INNE EBOOKI AUTORA
-36%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Książka jest głosem w dyskusji o zmianach na pierwszym etapie edukacji. Może pełnić funkcję podręcznika uzupełniającego zarówno dla studentów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej przygotowujących się do podjęcia pracy w klasach I-III, jak i nauczycieli – praktyków.
Podręcznik ten wychodzi naprzeciw potrzebom nauczycieli zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, którzy wraz z wprowadzeniem reformy oświatowej stanęli w obliczu nowych wymagań programowych. Wiele treści odnosi się do dydaktyki i metodyk przedmiotów szczegółowych, do wszystkich bloków przedmiotowych, które wraz ze zmianami w drodze ku „społeczeństwu uczącemu się” powinny posiłkować się innymi niż dotychczas przesłankami – wynikającymi z przemian między innymi w zakresie sposobów i środków gromadzenia wiedzy.
W książce znajdują się liczne przykłady, zestawienia, scenariusze, schematy uwzględniające zarówno pewne propozycje literatury źródłowej, jak i organizację, przebieg i rezultaty badań empirycznych.
Całość dopełniają przypisy, streszczenie w języku polskim, francuskim i angielskim oraz Aneksy.
Rok wydania | 2007 |
---|---|
Liczba stron | 276 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-771-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | |
Rozdział 1. W stronę edukacji zorientowanej na dziecko uczące się | |
1.1. Kilka uwag o uczeniu się dzieci | |
1.2. Systemy edukacyjne a podmiotowe działania uczniów – trochę historii | |
Rozdział 2. Rodzaje działań samokontrolnych i samooceniających – ich edukacyjne konsekwencje | |
2.1. Samokontrola i samoocena w działaniach podmiotowych dzieci | |
2.2. Działania samokontrole i samooceniające jako nieodzowne składniki podmiotowego uczenia się dzieci | |
2.3. O środkach i metodach kształcenia działań podmiotowych dzieci w wybranych koncepcjach edukacyjnych | |
Rozdział 3. Od adaptacji do samodzielności – z badań nad kształceniem działań podmiotowych | |
3.1. Samokontrola i samoocena w działaniach podmiotowych dzieci – zarys problematyki i sposobów jej badania | |
3.2. Środki i metody kształcenia działań podmiotowych dzieci | |
3.3. Przejawy i zakres podmiotowości dzieci w działaniach edukacyjnych | |
3.4. Samokontrola i samoocena w planowaniu i realizacji zadań edukacyjnych | |
Rozdział 4. Wiedza o uczeniu się – charakter działań podejmowanych przez nauczyciela i uczniów | |
4.1. Działania nauczyciela a działania uczniów | |
4.2. Działania uczniów a działania nauczyciela | |
4.3. Inne aspekty kształcenia działań podmiotowych | |
Podsumowanie | |
Bibliografia | |
Spis tabel | |
Spis przykładów | |
Spis aneksów | |
Aneksy | |
Streszczenie | |
Resumé | |
Summary | |