POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Tradycją w polskich uczelniach jest, że kadra akademicka nie jest w sposób celowy i zorganizowany przygotowywana do prowadzenia zajęć dydaktycznych. Jeśli, po ukończeniu studiów, ambicją młodego człowieka jest podjęcie pracy na uczelni, z pewnością myśli o pracy badawczej, ale również o prowadzeniu laboratoriów, ćwiczeń i wykładów. Do prowadzenia badań jest on zwykle dość dobrze przygotowany, zaś do pracy dydaktycznej nie. Większość świeżo upieczonych dydaktyków, chcąc uczyć studentów, przyjmuje jakiś jeden lub kilka wzorców znanych z własnego doświadczenia jako słuchacza i uzupełnia je o własne elementy. Książka Uczyć z pasją stanowi zbiór refleksji, wskazówek i porad, które mogą okazać się prawdziwą pomocą w rozwiązywaniu dylematów, które każdy z nauczycieli akademickich z pewnością posiada i w jakiś sposób rozwiązuje. Intencją redaktorów i autorów niniejszego zbioru było wzbudzenie refleksji na temat własnego potencjału, warsztatu, skuteczności i ograniczeń wśród nauczycieli akademickich, niezależnie od stażu pracy czy dziedziny wiedzy oraz specjalizacji, którą się zajmują. Refleksja, która ma przyczynić się do tego, aby uczenie studentów w dzisiejszej – dość trudnej dla uniwersytetów – rzeczywistości, mogło stać się czymś, co – choć trudne, pełne wyzwań i przeciwności – przynosi nauczycielowi indywidualną satysfakcję i jest równocześnie ukierunkowane na zwiększenie umiejętności współpracy, innowacyjności i przedsiębiorczości studentów.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 394 |
Kategoria | Pedagogika pracy |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-8012-136-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp (Barbara Kożusznik, Jarosław Polak) | 7 |
Jarosław Polak | |
Jak nas widzą studenci? Umiejętności interpersonalne nauczycieli akademickich w opinii studentów | 9 |
Barbara Kożusznik | |
Saturacja dydaktyki uczelni wyższej. Stymulowanie kreatywności, proaktywności i współpracy | 33 |
C z ę ś ć p i e r w s z a | |
Dwa przepisy na zajęcia doskonałe | |
Bogdan Doleżych, Mirosław Nakonieczny | |
Dydaktyka z żywym organizmem w tle. Jak ciekawie nauczyć i nie zabić? | 61 |
Andrzej Boczarowski | |
Niekończąca się opowieść. Przepis na wykład z pasją | 93 |
C z ę ś ć d r u g a | |
Rzecz najważniejsza. Komunikacja | |
Jerzy Jarosz | |
O wykładach i eksperymentach. Po co nam eksperyment w dydaktyce? | 121 |
Tomasz Rożek | |
Komunikacja naukowa. Mówić tak, by każdy zrozumiał | 137 |
Anna Guzy, Magdalena Ochwat | |
W stronę zdrowego głosu i skutecznej komunikacji nauczycieli | 151 |
Eugenia Smyrnova-Trybulska | |
Przykłady dobrej praktyki zastosowania platformy kształcenia na odległość WEiNoE UŚ w nauczaniu i uczeniu się | 187 |
Michał Brol | |
Rola filmu w prowadzeniu zajęć dydaktycznych | 209 |
Monika Jagielska | |
Kształcenie w językach obcych. Warto? | 233 |
C z ę ś ć t r z e c i a | |
Pasjonujące studiowanie. Jak motywować studentów? | |
Marek Adamiec | |
Pomagamy myśleć. Kilka zasad | 243 |
Damian Grabowski | |
Jak motywować studentów? Próba udzielenia odpowiedzi w świetle teorii autodeterminacji Richarda Ryana i Edwarda Deci’ego | 265 |
Marta Stasiła-Sieradzka | |
Skuteczne motywowanie w nauczaniu kluczem do sukcesu w pracy nauczyciela | 297 |
Małgorzata Chrupała-Pniak, Agata Chudzicka-Czupała | |
Poza ciemną stroną, czyli jak odkrywać i rozumieć trudne sytuacje w pracy ze studentami | 317 |
Barbara Smorczewska | |
Edukacja włączająca w uczelni. Zwiększanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych w edukacji na poziomie szkolnictwa wyższego | 351 |
Dawid Stanik | |
Nowoczesne modele nauczania dorosłych zorientowane na rezultat | 365 |