dydaktycznych »

Uczyć z pasją - 10 Kształcenie w językach obcych. Warto? »

Uczyć z pasją - 11 Pomagamy myśleć. Kilka zasad »

Uczyć z pasją - 12 Jak motywować studentów? Próba udzielenia odpowiedzi w świetle teorii autodeterminacji Richarda Ryana i Edwarda Deci’ego »

Uczyć z pasją - 13 Skuteczne motywowanie w nauczaniu kluczem do sukcesu w pracy nauczyciela »

Uczyć z pasją - 14 Poza ciemną stroną, czyli jak odkrywać i rozumieć trudne sytuacje w pracy ze studentami »

Uczyć z pasją - 15 Edukacja włączająca w uczelni. Zwiększanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych w edukacji na poziomie szkolnictwa wyższego »

Uczyć z pasją - 16 Nowoczesne modele nauczania dorosłych zorientowane na rezultat »


EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Barbara Kożusznik, Jarosław Polak)    7
  
  Jarosław Polak
  Jak nas widzą studenci? Umiejętności interpersonalne nauczycieli akademickich w opinii studentów    9
  
  Barbara Kożusznik
  Saturacja dydaktyki uczelni wyższej. Stymulowanie kreatywności, proaktywności i współpracy    33
  
  C z ę ś ć p i e r w s z a
  Dwa przepisy na zajęcia doskonałe
  
  Bogdan Doleżych, Mirosław Nakonieczny
  Dydaktyka z żywym organizmem w tle. Jak ciekawie nauczyć i nie zabić?    61
  
  Andrzej Boczarowski
  Niekończąca się opowieść. Przepis na wykład z pasją    93
  
  C z ę ś ć d r u g a
  Rzecz najważniejsza. Komunikacja
  
  Jerzy Jarosz
  O wykładach i eksperymentach. Po co nam eksperyment w dydaktyce?    121
  
  Tomasz Rożek
  Komunikacja naukowa. Mówić tak, by każdy zrozumiał    137
  
  Anna Guzy, Magdalena Ochwat
  W stronę zdrowego głosu i skutecznej komunikacji nauczycieli    151
  
  Eugenia Smyrnova-Trybulska
  Przykłady dobrej praktyki zastosowania platformy kształcenia na odległość WEiNoE UŚ w nauczaniu i uczeniu się    187
  
  Michał Brol
  Rola filmu w prowadzeniu zajęć dydaktycznych    209
  
  Monika Jagielska
  Kształcenie w językach obcych. Warto?    233
  
  C z ę ś ć t r z e c i a
  Pasjonujące studiowanie. Jak motywować studentów?
  
  Marek Adamiec
  Pomagamy myśleć. Kilka zasad    243
  
  Damian Grabowski
  Jak motywować studentów? Próba udzielenia odpowiedzi w świetle teorii autodeterminacji Richarda Ryana i Edwarda Deci’ego    265
  
  Marta Stasiła-Sieradzka
  Skuteczne motywowanie w nauczaniu kluczem do sukcesu w pracy nauczyciela    297
  
  Małgorzata Chrupała-Pniak, Agata Chudzicka-Czupała
  Poza ciemną stroną, czyli jak odkrywać i rozumieć trudne sytuacje w pracy ze studentami    317
  
  Barbara Smorczewska
  Edukacja włączająca w uczelni. Zwiększanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych w edukacji na poziomie szkolnictwa wyższego    351
  
  Dawid Stanik
  Nowoczesne modele nauczania dorosłych zorientowane na rezultat    365
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia