Jak uczyć uczenia się

-36%

Jak uczyć uczenia się

Środki i metody kształcenia samokontroli i samooceny w edukacji wczesnoszkolnej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

5,76  9,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 9,00 zł (-36%)

Najniższa cena z 30 dni: 5,76 zł  


5,76

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka jest głosem w dyskusji o zmianach na pierwszym etapie edukacji. Może pełnić funkcję podręcznika uzupełniającego zarówno dla studentów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej przygotowujących się do podjęcia pracy w klasach I-III, jak i nauczycieli – praktyków.


Podręcznik ten wychodzi naprzeciw potrzebom nauczycieli zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, którzy wraz z wprowadzeniem reformy oświatowej stanęli w obliczu nowych wymagań programowych. Wiele treści odnosi się do dydaktyki i metodyk przedmiotów szczegółowych, do wszystkich bloków przedmiotowych, które wraz ze zmianami w drodze ku „społeczeństwu uczącemu się” powinny posiłkować się innymi niż dotychczas przesłankami – wynikającymi z przemian między innymi w zakresie sposobów i środków gromadzenia wiedzy.


W książce znajdują się liczne przykłady, zestawienia, scenariusze, schematy uwzględniające zarówno pewne propozycje literatury źródłowej, jak i organizację, przebieg i rezultaty badań empirycznych.


Całość dopełniają przypisy, streszczenie w języku polskim, francuskim i angielskim oraz Aneksy.


Rok wydania2007
Liczba stron276
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-771-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie
  
  
  Rozdział 1. W stronę edukacji zorientowanej na dziecko uczące się
  
  
  1.1. Kilka uwag o uczeniu się dzieci
  
  1.2. Systemy edukacyjne a podmiotowe działania uczniów – trochę historii
  
  
  Rozdział 2. Rodzaje działań samokontrolnych i samooceniających – ich edukacyjne konsekwencje
  
  2.1. Samokontrola i samoocena w działaniach podmiotowych dzieci
  
  2.2. Działania samokontrole i samooceniające jako nieodzowne składniki podmiotowego uczenia się dzieci
  
  2.3. O środkach i metodach kształcenia działań podmiotowych dzieci w wybranych koncepcjach edukacyjnych
  
  
  Rozdział 3. Od adaptacji do samodzielności – z badań nad kształceniem działań podmiotowych
  
  3.1. Samokontrola i samoocena w działaniach podmiotowych dzieci – zarys problematyki i sposobów jej badania
  
  3.2. Środki i metody kształcenia działań podmiotowych dzieci
  
  3.3. Przejawy i zakres podmiotowości dzieci w działaniach edukacyjnych
  
  3.4. Samokontrola i samoocena w planowaniu i realizacji zadań edukacyjnych
  
  
  Rozdział 4. Wiedza o uczeniu się – charakter działań podejmowanych przez nauczyciela i uczniów
  
  4.1. Działania nauczyciela a działania uczniów
  
  4.2. Działania uczniów a działania nauczyciela
  
  4.3. Inne aspekty kształcenia działań podmiotowych
  
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  Spis tabel
  
  Spis przykładów
  
  Spis aneksów
  
  Aneksy
  
  Streszczenie
  
  Resumé
  
  Summary
RozwińZwiń